A kulcsok csökkentésével nőtt az adóbevétel


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Az adócsökkentés beváltotta a hozzá fűzött reményeket: az adókulcsok mérséklésével még nőtt is a beszedett adók összege – mondta a Pénzügyminisztérium adóügyekért felelős államtitkára az M1 aktuális csatorna szerda esti műsorában.


Izer Norbert közölte, ez egyrészt annak köszönhető, hogy egyre többen kiveszik a részüket a közös teherviselésből.

Úgy folytatta, hogy a gazdaság is jelentősen fehéredett: a korábbi körülbelül 22 százalékos szürkegazdaság 12-13 százalékosra zsugorodott.

Az államtitkár kijelentette, hogy marad az adórendszer versenyképessége.

[htmlbox afa_kotelezettseg]

 

Azok az adófajták nőnek, amelyekkel bizonyos termékek fogyasztásának csökkenését akarják elérni – közölte Izer Norbert. Példaként említette a chipsadót, amelynek mértékét 20 százalékkal tervezik emelni.

A bevándorlási különadóról szólva az államtitkár kijelentette, hogy annak legfontosabb célja nem az adóbevételek növelése, hanem a tevékenység visszaszorítása.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. április 25.

Kisokos a közvetített szolgáltatásokról

Közvetített szolgáltatás fogalmával több adónemet illetően is találkozunk. A fogalmak különbözőek, így számos kérdés felvetődhet az értelmezésükkel, használatukkal kapcsolatosan. Ha a köznyelvi meghatározásból indulunk ki, akkor közvetítés szó alatt a kapcsolat megteremtését kell érteni, a két fél összekapcsolása értendő alatta. Ismertetjük a részleteket és egy érdekes jogesetet.

2024. április 24.

Ezek voltak a legnépszerűbb helyek és személyek az online médiában 2023-ban

Politikusok, sportolók, hazai és külföldi hírességek szerepelnek a leggyakrabban említett nevek között, amelyek megjelentek az online médiatérben 2023-ban. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) 93 népszerű médiafelület – televíziós csatornák, újságok, rádiók honlapjai, valamint hírportálok, közösségimédia-felületek, fórumok és blogok – elemzésével azt vizsgálta, kik álltak a hírek és a közbeszéd fókuszában, valamint azt is, hogy hazánk és a nagyvilág helyszínei közül melyek szerepeltek a legtöbbet.