Népszerű a sajátmárkás élelmiszer

  • Értesítő a rovat cikkeiről

Magyarországon tavaly egy százalékpontot nőtt és elérte a 29 százalékot a sajátmárkás élelmiszerek piaci részesedése, az 1700 milliárd forintos élelmiszerpiaci forgalomból 497 milliárdot hasítottak ki a kereskedelmi márkák - közölte a Nielsen piackutató kedden. 

A piackutató közleményéből kiderül, a sajátmárkás részarány nagysága szempontjából vezet az állateledel 58 százalékkal, amit az étolaj 53 százalékkal és a tejföl 42 százalékkal követ.

A vegyi áruk 400 milliárd forintos piacán továbbra is erősebbek a gyártói márkák, a saját márkás termékek piaci részesedése 18 százalék, 76 milliárd forint volt tavaly. 

A magyar fogyasztók tavaly a legmagasabb arányban konyhai törlőkendőből (64 százalék), vécépapírból (44 százalék) és papírzsebkendőből (43 százalék) vásároltak saját márkás terméket. 

A Nielsen kutatása szerint a válaszadók 41 százaléka vélekedik úgy, hogy a sajátmárkás árucikkek minősége nem marad el a gyártói márkáktól.

A feltételes adómegállapítás hazai és nemzetközi szabályozása

A könyv széleskörűen bemutatja a feltételes adómegállapításra vonatkozó eljárást. A gyakorlati szakemberek számára kiemelt jelentőséggel bírhat, hogy az eljárást nemcsak hazai, hanem nemzetközi viszonylatban is ismerteti a könyv. Így elérhetővé válik a „titkos elixír” a folyamatos hiánypótlási eljárások megszüntetésére.

 

Megrendelés >>

 

A piackutató arra is kitér: a kereskedelmi márkák népszerűsége globálisan felívelőben van, a kereskedők terjeszkedési stratégiájukban mind nagyobb hangsúlyt fordítanak saját márkáik megjelentetésére az online és offline csatornákon egyaránt.

Európában a globális átlaggal szemben is magasabb a kereskedelmi márkák értékbeli piaci részesedése, a 17 százalékos világátlaggal szemben 31 százalék volt 2016-ban - közölte a Nielsen.

(MTI)

  • Értesítő a rovat cikkeiről

Kapcsolódó cikkek

Az irányítópulton gyorsan elérhetőek az új funkciók Irányítópult

Az ado.hu új funkciói itt elérhetőek az Ön számára, a megjelenéshez kérjük regisztráljon vagy jelentkezzen be!

Újdonságok

  • cafeteria

    Tiltakozik a cafeteria átalakítása ellen a Liga Szakszervezetek, mivel a tervezet szerintük a csökkenti a jövedelmeket.

  • Fotó: shutterstock

    Mivel a nemzetközi nagyvállalatok egyre inkább a belső összhang és a könnyebb kezelhetőség irányába terelik a belső könyvelési eljárásaikat, az egyes országok, így Magyarország, adóhatóságai számára egyre komolyabb fejtörést okoz a cégek helyi szabályok szerinti adózását meghatározó könyvelési adatok rendelkezésre állása. Ezért valószínűleg a jövőben aktívabban alkalmazhatja a magyar adóhatóság is a már 18 éve hatályos számviteli törvényt, hívta fel a figyelmet a nemzetközi adótanácsadó és könyvvizsgáló Crowe FST.

  • Fotó: shutterstock

    A Nemzeti Adó- és Vámhivatal július 1-je után követi az étel- és italautomaták forgalmát.

  • Európai Unió

    Életbe léptek pénteken az érintett amerikai termékekre kivetett európai védővámok, amelyeket az Egyesült Államok által bevezetett importvámokra válaszul fogadott el az Európai Bizottság.

  • kieges

    Az első félév végéhez közeledve a tapasztalatok szerint főleg a kisebb cégek vannak elmaradva a szabadságok időarányos kiadásával. Mivel jogszabálysértésnek számít, ha a munkáltató nem adja ki az adott évre járó szabadságot, a nyári időszakban nem csupán az elmaradások pótlásáról célszerű intézkedni, hanem lehetőség szerint az éves szabadságkeretek minél nagyobb mértékű további csökkentéséről is – figyelmeztet a Trenkwalder.