Az üzletág-átruházás számvitele (x)

Szerző: Ado Online
Dátum: 2017. május 25.
Rovat:

Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Ismerje meg az üzletég-átruházás adózási, számviteli vetületeit a Számviteli tanácsadó legfrissebb számából! A szaklapból megtudhatja azt is, hogy lehet hatékony, hatásos vezetői jelentéseket készíteni. A Számviteli tanácsadó 2017/5-ös számát itt rendelheti meg.


A Számviteli Tanácsadó legfrissebb számában egy sokak érdeklődésére számot tartó témát, az üzletág átruházásának adózási, számviteli kérdéseit járja körül. A szaklap ismerteti a tevékenység leválasztásával kapcsolatban felmerülő problémákat, az üzletág fogalmi megítélését az általános forgalmi adó, a társasági adó és a számvitel rendszerében. Arról sem feledkeznek meg, hogy az előzőeken túl milyen egyéb jogszabályokkal áll kapcsolatban az üzletág átruházási folyamata.
 
Folytatódik a könyvvizsgálói jelentés megújult tartalmáról szóló cikksorozat. A 700-as nemzetközi könyvvizsgálati standard alapján a 2016. december 15-e után végződő üzleti években kiadásra kerülő könyvvizsgálói jelentéseket a módosult 700-as standard szerinti formában kell kiadni. Ahogyan a korábbi könyvvizsgálói jelentés, úgy az új is tartalmazza a vezetés felelősségének és a könyvvizsgáló felelősségének leírását; bár az alcímek nem változtak, a felelősségek leírása bővült – erről szól a sorozat második része.
 
Szintén folytatódik a Változások az IFRS-ekben 2016-ban című sorozat, amelyben ezúttal egy példát ismertet a szerző az IFRIC 22 előírásainak alkalmazására, valamint áttekinti az IFRS 12, IAS 28 és az IAS 12 standardok módosításait.
 
Az információ stratégiai erőforrássá vált; a vele való tudatos gazdálkodás, a hatékony előállítás és az eredményes felhasználás az üzleti siker egyik kulcstényezője. Jelentős kihívást jelent a rendelkezésre álló hatalmas adathalmazokból kiszűrni a vezetők számára valóban releváns információkat megfelelő időben és formában. A Hatékony és hatásos vezetői jelentések című írás szerzője nagyvállalati kontrollerekkel és vezetőkkel készített interjúk, valamint széles körű szakirodalom feldolgozása alapján vizsgálja, hogyan valósítható meg két fontos kritérium, az eredményesség és a hatékonyság a gyakorlatban, a vállalati kontrolling beszámolási rendszerekben, vezetői jelentésekben. Áttekinti továbbá, hogyan válhat a kontrolling terület által szolgáltatott vezetői jelentésrendszer a vezetői döntéshozatal hathatós támogatójává. 

A Számviteli tanácsadó 2017/5-ös számát itt rendelheti meg


Kapcsolódó cikkek:


A bürokráciacsökkentés könyvelői többlet feladatokat hozhat…
2018. szeptember 18.

A nyári szabadságról visszatérve a feldolgozott jogszabályi változások között a cégtörvény júliusban hatályba lépett módosítást is áttekintettük. Az egyszerűsített végelszámolás szabályai tekintetében is számos könnyítést vezetett be a törvény azzal, hogy az adóhatóság feladatait kiszélesítve „egyablakossá” tette az ügyintézést. De hogyan érinti mindez az adóhatósággal a cégek képviseletében kapcsolatot tartó a könyvelők feladatait?

Online számlázás: ha jön a revizor
2018. szeptember 12.

Az elmúlt hetekben, hónapokban már megszokhattuk, hogy minden cikk a NAV újabb „csodafegyveréről” szól, a számlázó-programok bekötéséről a NAV-hoz, és a folyamatos adatszolgáltatásról. Ennek kapcsán számos információhoz juthattunk a technikai kihívások leküzdésére. Ennek a cikknek nem az a célja, hogy ezeket tovább mélyítse, hanem olyan eszközt kíván az olvasó kezébe adni, amely a megváltozott körülmények között tud az adóalanyok segítségére lenni.

Támogatások elszámolása a módosított szabályok tükrében
2018. szeptember 5.

Az egyes adótörvények és más kapcsolódó törvények módosításáról, valamint a bevándorlási különadóról 2018. évi XLI. törvény számviteli törvényt módosító 216. paragrafusa a támogatások elszámolási rendjét módosította, amit a gyakorlat oldaláról tekintek át cikkemben.