Páratlan párosítás a NAV nyugtáknál – az e-Cégkapuban már a helyükre kerülnek (x)

Szerző: Bardócz Iván
Dátum: 2019. augusztus 6.
Rovat:
A technikai üzeneteket és a nyugtákat nem szükséges manuálisan párosítani a hivatalokkal történő elektronikus levelezésben, mert az e-Jogsegéd Kft. megoldotta, hogy e-Cégkapu szolgáltatás a beadványokkal automatikusan összepárosítja a feladóvevényt, tértivevényt és a NAV nyugtát.

Ráadásul jelzi az alkalmazás kezelőfelületén színekkel és szöveges információval, hogy elfogadó vagy elutasító nyugtáról van-e szó, illetve milyen státuszban van.

A cégkapura épülő e-Cégkapu szolgáltatás lehetőséget nyújt az üzenetek tömeges le- és feltöltésére, aláírására és saját szabályrendszer alapján csatornákba rendezésére, mindezt villámgyorsan rengeteg időt spórolva a gazdálkodó szervezeteknek.

Az e-Cégkapu Magyarország egyetlen elektronikus tárháza, amely a cégek hivatalokkal történő elektronikus kommunikációját egyszerűvé, hatékonnyá és biztonságossá teszi. A szolgáltatást az e-Jogsegéd Kft. nyújtja amely már közel 10 éve tölt be piacvezető szerepet az elektronikus ügyintézésben.

Közép- és nagyvállalatok számára kialakított egyedi szolgáltatásával Elektronikus Központtá nőtte ki magát.

2010-ben az e-FMH szolgáltatásával megoldotta a fizetési meghagyások tömeges kezelését, 2016-ban pedig az elektronikus perkapun keresztül tömeges üzenetek beadását tette egyszerűvé. 2018. óta e-Cégkapu megoldásával egyszerűvé, gyorssá, biztonságossá tette a kötelező elektronikus kommunikációt a hivatalokkal.

A NAV-hoz beküldött elektronikus üzeneteket az e-Cégkapu automatikusan összekapcsolja a feladó- és tértivevényekkel illetve az elfogadó vagy elutasító nyugtákkal, mellette ezek státuszról is ad könnyen áttekinthető információt. Nincs szükség állandóan az időrabló tárgymező átnézésekre és egyesével történő értelmezésükre, helyette a megtakarított időt az ügymenet tartalmi részeire lehet összpontosítani.

A cégek mellett a könyvelőknek is hatalmas segítség az üzenetek szortírozása és rendszerezése.

Még az idén várható további fejlesztésünk eredményeként egy olyan lehetőség, hogy az e-Cégkapu jelezni fogja olyan fontos várható események bekövetkeztét, mint pl. adóellenőrzés. Mindezt már akkor mielőtt átvettnek minősülne az üzenet. Ebben az ügyben egyeztetéseket folytatunk.

Ez a fejlesztés hozzásegíti a cégeket és a könyvelőket, hogy határidőn belül minél felkészültebben válaszoljanak a hatóság kérdéseire és pontosan, hiánytalanul előkészítsék a beadandó dokumentumokat.

Az e-Cégkapu 2018-ban közel 70.000, míg 2019-ben az év első felében már több mint 150.000 üzenetet továbbított.

Az idő kerekét mi sem tudjuk visszafordítani, de az új elektronikus kapcsolattartás által okozott adminisztratív többletidőt a rendszer által nyújtott hatékonysággal vissza tudjuk adni.

Várjuk kérdéseiket és érdeklődésüket az alábbi e-mail címen: szakall.akos@ejogseged.hu

Szolgáltatásunkról további információt a következő helyen találhat: www.e-cegkapu.hu


Kapcsolódó cikkek:


Új vezető a PwC Magyarország könyvvizsgálati üzletágának élén
2020. július 1.

Új vezető a PwC Magyarország könyvvizsgálati üzletágának élén

2020. július 1-jétől Radványi László veszi át a PwC Magyarország Könyvvizsgálati üzletágának vezetését Balázs Árpádtól, aki hét évig volt ebben a pozícióban. A könyvvizsgálati üzletág magában foglalja a számviteli tanácsadási, a kockázatkezelési és kiberbiztonsági területeket, valamint a cég felnőttképzési központját, a PwC’sAcademyt is.  

Megrövidül a számlázási határidő júliustól
2020. június 19.

Júliustól fontos változást jelent a pénzügyi adminisztrációban, hogy a számla kiállítására megszabott határidő a teljesítést követő 15 napról 8 napra rövidül - írja az RSM blogja.

Könyvelőknek kedvez a NAV adatszolgáltatási kötelezettség (x)
2020. június 19.

Könyvelőknek kedvez a NAV adatszolgáltatási kötelezettség (x)

Alig két hét múlva lép hatályba a kötelező NAV adatszolgáltatás bővítésére vonatkozó jogszabály, ami bár a vállalkozásokat érinti, a könyvelőkre is extra feladatokat hárít. Érdemes azonban ezen a ponton tudatos döntést hozni, mert digitalizáció adta lehetőségek újabb kiugrási pontot mutatnak a vállalkozásoknak és a könyvelőiknek egyaránt.

A vevő a király, vagy mégsem? – vevőminősítés válsághelyzetben
2020. június 9.

A számviteli törvény előírja az adósok, vevők minősítését, és ennek alapján a lejárt követelésekre értékvesztés elszámolását, illetve bizonyos feltételek mellett, behajthatatlanság jogcímén kivezetésüket a könyvekből. Ez a minősítés egyébként sem egyszerű feladat, de a jelenlegi helyzetben még inkább kihívást jelent.

Hogy írjuk a számlát, ha csoportos adóalany a vevő?
2020. június 2.

Gyakori hiba, hogy az online számlaadat-szolgáltatásokban a vevőként eljáró csoportos adóalany csoportazonosító száma helyett az egyes csoporttagok adószáma szerepel - figyelmeztet honlapján a NAV.