Páratlan párosítás a NAV nyugtáknál – az e-Cégkapuban már a helyükre kerülnek (x)


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A technikai üzeneteket és a nyugtákat nem szükséges manuálisan párosítani a hivatalokkal történő elektronikus levelezésben, mert az e-Jogsegéd Kft. megoldotta, hogy e-Cégkapu szolgáltatás a beadványokkal automatikusan összepárosítja a feladóvevényt, tértivevényt és a NAV nyugtát.

Ráadásul jelzi az alkalmazás kezelőfelületén színekkel és szöveges információval, hogy elfogadó vagy elutasító nyugtáról van-e szó, illetve milyen státuszban van.

A cégkapura épülő e-Cégkapu szolgáltatás lehetőséget nyújt az üzenetek tömeges le- és feltöltésére, aláírására és saját szabályrendszer alapján csatornákba rendezésére, mindezt villámgyorsan rengeteg időt spórolva a gazdálkodó szervezeteknek.

Az e-Cégkapu Magyarország egyetlen elektronikus tárháza, amely a cégek hivatalokkal történő elektronikus kommunikációját egyszerűvé, hatékonnyá és biztonságossá teszi. A szolgáltatást az e-Jogsegéd Kft. nyújtja amely már közel 10 éve tölt be piacvezető szerepet az elektronikus ügyintézésben.

Közép- és nagyvállalatok számára kialakított egyedi szolgáltatásával Elektronikus Központtá nőtte ki magát.

2010-ben az e-FMH szolgáltatásával megoldotta a fizetési meghagyások tömeges kezelését, 2016-ban pedig az elektronikus perkapun keresztül tömeges üzenetek beadását tette egyszerűvé. 2018. óta e-Cégkapu megoldásával egyszerűvé, gyorssá, biztonságossá tette a kötelező elektronikus kommunikációt a hivatalokkal.

A NAV-hoz beküldött elektronikus üzeneteket az e-Cégkapu automatikusan összekapcsolja a feladó- és tértivevényekkel illetve az elfogadó vagy elutasító nyugtákkal, mellette ezek státuszról is ad könnyen áttekinthető információt. Nincs szükség állandóan az időrabló tárgymező átnézésekre és egyesével történő értelmezésükre, helyette a megtakarított időt az ügymenet tartalmi részeire lehet összpontosítani.

A cégek mellett a könyvelőknek is hatalmas segítség az üzenetek szortírozása és rendszerezése.

Még az idén várható további fejlesztésünk eredményeként egy olyan lehetőség, hogy az e-Cégkapu jelezni fogja olyan fontos várható események bekövetkeztét, mint pl. adóellenőrzés. Mindezt már akkor mielőtt átvettnek minősülne az üzenet. Ebben az ügyben egyeztetéseket folytatunk.

Ez a fejlesztés hozzásegíti a cégeket és a könyvelőket, hogy határidőn belül minél felkészültebben válaszoljanak a hatóság kérdéseire és pontosan, hiánytalanul előkészítsék a beadandó dokumentumokat.

Az e-Cégkapu 2018-ban közel 70.000, míg 2019-ben az év első felében már több mint 150.000 üzenetet továbbított.

Az idő kerekét mi sem tudjuk visszafordítani, de az új elektronikus kapcsolattartás által okozott adminisztratív többletidőt a rendszer által nyújtott hatékonysággal vissza tudjuk adni.

Várjuk kérdéseiket és érdeklődésüket az alábbi e-mail címen: szakall.akos@ejogseged.hu

Szolgáltatásunkról további információt a következő helyen találhat: www.e-cegkapu.hu



Kapcsolódó cikkek

2021. október 21.

PwC: növekszik a nyomás a pénzügyi vezetőkön

Növekvő elvárásoknak kell megfelelniük a hazai pénzügyi vezetőknek, mindezt szűkös fejlesztési projektekre szánt erőforrásokkal – olvasható a PwC Magyarország felmérésében.

2021. október 14.

Módosult a le nem vonható áfa és a támogatások számviteli szabályozása

Összesen 22 törvényben hozott változásokat az egyes adótörvények módosításáról szóló 2021. évi LXIX. törvény. Ezek közül az adótörvények módosító rendelkezései sok figyelmet kaptak eddig is, most két számviteli módosítást tekintünk át röviden. Az első részben a le nem vonható áfa könyveléséről, majd a támogatások elszámolásának számviteli szabályozásában történt módosításról lesz szó.

2021. október 7.

Online pénztárgép adatokkal bővített számlarendszer – mire érdemes figyelni?

Régóta várt funkciót élesített az adóhatóság október 1-jén az Online Számla rendszerben: végre összekapcsolták az online kassza- és számlarendszereket. „Bizonyos óvintézkedések megtételével egy jól használható megoldás született, amely jól illeszkedik a NAV digitalizációt célzó fejlesztéseibe, és segíti a manuális munka csökkentését. Ugyanakkor az adatok felhasználása a könyvelésben csak néhány szabály betartásával lehet teljesen biztonságos!” – foglalta össze tapasztalatait Poór Károly, az adóinformatikai fejlesztésekkel foglalkozó SDSYS Zrt. vezetője a cég Adó Online-hoz eljuttatott közleményében.