Ügyfélkapu-üzenetek: sikeres volt a könyvelők petíciója
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
A Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. a könyvelők panaszaira reagálva átalakítja az ügyfélkaput a túlságosan sok levélszemét miatt.
Egy nemrég bevezetett változtatás miatt átláthatatlanul sok levélszemetet kaptak a könyvelők az ügyfélkaputól, amit nehezményeztek. A Magyar Könyvelők Országos Egyesülete múlt csütörtökön egyeztetett a Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt.-vel és ennek eredményeként átmeneti változások és hosszabb távú fejlesztések is várhatók a tervek szerint augusztustól.
Az átmeneti megoldás az lesz, hogy egy szűrőpanel kerül az ügyfélkapu tárhelyének fejlécébe, amellyel csak a fontosabb üzenetek jeleníthetők majd meg és egyetlen rendszer-üzenetet sem kapnak a címzettek. A fejlesztők szerint ezt a eállítást a böngészők megjegyzik majd, így nem kell mindig manuálisan beállítani.
A hosszabb távó fejlesztési tervek között pedig szerepel, hogy a felhasználók saját profilt kapnak, amelyben szűréseket is tudnak majd végezni – írta az Index.
A változtatást tulajdonképpen könyvelők harcolták ki, mivel a sok levélszemét miatt petíciót írtak annak érdekében, hogy szűnjön meg ez az állapot. A Facebook Könyvelők Klubja csoportjában is olvasható petíció szerint a könyvelőknek rengeteg felesleges és érdektelen értesítést kell kezelniük nap, mint nap.
A bevallások stb. beküldése után eddig kettő db értesítés jött, a visszaigazolás és az EBEV-nyugta. A jelenlegi értesítéseknek semmi értelme nincs – áll a petícióban. A könyvelők azt kérték, hogy változtassák meg a hatóságok a rossz működést és válasszák ketté a Perkapuhoz és a NAV-hoz tartozó üzeneteket.