Az aktivitástól függ az online kereskedelem


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Az online vásárlással először találkozók aránya az idei év végére  várhatóan egyszámjegyűre csökken a mostani 12-14 százalékról, ezért a piac további növekedése sokkal inkább függ a vásárlók aktivitásának növekedésétől, mint újabb rétegek bevonásától – derül ki a GKI Digital és az Árukereső.hu közös kutatássorozatának idei második felméréséből.


A közlemény szerint a vásárlási aktivitás a minőségi kínálat mellett leginkább a kényelmi és értéknövelt szolgáltatások folyamatos bővítésével erősíthető.

A felmérés szerint a karácsonyi szezon után az év első negyedében jelentősen visszaesett a forgalom, ugyanakkor éves összehasonlításban mintegy 16 százalékos növekedés figyelhető meg az online kiskereskedelem hat legnagyobb szektorában.

Az év első három hónapjában a hat szektor együttesen több mint 30 milliárd forint forgalmat ért el, ami a növekedési ütemét, a pozitív várakozásokat és a vasárnapi boltbezárás hatásait tekintve a második negyedévben várhatóan már 40 milliárd forint fölé is emelkedhet.

Számlakiállítás és elektronikus számlázás a gyakorlatban –

Második, átdolgozott kiadás

A szerzők a számla és egyéb bizonylatok kiállításának, valamint az elektronikus számlázásnak az alapvető szabályait foglalják össze.

További információ és megrendelés >>

A várakozások javulásában feltehetően nagy szerepük van a vasárnapi boltzárhoz kötődő feltételzéseknek.

A lakossági kutatások ugyanakkor azt jelzik, hogy az intézkedés miatt egyelőre csekély tényleges emelkedés várható az online kiskereskedelemben, az érdemi hatások kialakulásához még több hónapra van szükség – teszik hozzá.

(Forrás: MTI)



Kapcsolódó cikkek

2021. október 29.

Terjed az érintésmentes fizetés, népszerű a mobiltárca

Elsősorban banki applikáción keresztül vásárolnak azok a fiatalok, akik érintésmentes fizetésre is használják a mobiljukat. A második helyen a Google Pay áll 42 százalékkal, a harmadikon az Apple Pay 34 százalékkal – derül ki a K&H ifjúsági indexéhez készült reprezentatív kutatásból, amely többek között a 19-29 évesek fizetési szokásait vizsgálta. A budapestiek körében a fintech szolgáltatók megoldásai is népszerűnek számítanak, olvasható az Adó Online-hoz eljuttatott közleményben.