Gyorsan terjed a digitális tévézés
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
A digitálistelevízió-előfizetések száma májusban 1,739 millióra emelkedett Magyarországon – közölte a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH).
Az előző hónaphoz képest 16 ezerrel, egy év alatt pedig több mint 200 ezerrel nőtt a digitális technológiát használó tévézők száma: az idén április végén 1,723 millió, tavaly május végén pedig 1,531 millió digitális előfizetőt tartottak nyilván a legnagyobb magyarországi műsorterjesztők.
Az NMHH gyorsjelentésében szereplő szolgáltatók május végén összesen 2,838 millió televízió-előfizetést tartottak nyilván, ezek 61,3 százaléka vett igénybe digitális szolgáltatásokat az egy hónappal korábbi 60,4 és az egy évvel korábbi 55,9 százalékhoz képest.
A digitális előfizetéseken belül májusban 737 ezerről 748 ezerre nőtt a kábeltelevízióra vagy IPTV-re előfizetők száma. A műholdas szolgáltatást 927 ezren vették igénybe, míg egy hónappal korábban 926 ezren, a MinDig TV Extra szolgáltatásra előfizetők száma pedig közel 63 ezerre nőtt az áprilisi 60 ezerről.
A gyorsjelentés a tizenegy magyarországi műsorterjesztő önkéntes adatszolgáltatásán alapul és az előfizetéses televíziós szolgáltatások piacának mintegy 88 százalékát fedi le. Ezek a Magyar Telekom Nyrt., az Invitel Zrt., a UPC Magyarország Kft., a DIGI Kft., a PR-TELEKOM Zrt., a Tarr Kft., a ViDaNet Zrt., a PARISAT Kft., a Hello HD Kft.; a UPC DTH S.ŕ.r.l., valamint Antenna Hungária Zrt.). A megközelítőleg 4 millió magyarországi háztartásban több mint 3,2 millió előfizetéses televíziós szolgáltatást vesznek igénybe. A fennmaradó közel 800 ezer háztartásban a tető- vagy szobaantennával szabadon fogható analóg és digitális földfelszíni sugárzású műsorokat vagy ingyenesen elérhető műholdas adásokat néznek.
A teljes becsült piacra vonatkozóan és valamennyi technológiát figyelembe véve a UPC a piacvezető, piaci részesedése 27 százalék, a második a DIGI, amelynek piaci részesedése 23,3 százalék, a harmadik a Magyar Telekom, piaci részesedése májusban 23,0 százalék volt.
(Forrás: MTI)