Magyar cégek is tarthatnak kibertámadásoktól

Szerző: Ado Online
Dátum: 2014. február 3.
Rovat:

Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Az elmúlt hónapok tendenciái azt jelzik, hogy a kiberbűnözők egyre gyakrabban vesznek célba magyar vállalatokat is, ezért tudatos felkészülésre és a kiberbiztonsági incidensek elhárításának begyakorlására lenne szükség – állapítja meg a Deloitte Üzletviteli és Vezetési Tanácsadó Zrt. (Deloitte Zrt.) tanulmánya.


Antal Lajos, a Deloitte Zrt. informatikai biztonság és adatvédelem üzletágának vezetője a közleményben kiemelte, hogy a hazai és a nemzetközi trendek tanúsága szerint 2014-ben egyre több IT-biztonsági kockázattal kell számolnia a vállalatoknak. Gyakoribbá válhatnak az idén a kifejezetten pénzbeli haszonszerzés céljából indított kifinomult, komplex támadások.

A kiberbűnözők egy része szilárd pénzügyi háttérrel rendelkezik, egyre több és kifinomultabb eszközöket alkalmaz, és a végrehajtott támadások az utóbbi időben világszerte jóval tervezettebbekké váltak. A hazai cégeket ennek tükrében főként a megfelelő tudással felvértezett szakemberállomány és az esetleges támadásokat szimuláló incidensgyakorlatok hiánya miatt fokozott veszély fenyegeti – figyelmeztetett a szakember. Hozzátette, a lemaradás az infrastruktúrában kevéssé érzékelhető ugyan, de az alkalmazások fejlesztésében, a folyamatok összehangolásában még gyakoriak a biztonsági hiányosságok.

Antal Lajos elmondta: a legfontosabb lépés a hazai cégek számára a tudatos gondolkodás erősítése, annak megértése lenne, hogy a gyenge informatikai biztonságnak a vállalat adataira, működésére és pénzügyeire nézve is komoly következményei lehetnek. Fontos, hogy a cégek több figyelmet és erőforrást biztosítsanak szakembereikre, beleértve a továbbképzésüket is.

Nem elég ugyanakkor csak a megelőzésre figyelni, hiszen még a legbiztonságosabb rendszereket és a legéberebb vállalatokat is érheti támadás – mutatott rá. Éppen ezért jó előre ki kell dolgozni a támadások esetén követendő eljárásrendet – jogi, műszaki, üzleti, szervezeti és marketingterületen egyaránt.

(Forrás: MTI)


Kapcsolódó cikkek:


A koronavírus felpörgette az online divatüzleteket
2021. március 2.

A koronavírus felpörgette az online divatüzleteket

Magyarországon az online divatüzletek 2020-as, 240 milliárd forintos forgalma 21 százalékkal 290 milliárd forintra nőhet az idén, részesedésük a divatpiacon a 2020-as 17,5 százalékról 20 százalékra emelkedhet 2023-ra.

Miért vall kudarcot a digitalizáció sok cégnél?
2021. január 18.

A digitális technológiákra való átállást gátolja, hogy az eddigi fejlesztéseik nem eredményeztek kézzelfogható üzleti hasznot, viszont a digitalizációra nem, mint a növekedés eszközére érdemes tekinteni, hanem, mint a túlélés feltételére – derül ki a EY közleményéből.