Nem gátolja a válság az e-kereskedelmet
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
Akár a teljes kiskereskedelmi forgalom tizedét is elérheti az online vásárlások összértéke.
Bár a válság miatt tavaly átlagosan 1,9 százalékkal esett vissza az Európai Unió tagállamaiban a kiskereskedelmi forgalom, az e-kereskedelem mintegy 10 százalékkal bővült 2011-ben, és az előrejelzések szerint a válság ellenére további növekedés várható a szektorban – közölte a grando.hu online plázát üzemeltető allegroup.hu Kft.
A cég a GKIeNET kutatási adataira hivatkozva kiemeli, hogy az online kiskereskedelmi forgalom gyorsulása itthon is jól látszik: míg négy évvel ezelőtt az online kiskereskedelmi piac forgalma alig haladta meg a 60 milliárd forintot, tavaly már 150 milliárd forint körül volt, 2012-re pedig már 175-180 milliárd forintos forgalom várható. Előrejelzések szerint 2016-ra az e-kereskedelem aránya a teljes kiskereskedelmi forgalmon belül a fejlődő országokban is megközelítheti a fejlett államok 6 százalékos átlagát.
A közleményben idézik Ambruszter Gézát, a Gemius online kutatóintézet magyarországi vezetőjét, aki kiemelte: az online értékesítés Európán belül még mindig nyugaton a legelterjedtebb, sőt egyes országokban a teljes kiskereskedelmi forgalom 10 százalékát is meghaladja az e-kereskedelem aránya. A leggyorsabban fejlődő régió viszont Európán belül a közép-keleti: Lengyelországban az e-kereskedelem forgalma például 24 százalékkal nőtt tavaly.
Egyes kutatások szerint Európában az e-kereskedelem szárnyalása az okostelefonok, és táblagépek térnyerésének köszönhető. Érdekes trend, hogy bár a legtöbb webshop rendelkezik mobil alkalmazással, a felhasználók szívesebben vásárolnak böngészőn keresztül a mobileszközeiken: a nagyobb képernyő-felbontással rendelkező eszközökön nagyobb arányban böngésznek a felhasználók e-kereskedelmi oldalakat.
(Forrás: MTI)