Percenként 2400 ruhát értékesített a legnagyobb kínai e-kereskedő


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Az év során értékesített ruhák egymás mellé téve a Földtől a Holdig érnének, a házhoz szállított csomagokból pedig havonta egy gízai Kheopsz-piramist lehetett volna felépíteni – derül ki az Alibaba Csoporthoz tartozó vállalat 2011-es év fogyasztási statisztikáit összegző jelentéséből.A legnagyobb e-kereskedő meglepő trendekkel is szolgáló tanulmányából kiderül: tavaly mintegy 310 millió háztartási berendezést, 130 millió kiegészítőt és 84 millió játékot vettek az online vásártéren a kínaiak.


A taobao.com napi látogatóinak száma 2010-hez képest 120 százalékkal nőtt, s 2011-ben elérte a 120 milliót, ők naponta átlagosan 200 millió jüan (7,2 milliárd forint) értékben vásároltak a honlapon.

A felmérésből az is kiderül: a vállalatok saját honlap helyett mind inkább a Taobaot választják termékeik internetes értékesítéséhez, így tett többek közt a L’Oreál, a Samsung, a Microsoft, a Motorola, a HP és a Dell is. A Taobao Mall, az e-kereskedelmi óriás vállalatokat a fogyasztókkal közvetlenül összekötő ága (B2C) jelenleg több mint 400 ezer regisztrált felhasználót jegyez, oldalán több mint 50 ezer üzlet és 70 ezer márka képviselteti magát.


Kapcsolódó cikkek

2023. október 26.

A mesterséges intelligencia a kiberbűnözésnek is lendületet ad

A vitathatatlan előnyök mellett komoly kockázatokkal is jár a mesterséges intelligencia (artificial intelligence, AI) alkalmazásnak terjedése – áll a brit kormány által csütörtökön ismertetett átfogó szakértői jelentésben. Rishi Sunak miniszterelnök szerint szélsőséges esetekben fennáll annak a veszélye is, hogy az emberiség teljesen elveszíti ellenőrzését az AI-technológia felett.