Lemaradnak a cégek mobilbarát weboldal nélkül

  • Értesítő a rovat cikkeiről

A hazai kkv-k csupán fele aktív digitálisan. Mindössze minden második vállalkozásnak van saját honlapja, és közel minden harmadik cég marketing tevékenység nélkül próbál életben maradni – hangzott el a K&H és a Google Magyarország által közösen szervezett ingyenes, a mobile-first világ kihívásait és lehetőségeit fókuszba állító Google Digital Workshop eseményen. Az online jelenlét óriási lehetőségeket rejt a kkv-szektornak, ezért az idei teendők közé érdemes felvésni a digitális fejlődést és a mobilra optimalizált weboldal létrehozását is.

Az okostelefonok robbanásszerű elterjedésével egyre több időt töltünk, és számtalan ügyet intézünk online. Felmérések szerint a napi több órányi internetezés 40%-át mobilról végezzük, és a pénzügyi tranzakciók 65%-át is erről az eszközről indítjuk el, ami mellett a hazai kkv-k sem mehetnek el szó nélkül. „A digitalizáció egyszerre jelent kihívást és lehetőséget a kkv-szektornak, amivel egyelőre kevés cég él. Ezt mutatja a Deloitte1 felmérése, amely szerint a cégek több mint felének (56%) honlapja sincs, további 29% pedig semmilyen marketing tevékenységet nem végez. Összességében a kkv-k durván feléről mondható el, hogy digitálisan aktívak, tehát bőven van még hova fejlődni ezen a téren. Ezért rendeztük meg a Google Magyarországgal közösen a több állomásos Google Digital Workshop részét képző Digitális Üzleti Tippek eseménysorozatot, ahol hasznos információkkal és tanácsokkal láttuk el a digitális fejlődésre nyitott vállalkozásokat” – mondta el Kovács Viktor Zoltán, a K&H kkv marketing főosztály vezetője.

 

Idei feladat: mobilbarát weboldal

Hazánkban 10-ből 8 felnőtt internetező használ okostelefont, akik ma már folyamatosan online vannak. „Egy átlagos napon körülbelül 150-szer nyúlunk a mobiltelefonunkhoz, és rosszul érezzük magunkat, ha 2 méternél távolabb van tőlünk az eszköz. A fejlődési irány tehát egyértelmű: ma már nem csak a magánéleti, hanem az üzleti teendőket, a pénzügyeket is el kell tudni intézni a mobilos eszköztár segítségével. Ezért azt javasoljuk a kkv-knak, hogy az éves projektek közé mindenképpen érdemes beiktatni a digitális fejlődést és a mobilbarát weboldal létrehozását is, hiszen ezek mind hozzájárulhatnak a stabil működéshez és a lendületes növekedéshez” – mondta el Kovács Viktor Zoltán.

A modern kor sorban állása az oldalbetöltés

Még mielőtt körvonalazódik a mobilra optimalizált weboldal dizájnja és felépítése, érdemes figyelembe venni a fogyasztók igényeit is. „A 21. század “sorban állása” az oldalbetöltés, és mint tudjuk, senki sem szeret sokáig várakozni. Egy nemrég készített felmérés szerint a mobilozók több mint fele (53%) elhagyja az oldalt, ha az 3 másodpercnél lassabban töltődik be, míg minden második ember a 2 másodperces oldalbetöltést tartja elfogadhatónak” – hívta fel a figyelmet Égly Csaba, a Google közép-kelet-európai régiós üzleti fejlesztési tanácsadója.

„A gyorsaság mellett más szempontokat is érdemes figyelembe venni az online jelenlét kialakításakor. Nagyon fontos a kinézet és hogy az oldal könnyen navigálható legyen, ugyanis negatív felhasználói élmény esetén az emberek közel kétharmada (62%) kisebb valószínűséggel vásárol a cégnél a jövőben” – tette hozzá Égly Csaba.

  • Értesítő a rovat cikkeiről
Az irányítópulton gyorsan elérhetőek az új funkciók Irányítópult

Az ado.hu új funkciói itt elérhetőek az Ön számára, a megjelenéshez kérjük regisztráljon vagy jelentkezzen be!

Újdonságok

  • forint_pénz

    Az öt alkalmazott feletti, többségi magyar tulajdonban lévő vállalatok dolgozóinak 7 százaléka minimálbéres, 7 százaléka pedig garantált bérminimumon foglalkoztatott, a minimálbéresek aránya a kereskedelemben a legnagyobb, 10 százalékos - derült ki a GKI Gazdaságkutató Zrt. legfrissebb, az MTI-nek csütörtökön eljuttatott felméréséből.

  • csirkehús

    Ismét sikeres volt az együttműködés a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT), a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) és a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) között. Mindhárom szervezet részt vett ugyanis az INTERPOL és az EUROPOL szervezte élelmiszerhamisítás elleni nemzetközi műveletben.

  • nav_logo

    Továbbra is sok tartós adósa van a Nemzeti Adó- és Vámhivatalnak (NAV), március végén 3015 magánszemély és egyéni vállalkozó tartozott egyenként több mint 10 millió forinttal, emellett 1680 társaság, szervezet egyenként több mint 100 millió forinttal 180 napon keresztül, folyamatosan az adóhatóságnak - derül ki a NAV honlapján közzétett adatokból.

  • GDPR

    Kétrészes cikkünkben nem általában a GDPR jogalapjaival, hanem olyan konkrét témákkal foglalkozik a szerző, mint az első részben is taglalt, a GDPR 6. és 9. cikke közötti eltérések részletezése, vagy ama rendelkezések bemutatása, amelyek önálló jogcímként is értékelhetők. Ezúttal kísérletet tesz annak igazolására, miért nem jogos érdeken alapulhat a szerződés nem-teljesítése esetén történő adatkezelés.

  • könyvelő

    Milyen feladatok merülnek fel a végelszámolás elindításakor, a végelszámolás időszaka alatt és a folyamat végén? Mire kell figyelni az egyes lépések során. Cikksorozatunkban a végelszámolás lépéseit járjuk körbe.