Bejegyzések e-kereskedelem címkével

Az elektronikus piacterekre vonatkozó szabályok (2. rész)
2023. november 30. Adó

Az elektronikus piacterekre vonatkozó szabályok (2. rész)

Egyre jobban digitalizálódó világunkban a termékek áramlásának jelentős része elektronikus piacterek közreműködésével történik. Ennek is köszönhető, hogy amikor az uniós döntéshozók az e-kereskedelem szabályozását megváltoztatták, akkor ebben az elektronikus piactereknek megújult szerepet kaptak. Most elmerülünk a megújult szabályozásban.

Az elektronikus piacterekre vonatkozó áfaszabályok (1. rész)
2023. november 13. Adó

Az elektronikus piacterekre vonatkozó áfaszabályok (1. rész)

Egyre jobban digitalizálódó világunkban a termékek áramlásának jelentős része elektronikus piacterek közreműködésével történik. Ennek is köszönhető, hogy amikor az uniós döntéshozók az e-kereskedelem szabályozását megváltoztatták, akkor ebben az elektronikus piactereknek megújult szerepet kaptak. Most elmerülünk a megújult szabályozásban.

Az e-kereskedelem nem uniós áfaszabályozása
2023. október 9. Adó

Az e-kereskedelem nem uniós áfaszabályozása

Az e-kereskedelem uniós áfaszabályozása ismertetése után most tekintsük át az e-kereskedelem különös szabályozását. Ennek keretében vizsgálni fogjuk az uniós és nem uniós szabályozást, illetve a behozatali szabályozást.

2023. szeptember 12. Cégvilág

Elvérezhetnek a hazai kereskedő vállalatok, ha nem váltanak digitális stratégiára

Az elmúlt években világszerte számtalan új értékesítési csatorna jött létre, amelyek meghatározó része ma már digitális. Az e-kereskedelem robbanásszerű fejlődésének köszönhetően a piaci verseny globálissá vált, melyben a hazai kereskedők nagy részének – pár üdítő kivételtől eltekintve – sajnos óriási hátránnyal kell megküzdenie. Radó Mátyás, az augusztusban megjelent „Egységesített Kereskedelem” című üzleti szakkönyv társszerzője szerint a legtöbb hazai tulajdonú kereskedelmi vállalat még a webáruháza felépítésével birkózik, miközben már rég az üzleti evolúció egy következő szintjével, az omnichannel szemléletű értékesítés kiépítésével kellene foglalkoznia. Ez a lemaradás azt eredményezi, hogy a hazai kiskereskedelem fájdalmasan ki van szolgáltatva a környező országokból a magyar piacra belépő, erősebb versenyzőknek. Ahhoz, hogy a hazai kereskedelem helyzete pozitív fordulatot vegyen, paradigmaváltásra lesz szükség, melynek során a hazai üzletek sem kerülhetik el, hogy bizonyos értelemben technológiai vállalatokká alakuljanak át.

Az e-kereskedelem uniós áfaszabályozása (1. rész)
2023. szeptember 4. Adó

Az e-kereskedelem uniós áfaszabályozása (1. rész)

Az elektronikus kereskedelem uniós szabályozása a korábbiakhoz képest kettős módon terjesztette ki az uniós rendszer hatályát: egyrészt bővült a bevallható szolgáltatások köre, másrészt szélesedett azon adóalanyok köre, akik jogosultak az uniós szabályozást alkalmazni.

2023. július 20. Cégvilág

Az EU Bizottság ambiciózus javaslatokat terjesztett elő az uniós vámügyi reformra vonatkozóan

Az EU Bizottság ambiciózus javaslatokat terjesztett elő az uniós vámügyi reformra vonatkozóan, az Európai Unió területén e-kereskedelemben érintett minden cég számára. A BDO nemzetközi hálózatának tagja, a BDO Hollandia publikációjában áttekintjük az Európai Bizottság javaslatait az uniós vámügyi reform kapcsán, amelynek ismerete minden e-kereskedelemben érintett vállalat számára fontos.

2023. július 12. Adó

Egyre több ellenőrzést indít az adóhatóság az e-kereskedelemben

Nem csökken a visszaélések száma az internetes kereskedelemben, így az adóhatóság is egyre több ellenőrzést indít a fogyasztóknak, a tisztességes kereskedőknek és a költségvetésnek is kárt okozó illegális piaci gyakorlatok visszaszorítása érdekében – mondta a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) ellenőrzési főosztályának vezetője a hivatal szerdai budapesti sajtótájékoztatóján.

2023. március 29. Cégvilág

Marad vagy múlik az online kereskedelem térhódítása?

Az elmúlt években elképesztő mértékű átalakuláson ment keresztül az e-kereskedelem, nem csak Magyarországon, de szerte a világban. A Covid okozta korlátozások, lezárások kényszerűen megváltoztatták a fogyasztási szokásokat, a személyes vásárlási alkalmak jelentősen visszaestek, egyik napról a másikra megnőtt az igény az online jelenlétre. 32 ezer webáruház van ma Magyarországon.

2022. december 28. Cégvilág

A nem megfelelő karácsonyi ajándékok cseréjének lehetősége

A legtöbb webáruháznál egyszerű és ingyenes a termékvisszaküldés, de számos üzlet is lehetőséget biztosít a vásárlóknak arra, hogy akkor is visszavigyék karácsonyi ajándékot, ha nem hibás – hívta fel a figyelmet az Ecommerce Hungary Egyesület szerdai közleményében.

Jelentősen nőtt az e-kiskereskedelem
2022. május 24. Cégvilág

Jelentősen nőtt az e-kiskereskedelem

A webáruházi e-kiskereskedelmi forgalom 22 százalékkal nettó 1,275 milliárd forintra nőtt tavaly, ami a 2020-as kiugró teljesítményt figyelembe véve, az optimista várakozásokat is kismértékben felülmúlta – közölte a Reacty Digital.

2022. március 24. Adó

Harmadával nőtt az e-kereskedelem

Közel 70 millió vásárlás pörgette tavaly az online kiskereskedelmet, így 32,4 százalékos éves növekedést követően 1203 milliárd forintos forgalommal zárta 2021-et.

2022. február 7. Cégvilág

Rákaptak a webshopokra a magyarok

Az uniós tagállamok közül a második legnagyobb mértékben nőtt az internetet vásárlásra is használók aránya Magyarországon az elmúlt öt évben.

2022. január 21. Adó

Az e-kereskedelem áfa reformja – az IOSS rendszer és az SA (4. rész)

Az e-kereskedelmi áfacsomag a termékimport tekintetében is számos változást eredményezett. Többek között eltörölte a kisértékű importküldemények adómentességét és egyúttal egyszerűsített megoldásokat hozott az ilyen import küldemények utáni áfa megfizetésére. Továbbá, az import küldemények távértékesítése az egyetlen ügylettípus, ahol az egyablakos rendszer választása az áfakezelésre is kihat.