A BKIK nem fordul a NAV-hoz


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A budapesti kamara szembemegy az országossal: szerintük nem időszerű a kamarai regisztrációs díj behajtatása az adóhatósággal.


A Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) – az ország legnagyobb területi kamarája – nem támogatja a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) kezdeményezését, amelynek következtében a Nemzeti Adó- és Vámhivatal megindítja az elmaradt kamarai hozzájárulás összegének behajtását, azt időszerűtlennek tartja – olvasható a BKIK Adó Online-hoz eljuttatott közleményében.

A BKIK közleményében hangsúlyozza: ebben a kérdésben Magyarország vállalkozásainak megközelítőleg egyharmada tekintetében illetékes, és mindent megtesz azért, hogy ne terhelje a behajtással járó többletköltségekkel a vállalkozásokat, ezért egyelőre nem kezdeményezi az adóhatóság eljárását.

A budapesti kamara kiemelte: tapasztalataik szerint az elmúlt időszakban egyre több vállalkozás tanúsít jogkövető magatartást, és tesz eleget a kamarai nyilvántartásba vétel, és hozzájárulás megfizetési kötelezettségének, valamint egyre többen ismerik fel a kamara által nyújtott szolgáltatásokat, és azok hasznosságát.

A BKIK az adóhatósági eljárásának megindítását időszerűtlennek és vállalkozásbarátnak nem nevezhető lépésnek tartja, ráadásul nem sokkal az idei évi határidő, 2014. március 31. lejárta előtt.

Megítélésük szerint a NAV általi behajtás a legvégső eszköz, ezt a lépést meg kell előznie egyéb módszereknek, mint a vállalkozások tájékoztatása, illetve figyelmük felhívása a törvényi kötelezettségre – írja közleményében a köztestület.


Kapcsolódó cikkek

2024. július 22.

Lendületet vett az ingatlanpiac

A hazai ingatlanpiacon a Duna House (DH) becslése szerint az első félév 61 646 adásvétellel zárult, ami 40 százalékos emelkedés a tavalyi év azonos időszakához képest.

2024. július 22.

Online személyi kölcsönök: kisebb hiányosságokkal, de megfelelően tájékoztatnak a hitelintézetek

Az MNB témavizsgálata hat hitelintézet online személyi kölcsön igénylése kapcsán az ügyfél-tájékoztatási gyakorlatot tekintette át. Bár jelentős jogsértés nem merült fel, az MNB a kisebb hiányosságok megszüntetéséért, s az átláthatóbb tájékoztatásért több intézkedést is hozott. A feltárt problémák miatt kiszabott 6,6 millió forint bírság mellett a felügyelet figyelemmel követi a hiányosságok kijavítását is – olvasható a jegybank honlapján megjelent közleményben.