A Bosch csoport növelte árbevételét csökkenés a Danone-nál


A Bosch csoport 2023-ban növelte árbevételét és eredményét, sikeresen folytatja növekedési stratégiáját – emelte ki csütörtökön Stefan Hartung, a Robert Bosch GmbH igazgatóságának elnöke a vállalat éves eredményeit ismertetve. A Danone francia élelmiszer- és italgyártó bevétele éves szinten 2,5 százalékkal, 6,79 milliárd euróra csökkent az idei első negyedévben – áll a cég honlapján.

A Bosch csoport növelte árbevételét és eredményét 2023-ban

A csoport ismertetője szerint a Bosch 91,6 milliárd eurós árbevételt ért el az elmúlt üzleti évben, ami 3,8 százalékos – árfolyamhatások nélkül 8 százalékos – növekedést jelent. A kamatfizetés és adózás előtti eredmény 4,8 milliárd euró (2022: 3,8 milliárd euró), az 5,3 százalékos árbevétel-arányos üzemi eredmény pedig 1 százalékponttal lett magasabb az előző éves eredménynél.

A Bosch idei évre vonatkozó általános kilátásai továbbra is visszafogottak. „2024-ben nem számítunk gazdasági felendülésre” – idézte a közlemény Markus Forschnert, a Robert Bosch GmbH igazgatóságának pénzügyi területekért felelős tagját, aki mindössze 2,3 százalékos globális gazdasági növekedéssel számol 2024-ben. A stagnáló járműgyártás és a gépipar folytatódó gyengélkedése mellett a fogyasztási cikkek piacán két év visszafogottság után némi javulás érezhető – tette hozzá.

2024 első negyedévében 0,8 százalékkal csökkent az árbevétel, ami árfolyamhatások nélkül 2,7 százalékos növekedést jelent. „Ez jól mutatja, hogy meglehetősen ambiciózus az árbevételünk 5 és 7 százalék között tervezett éves bővülése” – hangsúlyozta Forschner.

A beszámoló szerint a mobilitás üzleti szektor árbevétele tavaly 6,9 százalékkal, árfolyamhatások nélkül 10,9 százalékkal, 56,2 milliárd euróra nőtt. Az árbevétel-arányos üzemi eredmény 4,4 százalékra (2022: 3,4 százalék) emelkedett.

Az ipari technika üzleti szektorban az árbevétel 7,4 milliárd euró, amelynek 6,8 százalékos, árfolyamhatások nélkül 10,2 százalékos növekedése a HydraForce és az Elmo Motion Control felvásárlások konszolidációjából adódott. Az árbevétel-arányos üzemi eredmény 9,1 százalék (2022: 9,8 százalék).

A fogyasztási cikkek üzleti szektor árbevétele az előző évhez képest 6,6 százalékkal 19,9 milliárd euróra esett vissza, ami árfolyamhatások nélkül enyhe, 1,2 százalékos csökkenést jelent. Az árbevétel-arányos üzemi eredmény itt változatlanul 4,5 százalék volt. Az energia- és épülettechnika üzleti szektor 10,5 százalékkal, árfolyamhatások nélkül 13,2 százalékkal 7,7 milliárd euróra növelte árbevételét, míg az árbevétel-arányos üzemi eredmény elérte a 9 százalékot (2022: 6 százalék).

Csökkent a Danone negyedéves bevétele

A mutató csökkenését részben a tej- és növényi termékek orosz szegmense (EDP Russia) dekonszolidációja okozta. A Danone márciusban arról számolt be, hogy megkapta az orosz illetékes hatóságoktól az Oroszországban lévő üzletének eladásához szükséges engedélyt, az ügyletből származó kár 1,2 milliárd euró.

Eközben az összehasonlítható alapon számított bevétel 4,1 százalékkal nőtt. A cég saját maga minimálisan kisebb, 6,7 milliárd euró negyedéves bevétellel számolt, összehasonlítható alapon pedig 3,4 százalékos bevételnövekedést várt.

A Danone megerősítette, hogy az idei évre továbbra is 3-5 százalékos bevételnövekedéssel számol összehasonlítható alapon. Az első negyedévben minden kategóriában és régióban növekedtek összehasonlítható alapon a cég eladásai. Európában 2,8 százalékos, Észak-Amerikában 2,5 százalékos, Kínában, Észak-Ázsiában és a Csendes-óceáni térségben 8,9 százalékos, Latin-Amerikában 4,1 százalékos, az egyéb piacokon pedig 6 százalékos bővülést jegyeztek föl.

A tej- és növényi termékek üzletág (EDP) összehasonlító bevétele 3 százalékkal, a speciális élelmiszer üzletágé 3,8 százalékkal, a víz üzletágé pedig 8,1 százalékkal nőtt.

A Danone a világ legnagyobb joghurtgyártója. A cég portfóliójában található egyebek mellett az Evian, az Activia, az Actimel, az Oikos és a Danonino joghurt, az Alpro növényi alapú termékek, valamint a csecsemő- és kisdedtáplálás területén a Milupa és a Milumil.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. május 7.

OC: Emelkednek az árak a fővárosi ingatlanpiacon

Némi lassulás és kismértékű csökkenés után újfent emelkedő árspirál jellemezi a fővárosi ingatlanpiacot, a legmarkánsabban a családi házak négyzetméterára nőtt, ismertette az Otthon Centrum elemzési vezetője az első negyedéves adatokat.

2024. május 7.

GKID-Mastercard: elfogyni látszik a belföldi e-kereskedelem lendülete

Továbbra sem látszik a fellendülés a belföldi e-kereskedelmi piacon. Ráadásul a jelenség nem magyar sajátosság, szinte minden régiós és EU-s piacot érint. Az okok között pedig elsősorban az elmúlt két év folyamatos vásárlóerő-csökkenése,  valamint a látványosan megerősödő kínai e-kereskedők térhódítása áll. Ebben a piaci környezetben az online vásárlókért folyó versenyben egyre nehezebb dolga van a hazai vállalkozásoknak – derül ki a GKID és a Mastercard közös, Digitális Kereskedelmi Körkép néven publikálásra kerülő riportjának legújabb, 2024-es kiadásából.

2024. május 7.

OTP Mobil: Még mindig óvatlan az online vásárló magyarok ötöde

A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten keresztül (69 százalék), és szinte mindenki (97 százalék) tudatában van az ezzel járó kockázatoknak. A megkérdezettek négyötöde legalább egy módszert alkalmaz is a biztonsága érdekében viszont ötből egy fő még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét – derült ki az OTP Mobil friss felméréséből.A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten keresztül (69 százalék), és szinte mindenki (97 százalék) tudatában van az ezzel járó kockázatoknak. A megkérdezettek négyötöde legalább egy módszert alkalmaz is a biztonsága érdekében viszont ötből egy fő még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét – derült ki az OTP Mobil friss felméréséből.