A céges flottát féltik leginkább a vállalkozások


Szinte minden cégnek van már valamilyen biztosítása. Leginkább kötelező és casco, de a vállalkozói vagyon- és felelősségbiztosítás is népszerű, miközben a kibertámadások ellen csak 100-ból 2 cég védekezik – derül ki a K&H kkv bizalmi index legutóbbi eredményeiből. A vállalkozások leginkább vagyontárgyaik és gépeik miatt aggódnak, de az adatvédelemre is érdemes egyre nagyobb figyelmet fordítani, mert napi szinten több tízezer támadás érheti őket a világhálón keresztül.

Az elmúlt két év bizonytalanságai még inkább fokozták a cégek igényét a biztosításokra. Ezt mutatják a magyarországi mikro-, kis- és középvállalkozások várakozásait jelző K&H kkv bizalmi index legutóbbi eredményei, amely szerint már szinte minden hazai vállalkozás rendelkezik valamilyen biztosítással. „A kutatás alapján két év alatt 89-ről 95 százalékra emelkedett a biztosított cégek száma. A megkérdezett vállalkozások közül továbbra is legtöbben kötelező gépjármű felelősségbiztosítással és casco-val rendelkeznek, 74 százalék szemben a két évvel ezelőtti 62 százalékkal. Ezt követően 10-ből 4 cégnek vállalkozói vagyon- vagy vállalkozói felelősségbiztosítása van, miközben az általános felelősségbiztosítással rendelkező cégek aránya jelentősen, 60-ról 32 százalékra visszaesett” – ismertette a kutatás eredményeit Rammacher Zoltán, a K&H kkv marketing és értékesítés támogatás vezetője.

„Ezzel szemben az idei harmadik negyedévben a K&H-nál a felelősségbiztosítással rendelkező cégek száma minimálisan, de nőtt – év/év alapon 1,7 százalékkal – míg az ebből származó díjbevételünk év/év alapon közel 10 százalékos növekedést mutatott” – mondta el Kaszab Attila, a K&H nem-életbiztosítási üzletágának vezetője, vezérigazgató-helyettese.

A kiberbiztosítás viszont továbbra is a sor végén található. 100-ból mindössze 2 cég gondol erre, holott a Kapersky Lab valós idejű térképe szerint több tízezer támadás éri a magyar cégeket napi szinten, amivel Magyarország jelenleg a 62. helyen áll az országok között.

A céges gépeket féltik leginkább

A kutatás kitért arra is, hogy mely káresemény milyen mértékben érinti érzékenyen a vállalkozásokat. Leginkább a vagyontárgyakban és a gépekben történő, tehát a tárgyi károk miatt aggódnak a cégek, például, ha elromlik, tönkremegy egy berendezés vagy a céges autó összetörik. Tízből négy kkv viszont a szakmai tevékenység során okozott károktól tart legjobban, míg legkevésbé az építési-szerelési munkálatok alatt bekövetkezett kár foglalkoztatja őket.

Ragaszkodnak a biztosítóhoz

A kkv-k és a biztosító társaságok közötti kapcsolatot a hűség jellemzi. A megkérdezett cégek a biztosításaik felét 5 évnél régebben kötötték vagy akkor váltottak utoljára biztosítót, miközben csak nagyjából minden hatodik-hetedik foglalkozott a kérdéssel 1 éven belül.

Forrás: K&H kkv bizalmi index kutatása


Kapcsolódó cikkek

2024. május 7.

OC: Emelkednek az árak a fővárosi ingatlanpiacon

Némi lassulás és kismértékű csökkenés után újfent emelkedő árspirál jellemezi a fővárosi ingatlanpiacot, a legmarkánsabban a családi házak négyzetméterára nőtt, ismertette az Otthon Centrum elemzési vezetője az első negyedéves adatokat.

2024. május 7.

GKID-Mastercard: elfogyni látszik a belföldi e-kereskedelem lendülete

Továbbra sem látszik a fellendülés a belföldi e-kereskedelmi piacon. Ráadásul a jelenség nem magyar sajátosság, szinte minden régiós és EU-s piacot érint. Az okok között pedig elsősorban az elmúlt két év folyamatos vásárlóerő-csökkenése,  valamint a látványosan megerősödő kínai e-kereskedők térhódítása áll. Ebben a piaci környezetben az online vásárlókért folyó versenyben egyre nehezebb dolga van a hazai vállalkozásoknak – derül ki a GKID és a Mastercard közös, Digitális Kereskedelmi Körkép néven publikálásra kerülő riportjának legújabb, 2024-es kiadásából.

2024. május 7.

OTP Mobil: Még mindig óvatlan az online vásárló magyarok ötöde

A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten keresztül (69 százalék), és szinte mindenki (97 százalék) tudatában van az ezzel járó kockázatoknak. A megkérdezettek négyötöde legalább egy módszert alkalmaz is a biztonsága érdekében viszont ötből egy fő még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét – derült ki az OTP Mobil friss felméréséből.A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten keresztül (69 százalék), és szinte mindenki (97 százalék) tudatában van az ezzel járó kockázatoknak. A megkérdezettek négyötöde legalább egy módszert alkalmaz is a biztonsága érdekében viszont ötből egy fő még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét – derült ki az OTP Mobil friss felméréséből.