A hazai vállalatok több mint fele nem számol árbevétel-növekedéssel az idén egy felmérés szerint


A hazai vállalatok több mint fele nem számít árbevételének növekedésére, de a tavalyinál még így is valamivel optimistábbak az idei üzleti teljesítményükkel kapcsolatban – derül ki a Randstad munkaerő-közvetítő vállalat magyarországi HR-döntéshozók és felsővezetők körében végzett kutatásából.

Az összefoglaló szerint a felmérés résztvevőinek 45 százaléka számít vállalata nettó árbevételének növekedésére az idén, ez 4 százalékponttal magasabb arány tavalyhoz képest, ugyanakkor még így is jóval kevésbé optimisták 2022-höz képest, amikor a válaszadók 61 százaléka várt emelkedést.

A pozitívan gondolkodók 64 százaléka 4-10 százalékos bevételnövekedést prognosztizál, de előfordulhat, hogy ez nem jelent valós gazdasági növekedést, ha nem fedezi majd az infláció mértékét. Kimondottan optimistán a válaszadók 26 százaléka tekint erre az évre, ők nettó árbevételük 11 százalékot meghaladó mértékű növekedésével terveznek – jelezte a Randstad.

A tájékoztatás szerint a 2022-es 3 százalékról 12 százalékra nőtt azoknak a cégeknek az aránya, ahol a nettó árbevétel csökkenésére számítanak, míg tavaly 10 százalékuk számolt csökkenéssel.

A válaszadó cégek több mint harmada stagnáló árbevétellel kalkulál 2024-ben, 5 százaléka pedig nem tudja, hogy mire számítson. Míg 2022-ben a felmérésben részt vevők 89 százaléka tervezett létszámbővítést, tavaly már csak 34, idén pedig 30 százalékuk. A válaszadó cégek 17 százaléka nem tervez változást a munkavállalói létszámban, de a felmondókat nem fogják pótolni.

Idén ismét az IT-szakemberek a legkeresettebbek, őket követik a mérnökök, valamint a számvitellel és pénzüggyel foglalkozók. Új munkatársak toborzásánál a vállalatoknak évek óta az irreális fizetési elvárások jelentik a legnagyobb problémát, a válaszadók 88 százaléka számolt be erről. A jelöltek kevés releváns munkatapasztalata vagy a munkatapasztalatuk hiánya, valamint a nem megfelelő nyelvtudás szintén jelentősen nehezíti a megfelelő munkavállalók megtalálását; míg előbbit a válaszadó cégek több mint fele tapasztalta, utóbbiról több mint harmaduk számolt be.

A felmérésben részt vevő vállalatoknak a legjobban teljesítők megtartása és a tehetséges vezetők fejlesztése, valamint a dolgozók elkötelezettségének megőrzése is kihívást jelent, 72, illetve 66 százalékuk említette ezt.

A HR kihívások megoldását a szakemberek egyértelműen a fizetések emelésében látják, a válaszadók 77 százaléka jelölte meg ezt tervezett lépésként, 9 százalékkal többen, mint az előző felmérés során. Az edukációs és tréning programokban a cégek 65 százaléka, a rugalmasabb munkalehetőségben 41 százaléka és az egyénre szabott juttatási csomagban 33 százaléka lát megoldást.

A Randstad HR Trends 2024 kutatás több mint 350, különböző iparágakban működő hazai vállalat felsővezetőinek megkérdezésével zajlott 2023 novemberében és decemberében.

Forrás: Randstad HR Trends


Kapcsolódó cikkek

2024. május 7.

OC: Emelkednek az árak a fővárosi ingatlanpiacon

Némi lassulás és kismértékű csökkenés után újfent emelkedő árspirál jellemezi a fővárosi ingatlanpiacot, a legmarkánsabban a családi házak négyzetméterára nőtt, ismertette az Otthon Centrum elemzési vezetője az első negyedéves adatokat.

2024. május 7.

GKID-Mastercard: elfogyni látszik a belföldi e-kereskedelem lendülete

Továbbra sem látszik a fellendülés a belföldi e-kereskedelmi piacon. Ráadásul a jelenség nem magyar sajátosság, szinte minden régiós és EU-s piacot érint. Az okok között pedig elsősorban az elmúlt két év folyamatos vásárlóerő-csökkenése,  valamint a látványosan megerősödő kínai e-kereskedők térhódítása áll. Ebben a piaci környezetben az online vásárlókért folyó versenyben egyre nehezebb dolga van a hazai vállalkozásoknak – derül ki a GKID és a Mastercard közös, Digitális Kereskedelmi Körkép néven publikálásra kerülő riportjának legújabb, 2024-es kiadásából.

2024. május 7.

OTP Mobil: Még mindig óvatlan az online vásárló magyarok ötöde

A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten keresztül (69 százalék), és szinte mindenki (97 százalék) tudatában van az ezzel járó kockázatoknak. A megkérdezettek négyötöde legalább egy módszert alkalmaz is a biztonsága érdekében viszont ötből egy fő még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét – derült ki az OTP Mobil friss felméréséből.A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten keresztül (69 százalék), és szinte mindenki (97 százalék) tudatában van az ezzel járó kockázatoknak. A megkérdezettek négyötöde legalább egy módszert alkalmaz is a biztonsága érdekében viszont ötből egy fő még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét – derült ki az OTP Mobil friss felméréséből.