A plázákban a hosszabb nyitva tartás nem elég


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A vasárnapi zárva tartást elrendelő törvény március 15-i életbe lépése óta erősödött ugyan a pénteki, szombati forgalom a plázákban, de még nem kompenzálja a vasárnapot – mondta Balatoni Judit, a Magyar Bevásárlóközpontok Szövetségének (MBSz) főtitkára.


A kereskedőktől és látogatóktól kapott eddigi visszajelzésekből az szűrhető le, hogy a bevásárlóközpontok bérlői, mind a nyitva tartható, mind a bezárni kényszerülő üzletekben nehezményezik a nyitva tartás korlátozását, a vásárlók számára pedig nem egyértelmű, hogy melyik üzlet tart nyitva. A látogatók emellett a felháborodásukat az üzletekben szóvá is teszik, a külföldieket pedig teljesen váratlanul érte a zárva tartás – fejtette ki Balatoni Judit.  

A főtitkár véleménye szerint még hosszabb időnek kell eltelnie, hogy a bevásárlóközpontok esetleg változtassanak a nyitvatartási renden. A hosszabb nyitva tartás a hét többi napján egyelőre még nem hozza a várt eredményt, de ehhez is még idő kell.

Új szolgáltatásokkal bővült az Adó Online:
  • díjmentes cikk és szaklap értesítő
  • kérdés-válasz szolgáltatásunk kényelmesebb használata
  • egyedi szaklap ajánlatok

Hozzátette, hogy a rendelet életbe lépése óta eddig eltelt három vasárnapból március 15-e ünnepnap volt, amikor egyébként is zárva kellett lenniük az üzleteknek, a március 29-i vasárnap pedig azért nem releváns, mert sok üzlet ezt választotta a szabadon kijelölhető vasárnapnak, amikor élve a törvény adta lehetőséggel, nyitva lehettek.

A zárva tartással érintett első „igazi” vasárnapon, március 22-én a mozival nem rendelkező bevásárlóközpontokban nagyon kevesen voltak, a mozival rendelkezőkben pedig egy szokásos, átlagos vasárnapi látogatottság 40-45 százalékát érte el a látogatók száma.


Kapcsolódó cikkek

2024. május 7.

OC: Emelkednek az árak a fővárosi ingatlanpiacon

Némi lassulás és kismértékű csökkenés után újfent emelkedő árspirál jellemezi a fővárosi ingatlanpiacot, a legmarkánsabban a családi házak négyzetméterára nőtt, ismertette az Otthon Centrum elemzési vezetője az első negyedéves adatokat.

2024. május 7.

GKID-Mastercard: elfogyni látszik a belföldi e-kereskedelem lendülete

Továbbra sem látszik a fellendülés a belföldi e-kereskedelmi piacon. Ráadásul a jelenség nem magyar sajátosság, szinte minden régiós és EU-s piacot érint. Az okok között pedig elsősorban az elmúlt két év folyamatos vásárlóerő-csökkenése,  valamint a látványosan megerősödő kínai e-kereskedők térhódítása áll. Ebben a piaci környezetben az online vásárlókért folyó versenyben egyre nehezebb dolga van a hazai vállalkozásoknak – derül ki a GKID és a Mastercard közös, Digitális Kereskedelmi Körkép néven publikálásra kerülő riportjának legújabb, 2024-es kiadásából.

2024. május 7.

OTP Mobil: Még mindig óvatlan az online vásárló magyarok ötöde

A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten keresztül (69 százalék), és szinte mindenki (97 százalék) tudatában van az ezzel járó kockázatoknak. A megkérdezettek négyötöde legalább egy módszert alkalmaz is a biztonsága érdekében viszont ötből egy fő még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét – derült ki az OTP Mobil friss felméréséből.A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten keresztül (69 százalék), és szinte mindenki (97 százalék) tudatában van az ezzel járó kockázatoknak. A megkérdezettek négyötöde legalább egy módszert alkalmaz is a biztonsága érdekében viszont ötből egy fő még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét – derült ki az OTP Mobil friss felméréséből.