A vásárlók 44 százaléka az elektronikus fizetést részesíti előnyben


A vásárlók 44 százaléka az elektronikus fizetést részesíti előnyben, így azok a cégek, amelyek ezt nem veszik figyelembe, hátrányba kerülhetnek – közölte reprezentatív felmérésének eredményei alapján az OTP Bank hétfőn.

Az OTP Bank megbízásából tavaly decemberben a Magyar Target Pulzus Média Kutató Kft. végezte a kutatást, amelybe 500 magyar mikro-, kis- és középvállalkozást vont be.

A felmérésből az is kiderült, hogy az e-fizetést kínáló vállalkozások 86 százaléka már azelőtt elérhetővé tette a banki utalást vagy a kártyás vásárlást, hogy az elektronikus fizetést a vállalkozások egyes szegmenseiben kötelezővé tevő jogszabály életbe lépett. Többségük ugyan nem tapasztalt jelentős változást, de 12-12 százalékuk észlelte, hogy nőtt a vásárlók száma vagy az átlagos kosárérték.

Azok pedig, akik csak készpénzes fizetést biztosítanak, több problémával is szembesültek. Minden harmadik céggel előfordult már, hogy valaki nem tudott nála vásárolni, mert a vásárlónál nem volt elég készpénz, és szintén több mint egyharmaduknál hiúsult meg vásárlás azért, mert nem tudtak nagyobb címletből visszaadni – ismertette az OTP Bank.

A bank adatai alapján rámutattak, hogy egyre több vállalkozás ismeri fel az elektronikus fizetési megoldások előnyét. Az első negyedévben a POS-terminálok száma az OTP Bank ügyfelei között csaknem 9 százalékkal, míg a SimplePay Telefonos POS-t – amikor a kereskedő mobiltelefonja funkcionál terminálként – használó vállalkozások száma mintegy 30 százalékkal bővült az előző év azonos időszakához képest.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. október 21.

A női vezetők, mint gazdaságunk fontos sikertényezői

Egy szervezetben a női vezetők arányának 10%-os növekedése akár 7%-os innovációs teljesítménynövekedést eredményezhet – derül ki a WILL Foundation által készített kutatásból. A legfelsőbb vezetői szinteken lévő nők pedig akár 27%-kal javíthatják a vállalatok pénzügyi teljesítményét, hozzájárulva ezzel a vállalatok sikeréhez. A női vezetők és nők munkahelyi arányos képviseletét vizsgálták a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara által támogatott kutatásban.