A vendégéjszakák száma a külföldieknek köszönhetően emelkedett


Májusban a turisztikai szálláshelyeken (kereskedelmi, magán- és egyéb szálláshelyeken) 1,3 millió vendég 3,1 millió vendégéjszakát töltött el. A vendégek száma 7,1, a vendégéjszakáké 3,8 százalékkal nagyobb volt az egy évvel korábbinál a külföldi vendégforgalom bővülésének köszönhetően – jelentette kedden a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).

A belföldi vendégek száma 3,1, vendégéjszakáké 4,1 százalékkal visszaesett. A külföldi vendégek száma 23, a vendégéjszakáké 13 százalékkal emelkedett az előző év azonos hónapjához képest.

Májusban a vendégéjszakák 72 százalékát a kereskedelmi szálláshelyek adták, ahol a forgalom 1,7 százalékkal bővült. A magán- és egyéb szálláshelyeken 9,6 százalékkal több vendégéjszakát regisztráltak, mint 2022 májusában.

A belföldi vendégek száma 721 ezer, az eltöltött vendégéjszakáké 1,6 millió volt a turisztikai szálláshelyeken; ezen belül a kereskedelmi szálláshelyeken 523 ezer vendéget és 1,1 millió vendégéjszakát regisztráltak. Utóbbiak 68 százalékát szállodákban töltötték el, ahol a vendégéjszakák száma 5,4 százalékkal alacsonyabb volt az egy évvel korábbinál. A magán- és egyéb szálláshelyeken eltöltött belföldivendég-éjszakák száma 2,1 százalékkal nőtt 2022 májusához viszonyítva.

A két legnépszerűbb turisztikai régióban, a Balatonon és a Budapest-Közép-Duna-vidéken a belföldivendég-éjszakák 22, illetve 19 százalékát regisztrálták.

A turisztikai szálláshelyekre érkezett 573 ezer külföldi vendég közel 1,6 millió vendégéjszakát töltött el, amelyek közül 431 ezer vendéget és 1,1 millió vendégéjszakát a kereskedelmi szálláshelyeken regisztráltak. Utóbbiak 78 százalékát szállodákban töltötték, ahol a vendégéjszakák száma 11 százalékkal meghaladta az egy évvel korábbit. A magán- és egyéb szálláshelyeken eltöltött külföldivendég-éjszakák számában 19 százalékos bővülés történt 2022 májusához viszonyítva.

A legnépszerűbb turisztikai régió a Budapest-Közép-Duna-vidék volt, ahol a külföldivendég-éjszakák 64 százalékát regisztrálták.
Összesen 22 533 turisztikai szálláshely, ezen belül 2614 kereskedelmi, illetve 19 919 magán- és egyéb szálláshely fogadott vendégeket májusban.

A kereskedelmi szálláshelyek közül 954 szálloda és 1079 panzió volt nyitva május egy részében vagy egészében. A kereskedelmi szálláshelyek összes bruttó árbevétele csaknem 49 milliárd forintot tett ki, ez folyó áron 31 százalékkal magasabb volt az egy évvel korábbinál.

Széchenyi Pihenőkártyával a kereskedelmi szálláshelyeken folyó áron 38 százalékkal többet, 3,2 milliárd forintot fizettek a kártyatulajdonosok.

Január-májusban a turisztikai szálláshelyeken az előző év azonos időszakához képest 2,0 százalékkal több, összesen 12 millió vendégéjszakát regisztráltak. A belföldi vendégek 7,3 százalékkal kevesebb, a külföldiek 13 százalékkal több (5,9, illetve 6,1 millió) vendégéjszakát töltöttek el a turisztikai szálláshelyeken – közölte a KSH.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. május 7.

OC: Emelkednek az árak a fővárosi ingatlanpiacon

Némi lassulás és kismértékű csökkenés után újfent emelkedő árspirál jellemezi a fővárosi ingatlanpiacot, a legmarkánsabban a családi házak négyzetméterára nőtt, ismertette az Otthon Centrum elemzési vezetője az első negyedéves adatokat.

2024. május 7.

GKID-Mastercard: elfogyni látszik a belföldi e-kereskedelem lendülete

Továbbra sem látszik a fellendülés a belföldi e-kereskedelmi piacon. Ráadásul a jelenség nem magyar sajátosság, szinte minden régiós és EU-s piacot érint. Az okok között pedig elsősorban az elmúlt két év folyamatos vásárlóerő-csökkenése,  valamint a látványosan megerősödő kínai e-kereskedők térhódítása áll. Ebben a piaci környezetben az online vásárlókért folyó versenyben egyre nehezebb dolga van a hazai vállalkozásoknak – derül ki a GKID és a Mastercard közös, Digitális Kereskedelmi Körkép néven publikálásra kerülő riportjának legújabb, 2024-es kiadásából.

2024. május 7.

OTP Mobil: Még mindig óvatlan az online vásárló magyarok ötöde

A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten keresztül (69 százalék), és szinte mindenki (97 százalék) tudatában van az ezzel járó kockázatoknak. A megkérdezettek négyötöde legalább egy módszert alkalmaz is a biztonsága érdekében viszont ötből egy fő még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét – derült ki az OTP Mobil friss felméréséből.A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten keresztül (69 százalék), és szinte mindenki (97 százalék) tudatában van az ezzel járó kockázatoknak. A megkérdezettek négyötöde legalább egy módszert alkalmaz is a biztonsága érdekében viszont ötből egy fő még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét – derült ki az OTP Mobil friss felméréséből.