A Volkswagen csoport 12 százalékkal növelte eladásait


A Volkswagen csoport (VW)  tavaly 12 százalékkal, 9,24 millió járművet értékesített tavaly a világon.

A cég közleménye szerint az értékesítés minden fontos régióban nőtt, így Észak-Amerikában 18 százalékkal, Nyugat-Európában 21 százalékkal, Közép- és Kelet-Európában 14 százalékkal, a Közel-Keleten és Afrikában együttesen 29 százalékkal,  Dél-Amerikában, illetve az ázsiai és csendes-óceáni térségben pedig (a szárazföldi Kína és Hongkong nélkül) 9 százalékkal bővült.

A leggyengébb növekedést Kínában regisztrálták, az eladott 3,2 millió autó 1,6 százalékos növekedésnek felelt meg. A VW-csoporthoz tartozó Audi értékesítése ugyanakkor 13,5 százalékkal, 728 ezer 600-ra ugrott Kínában.

A VW teljesen elektromos járműveinek (BEV) globális értékesítése tavaly 35 százalékkal, 770 ezerre emelkedett, részesedésük a teljes értékesítésből 8,3 százalékra nőtt a 2022. évi 6,9 százalékról. A Volkswagen márka globális értékesítése 6,7 százalékkal, 4,87 millió járműre nőtt, ezen belül a BEV-ek eladásnövekedése 21,1 százalékkal, 394 ezerre bővült. A Volkswagen csoport a múlt évre 9-9,5 millió autó eladását tervezte.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. február 21.

Rangos nemzetközi turisztikai díjakat hozott a kínai újév Magyarországnak

Kínától, az egyik legfontosabb küldőországtól öt jelentős szakmai elismerésben részesült a magyar turisztikai szektor. A kínai National Geographic Travel a legminőségibb úti célok között ajánlja Magyarországot, a Voyage Magazine pedig az Év új feltörekvő desztinációjának választotta hazánkat. Emellett az ország vezető turisztikai médiuma, valamint a legnagyobb szálláshelyfoglaló platformja több kategóriában is a legjobbak közé sorolta a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) országimázsépítő és forgalomösztönző tevékenységét.

2024. február 21.

Új rendelet az élelmiszer-infláció kezelésére

Valószínűleg a legtöbben találkoztunk már olyan helyzettel, amikor megvettük kedvenc csokoládénkat az élelmiszerboltban, majd otthon felbontva meglepődve tapasztaltuk, hogy a csokoládé mérete és súlya csökkent, miközben a csomagolás és az ár változatlan maradt. Ezt a jelenséget angolul shrinkflation-nek, magyarosítva „zsugorflációnak” nevezik, amely nem csak a csokoládénál, hanem bármilyen előre csomagolt terméknél előfordulhat. A jelenség csökkentése, megelőzése, illetve a fogyasztók megfelelő tájékoztatása érdekében a magyar kormány elfogadta az 1/2024. (I. 9.) Korm. rendeletet, amely 2024. február 1. napján lépett hatályba.