Az európaiak még a kutyájukat is megosztanák


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Rendkívül fogékonyak az európaiak a „sharing economy” lehetőségeire egy friss felmérés szerint.


Sok európai nyitott arra, hogy megossza autóját, otthonát, telefonját, sőt akár a kutyáját is – derült ki abból az európai közvélemény-kutatásból, amit a Ford Motor Company rendelt meg, hogy jobban átlássa az egyre népszerűbb megosztási kezdeményezések gazdasági hátterét.

A felmérésben a 10 ezer francia, német, olasz, spanyol és brit válaszadó 55 százaléka úgy nyilatkozott, szívesen megosztaná autóját pénzért, 44 százalékuk ugyanezt az otthonával, 33 százalékuk pedig a mobiltelefonjával is megtenné, sőt az emberek 17 százaléka akár még a kutyáját is megosztaná.

A megkérdezettek többsége, 78 százaléka másoknak is megengedné, hogy vezesse az autóját vagy csomagokat szállítson vele.

A válaszadók túlnyomó többségét kifejezetten érdeklik a környezetükben elérhető megosztási szolgáltatások, 76 százalékuk szívesen használna telekocsi-szolgáltatásokat, 73 százalékukat a parkolóhely-megosztás, illetve 72 százalékukat az autómegosztás is érdekelné.

Három Navigátor adózási, számviteli témában,

15% kedvezménnyel

A csomag tartalmazza az Art. Navigátort, az Áfa Navigátort, és a Számviteli Navigátort, amelyek a csomagkedvezménytől függetlenül külön is rendelhetőek!

Megrendelés >>

A kutatás összefoglalója szerint az autóktól a zenén át a nyaralásokig az emberek egyre több területen készek elfogadni a megosztást és az ezzel kapcsolatos szolgáltatásokat.

A megosztási üzletág évente több mint 13 milliárd eurós forgalmat generál világszerte, és az előrejelzések szerint ez az összeg 2025-re akár a 293 milliárd eurót is elérheti, amelyből az autómegosztás forgalma 23 százalékot tehet ki.

A felmérés szerint a spanyolok hajlanak leginkább arra, hogy pénzért cserébe megosszák autójukat, 61 százalékuk mondta ezt. Utánuk az olaszok következnek 58, a franciák 56, a britek 50 és a németek 48 százalékkal.

A franciák 87 százaléka érez kedvet ahhoz, hogy utasokat vegyen fel autójába, az olaszoknál ez az arány 86, a németeknél 82, a spanyoloknál 80, a briteknél pedig 58 százalék.

A megosztást leginkább a fiatalok és a férfiak találják jó megoldásnak. A férfiak 61 százaléka kész arra, hogy járművével részese legyen egy autómegosztó szolgáltatásnak, míg a nőknél ez az arány 49 százalék. Ugyanakkor a 25-34 éves korosztályban a férfiak és a nők 68 százaléka nyitott erre az ötletre.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. október 4.

Óriásit esett az elektromos autók átlagára

A magyar piac egészét hirdetésszámban és megtekintésben lefedő Használtautó.hu adatai szerint 1 év alatt jelentősen csökkent a használt elektromos autók átlagára, ennek köszönhetően pedig az sem meglepő, hogy több mint másfélszeresére nőtt a legnépszerűbb modellekkel kapcsolatos érdeklődések száma is.

2024. október 4.

A ChatGPT kinyírja a keresőoptimalizálást?

A mesterséges intelligencia és a nyelvi modellek, mint például a ChatGPT, az elmúlt években robbanásszerűen terjedtek el, és mind a felhasználók, mind a vállalkozások számára új kihívásokat jelentenek. A ChatGPT jelenlegi, körülbelül 200 milliós felhasználói bázisa ugyan elenyésző a Google vagy a Google által bevezetett Gemini 4,3 milliárd felhasználójához képest – ami a Föld lakosságának közel fele –, azonban ez a szám rövid idő alatt nőtt ekkorára, ami komoly kérdéseket vet fel a vállalatok számára.

2024. október 4.

Külföldi fizikai munkára is kiterjeszthető az utasbiztosítás

A Covid-időszakot követően évről évre dinamikusan nő az utasbiztosítások száma, ami az utazások számának növekedésén túl az utazók egyre növekvő tudatosságának is az eredménye. Azt azonban továbbra is csupán kevesen tudják, hogy a pihenési célú, rövidebb utazásokon kívül kedvező biztosítási lehetőségek állnak a munkavállalási vagy tanulmányi célból, hosszabb időre külföldön tartózkodók számára is – hívja fel a figyelmet az Insura.hu biztosításközvetítő társaság.