Az ingatlanfelújítás térnyerésére számít a Velux


Hatékony átalakítással elavult házakból is lehet környezettudatos családi otthon, a Velux építőipari cégcsoport nagy lehetőségeket lát az egyik legelterjedtebb ingatlantípus, a hatvanas években épült, „Kádár-kockaként” emlegetett házak felújításában.

Csütörtökön eljuttatott közleményében a Velux ismerteti: Magyarországon mintegy 800 ezer ilyen épület vár korszerűsítésre, több mint 90 százalékuk ugyanis még nem esett át átalakításon, pedig energetikai szempontból a legrosszabbak közé tartoznak.

Változásra azért is szükség van, mert az elavult ingatlanállomány az oka annak, hogy a teljes belföldi energiafogyasztás harmadát a háztartások felhasználása teszi ki – indokolták a lakáskorszerűsítések ösztönzését, amihez a CSOK+ és más felújítási támogatások is hozzájárulnak.

A közlemény szerint a kedvezőtlen adottságok ellenére megéri kockaházakba fektetni, mert magas energiaköltségük miatt még mindig nem kelendők, ezért viszonylag olcsók, az igénybe vehető forrásokkal ugyanakkor sokkal könnyebb lehet a fenntartásuk. Szigeteléssel, korszerű ablakokkal és fűtési rendszerrel akár a felére csökkenthető az energiaszükséglet, tetőtér-beépítéssel pedig egyszerű a bővítés is, otthonteremtési támogatásokat ilyen célra szintén föl lehet használni – hívták fel a figyelmet.

A Velux úgy véli, szakszerű felújítással hasonló eredményeket lehet elérni, mint amilyenek az új építésű ingatlanokat jellemzik, de jóval olcsóbban és fenntarthatóbban.

A cég egy mintaprojekt keretében úgy újított fel egy régi kockaházat, hogy közben nem vált fölöslegessé építőanyag, a tetőtér beépítése után a hasznos alapterület több mint a harmadával nőtt, a lakás több természetes fényt kapott, javult a szellőzés és a hőszabályozás is. A kipróbált megoldások mintául szolgálhatnak a Kádár-kockák korszerűsítésére – írták a közleményben, megjegyezve: szakértők úgy vélik, hogy az építészet új, értékteremtő iránya a továbbiakban az épületfelújítás lehet.

A dán Velux cégcsoport több mint 36 országban gyárt és értékesít nyílászárókat, árnyékoló eszközöket és okosotthon-termékeket. Budapesten értékesítési központot működtet, több mint ezer munkavállalót foglalkoztató fertődi és fertőszentmiklósi üzeme tetőtéri ablakokat készít – olvasható a céges honlapon. Beszámolója alapján a Velux Magyarország 2021-ben 66,3 milliárd, 2022-ben 89,6 milliárd forint árbevétellel zárt, túlnyomórészt külföldi értékesítésből. A cég adózott eredménye ezalatt 1,12 milliárd forintról 1,07 milliárd forintra csökkent.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. május 7.

OC: Emelkednek az árak a fővárosi ingatlanpiacon

Némi lassulás és kismértékű csökkenés után újfent emelkedő árspirál jellemezi a fővárosi ingatlanpiacot, a legmarkánsabban a családi házak négyzetméterára nőtt, ismertette az Otthon Centrum elemzési vezetője az első negyedéves adatokat.

2024. május 7.

GKID-Mastercard: elfogyni látszik a belföldi e-kereskedelem lendülete

Továbbra sem látszik a fellendülés a belföldi e-kereskedelmi piacon. Ráadásul a jelenség nem magyar sajátosság, szinte minden régiós és EU-s piacot érint. Az okok között pedig elsősorban az elmúlt két év folyamatos vásárlóerő-csökkenése,  valamint a látványosan megerősödő kínai e-kereskedők térhódítása áll. Ebben a piaci környezetben az online vásárlókért folyó versenyben egyre nehezebb dolga van a hazai vállalkozásoknak – derül ki a GKID és a Mastercard közös, Digitális Kereskedelmi Körkép néven publikálásra kerülő riportjának legújabb, 2024-es kiadásából.

2024. május 7.

OTP Mobil: Még mindig óvatlan az online vásárló magyarok ötöde

A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten keresztül (69 százalék), és szinte mindenki (97 százalék) tudatában van az ezzel járó kockázatoknak. A megkérdezettek négyötöde legalább egy módszert alkalmaz is a biztonsága érdekében viszont ötből egy fő még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét – derült ki az OTP Mobil friss felméréséből.A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten keresztül (69 százalék), és szinte mindenki (97 százalék) tudatában van az ezzel járó kockázatoknak. A megkérdezettek négyötöde legalább egy módszert alkalmaz is a biztonsága érdekében viszont ötből egy fő még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét – derült ki az OTP Mobil friss felméréséből.