Az SAP árbevétele 8 százalékkal nőtt az idei első negyedévben


A német SAP, a világ vezető vállalatirányítási szoftvergyártó óriása 8 százalékkal növelte árbevételét az idei első negyedévben, elsősorban a felhőszolgáltatási szektor bevételének jelentős bővülésére.

A cég honlapjára kedden fölkerült adtok szerint a március végével záródott három hónap bevétele 8,041 milliárd euró lett az egy évvel korábbi 7,441 milliárd euróval szemben. A felhőalapú üzleti bevételek ugyanakkor 24 százalékkal, 3,928 milliárd euróra ugrottak (a devizaárfolyamok változása nélküli növekedés 25 százalék volt).

Az egyszeri tényezők nélküli működési eredmény 16 százalékkal, 1,533 milliárd euróra nőtt. Az SAP a negyedévet 824 millió eurós adózott veszteséggel zárta az egy évvel korábbi 509 millió eurós nyereség után. A működési költségek 33 százalékkal, 8,828 milliárd euróra emelkedtek.

Elemzői várakozások átlagában minimálisan kisebb, 8,02 milliárd euró bevétel szerepelt. Az egy részvényre jutó korrigált eredmény 0,81 euró volt, gyengébb a szakértők által várt 0,98 eurónál.

A SAP megerősítette azt a korábbi várakozását, hogy idén 24-27 százalékkal nő a felhőalapú üzleti bevétele devizaárfolyamváltozás nélkül számítva, míg a korrigált üzemi eredménye 7,6-7,9 milliárd euróra emelkedik a tavalyi 6,51 milliárd euróról.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. május 7.

OC: Emelkednek az árak a fővárosi ingatlanpiacon

Némi lassulás és kismértékű csökkenés után újfent emelkedő árspirál jellemezi a fővárosi ingatlanpiacot, a legmarkánsabban a családi házak négyzetméterára nőtt, ismertette az Otthon Centrum elemzési vezetője az első negyedéves adatokat.

2024. május 7.

GKID-Mastercard: elfogyni látszik a belföldi e-kereskedelem lendülete

Továbbra sem látszik a fellendülés a belföldi e-kereskedelmi piacon. Ráadásul a jelenség nem magyar sajátosság, szinte minden régiós és EU-s piacot érint. Az okok között pedig elsősorban az elmúlt két év folyamatos vásárlóerő-csökkenése,  valamint a látványosan megerősödő kínai e-kereskedők térhódítása áll. Ebben a piaci környezetben az online vásárlókért folyó versenyben egyre nehezebb dolga van a hazai vállalkozásoknak – derül ki a GKID és a Mastercard közös, Digitális Kereskedelmi Körkép néven publikálásra kerülő riportjának legújabb, 2024-es kiadásából.

2024. május 7.

OTP Mobil: Még mindig óvatlan az online vásárló magyarok ötöde

A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten keresztül (69 százalék), és szinte mindenki (97 százalék) tudatában van az ezzel járó kockázatoknak. A megkérdezettek négyötöde legalább egy módszert alkalmaz is a biztonsága érdekében viszont ötből egy fő még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét – derült ki az OTP Mobil friss felméréséből.A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten keresztül (69 százalék), és szinte mindenki (97 százalék) tudatában van az ezzel járó kockázatoknak. A megkérdezettek négyötöde legalább egy módszert alkalmaz is a biztonsága érdekében viszont ötből egy fő még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét – derült ki az OTP Mobil friss felméréséből.