Bírság járt a fiktív számlalevelekért
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
A társaság úgy reklámozott, mintha számlázott volna, a megtévesztett cégek fizettek, a hatóság büntetett.
Csaknem 4,8 millió forint bírságot szabott ki a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a Telefonkönyv Magyarország Kft.-re megtévesztő reklámozási gyakorlat miatt, a társaság ugyanis számlának látszó dokumentumot küldött vállalkozásoknak, adataik online telefonkönyvben történő megjelenítését ajánlva.
A Telefonkönyv Magyarország Kft. 2013 márciusa és 2015 márciusa között folytatott, direkt marketing útján megvalósuló reklámtevékenységét vizsgálva a GVH megállapította, hogy a postán küldött ajánlatok megtévesztőek voltak, mert nagyon hasonlítottak az olyan számlákra, amelyeket egy már korábban megkötött szerződés alapján bocsátott volna ki a társaság.
A versenyhivatal szerdai közleménye szerint a cég meglévő üzleti partnerség álcája mögé bújva igyekezett ügyfeleket szerezni és elvonta a címzettek figyelmét arról, hogy a két vállalkozás között még nincs szerződéses viszony. Fokozta a megtévesztő hatást azzal, hogy a levél hátoldalán „szerződésnek” nevezte üzleti ajánlatát, illetve a küldeményében található „számlán” nem alkalmazott sem áthúzást, sem „minta” feliratot.
A GVH súlyosító körülményként értékelte, hogy a vállalkozás a jogsértő gyakorlatot hosszú ideig folytatta, a megcélzott vállalkozások széles körét érte el a megtévesztő gyakorlattal, és magatartása ellentétes volt a polgári jogi jóhiszeműség és tisztesség elvével.
Új Közbeszerzési törvény – Új irányelvek
|
Az előadásokon szó lesz többek között az új bírálati szempontokról, a szerződésmódosításokról, a kizáró okokról, összeférhetetlenségről, az üzleti titokról, valamint az igazolásmódról is.
Időpont: 2015. november 3.
Részletes program és jelentkezés >>
|
Enyhítő körülményként vették figyelembe, hogy a Telefonkönyv Magyarország Kft. visszafizeti a beérkező díjat azoknak, akik jelzik, hogy nem kívánják igénybe venni a szolgáltatást és kérik a díj visszafizetését.
A jogsértésért 4 millió 755 ezer forint bírságot szabott ki a GVH, egyúttal eltiltotta a céget a jogsértő magatartástól. A bírság kiszabásakor a Telefonkönyv Magyarország Kft.-nek a szolgáltatás értékesítéséből származó árbevételére alapoztak.
A versenyhivatal közleményében felhívta a figyelmet: az elmúlt évben több versenyfelügyeleti eljárást is indítottak a kis- és közepes vállalkozások, illetve az egyéni vállalkozók által jelzett, számlalevélnek tűnő, megtévesztő ajánlatok miatt. A GVH több esetben tett feljelentést a vállalkozásoknak fiktív számlákat küldő telefonkönyv-kiadó vállalkozások ellen a nyomozó hatóságoknál csalás bűntettének elkövetése miatt.
A GVH Gondolja végig higgadtan elnevezéssel figyelemfelhívó kampányt indított kedden, és az egyik kampánytéma éppen a fiktív számlalevelekkel kapcsolatos.
(MTI)