Bővült az árfigyelő


Bővült az árfigyelő, már 78 termékkategória napi árait mutatja meg a rendszer. Bekerültek a speciális étrendet követők által leggyakrabban fogyasztott termékek, továbbá a marhahús és az ásványvíz is – közölte a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) szombaton.

A közlemény szerint szombattól újabb 16 termékkategóriával bővült a GVH által működtetett online árfigyelő rendszer. Így már 78 termékkategóriában – ami több mint 1800 különböző élelmiszerterméket jelent – hasonlíthatják össze a napi árakat a vásárlók. Az online árfigyelő segít abban, hogy a magyar családok pénzt és időt spóroljanak vásárlásaik során. A rendszer versenyélénkítő hatása pedig 2024-ben is segíti az árak csökkentését – írták.

A GVH által működtett, a www.arfigyelo.gvh.hu címen elérhető online árfigyelőben hat nagy kereskedelmi lánc mintegy 1200 boltjában kereshetnek a fogyasztók. A rendszer hatékonyságát bizonyítja, hogy a július 1-jei indulása óta, a kezdetben megfigyelt 62 termékkategória több mint 80 százalékában csökkentek az átlagárak, átlagosan mintegy 6 százalékkal. A KSH pénteken közölt adatai szerint 2023 decemberében 4,8 százalékra zuhant az éves alapon mért havi élelmiszer-infláció, ami 2021 szeptembere óta, tehát 27 hónapja nem volt ilyen alacsony. Az élelmiszerek éves alapon mért áremelkedése egy év alatt a tizedére zuhant, a 2022 decemberében mért 44,8 százalékhoz képest – tudatta a GVH.

Szombattól bekerültek az árfigyelőbe a speciális étrendet követők által leggyakrabban fogyasztott laktóz-, tejfehérje- és gluténmentes termékek. Hozzátették, Magyarországon több mint 3 millióan élnek valamilyen élelmiszer-intoleranciával, vagy élelmiszer-allergiával, nekik mostantól célzottan is segít az árfigyelő. Emellett új termékkategória az ásványíz és a marhahús is. Így mától már 78 termékkategóriában –  összesen 1843 különböző élelmiszerterméket jelent – hasonlíthatják össze a napi árakat a vásárlók.

Az online árfigyelővel, tudatos tervezéssel – például a bevásárlólista és a térképes boltszűrő funkciók használatával – több ezer forintot és sok időt lehet megspórolni a nagybevásárlások során. A www.arfigyelo.gvh.hu címen elérhető online árfigyelő 2024-ben is elérhető lesz a magyar vásárlók, a magyar családok számára, így a GVH által működtetett rendszer továbbra is biztosítja az árak összehasonlíthatóságát és hozzájárul az árak csökkenéséhez – áll a közleményben.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. május 7.

OC: Emelkednek az árak a fővárosi ingatlanpiacon

Némi lassulás és kismértékű csökkenés után újfent emelkedő árspirál jellemezi a fővárosi ingatlanpiacot, a legmarkánsabban a családi házak négyzetméterára nőtt, ismertette az Otthon Centrum elemzési vezetője az első negyedéves adatokat.

2024. május 7.

GKID-Mastercard: elfogyni látszik a belföldi e-kereskedelem lendülete

Továbbra sem látszik a fellendülés a belföldi e-kereskedelmi piacon. Ráadásul a jelenség nem magyar sajátosság, szinte minden régiós és EU-s piacot érint. Az okok között pedig elsősorban az elmúlt két év folyamatos vásárlóerő-csökkenése,  valamint a látványosan megerősödő kínai e-kereskedők térhódítása áll. Ebben a piaci környezetben az online vásárlókért folyó versenyben egyre nehezebb dolga van a hazai vállalkozásoknak – derül ki a GKID és a Mastercard közös, Digitális Kereskedelmi Körkép néven publikálásra kerülő riportjának legújabb, 2024-es kiadásából.

2024. május 7.

OTP Mobil: Még mindig óvatlan az online vásárló magyarok ötöde

A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten keresztül (69 százalék), és szinte mindenki (97 százalék) tudatában van az ezzel járó kockázatoknak. A megkérdezettek négyötöde legalább egy módszert alkalmaz is a biztonsága érdekében viszont ötből egy fő még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét – derült ki az OTP Mobil friss felméréséből.A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten keresztül (69 százalék), és szinte mindenki (97 százalék) tudatában van az ezzel járó kockázatoknak. A megkérdezettek négyötöde legalább egy módszert alkalmaz is a biztonsága érdekében viszont ötből egy fő még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét – derült ki az OTP Mobil friss felméréséből.