A KSH felgyorsítja a GDP-adatok közlését
A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) 2024 első negyedévétől kezdődően 15 nappal korábban, a tárgyidőszak végét követő 30. napon teszi közzé a bruttó hazai termék (GDP) adatait – közölte a KSH kedden.
Kapcsolódó termékek: Cégjogi kiadványok, Vállalati Jogtár demo
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
A családi vállalkozások vezetőinek új generációja elkötelezett a digitális átalakulás mellett – írja közleményében a PwC.
Az újgenerációs családi üzleti vezetők háromnegyede nagyszabású tervekkel rendelkezik vállalkozásuk jövőjével kapcsolatban,ám a generációk közötti ellentétek itt is megjelennek. Az új generáció háromnegyede véli úgy, hogy a digitális átalakulás nagyon fontos vagy elengedhetetlen vállalkozásuk sikeres működéséhez, ám a válaszadók több mint harmadát frusztrálja a tény, hogy a jelenlegi generáció nem egészen érti az átalakulásban rejlő lehetőségeket és a kapcsolódó kockázatokat.
A PwC 21 országból 35 újgenerációs családi üzleti vezetővel készített mélyinterjút, és az új generáció további 100 tagjának megkérdezésével végzett felmérést. A felmérés eredményeit a Same passion, different paths: How the next generation of family business leaders are making their mark című elemzés foglalja össze. A válaszokból kiderült, hogy a következő generációs családi üzleti vezetőknek a generációs szakadék mellett a kultúra változásával is számolniuk kell.
„A kutatás azt mutatja, hogy a digitális átállás azon területek egyike, ahol a generációs szakadéknak akár pozitív hatása is lehet” – mondta Dr. Antall György, a Réti, Antall és Társai PwC Legal cégtársa. „Míg az új generáció képviselői alig várják a digitális átállást, a mostani generáció gyakran fenntartással fogadja a változás tervezett ütemét.”
A mai üzleti környezetben minden – családi vagy egyéb – vállalkozásnak kezelnie kell a digitális kihívásokat, és úgy tűnik, az új generáció tagjai ezt meg is értették. A megkérdezettek háromnegyede szerint a digitális korhoz igazodó stratégia kialakítása nagyon fontos vagy elengedhetetlen. A „digitális generáció” tagjaiként sokkal otthonosabban boldogulnak a digitális technológiával, és látják annak változást előidéző potenciálját. Ugyanakkor a válaszadók mindössze 7%-a gondolja úgy, hogy vállalkozásuk megfelelően teljesít e tekintetben.
A jelenlegi generációhoz tartozó vezetők közül sokan óvatosabbak az elköteleződést illetően, aminek oka részben a digitális váltáshoz szükséges jelentős átalakulás és befektetés. Az új generáció képviselőinek harmada (36%) csalódottságának adott hangot amiatt, hogy a jelenlegi generáció nem egészen érti a digitális átalakulásban rejlő lehetőségeket, illetve az ehhez kapcsolódó kockázatokat.
Hasonlóképpen az új generáció tagjainak túlnyomó többsége az innovációt alapvető építőkockának tartja: 82%-uk szerint az innováció nagyon fontos vagy elengedhetetlen az üzleti sikerhez. Azonban mindössze 15%-uk véli úgy, hogy az innovációra a vállalkozásán belül kellő hangsúlyt fektetnek.
Négy irány a siker felé
A PwC tanulmánya szerint az új generáció tagjai számára négy út vezethet a sikerhez: a hagyományos üzleti tevékenység fenntartása, az átalakulás, az üzleti lehetőségek kiaknázása a családi vállalkozáson belül vagy azon kívül. Az új generációs családi üzleti vezetők között akadnak olyanok is, akik egyszerre több, folyamatosan változó szerepet is magukénak vallanak. Ugyanakkor, az új generáció előtt álló kihívások, kockázatok és lehetőségek alapján a siker elérésének következő útvonalai különíthetők el.
Öt sikertényező
Bár az új generáció tagjai különböző utakat választanak, a kutatásból kirajzolódnak bizonyos közös sikertényezők. Ezek a tényezők – a választott úttól függetlenül – valamennyi családi vállalkozás számára irányadóak.
„Egy családi vállalkozás számára a tartós siker záloga a kompromisszumkészség, valamint a vállalkozás és a család – a mostani és az új generáció – szükségletei közötti egyensúly megteremtésére való képesség” – mondta Antall György. „Ha a fenti tényezők bármelyike hiányzik, vagy nem megfelelően működik, az utódlás inkább kockázatokat, mintsem lehetőségeket rejt.”
A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) 2024 első negyedévétől kezdődően 15 nappal korábban, a tárgyidőszak végét követő 30. napon teszi közzé a bruttó hazai termék (GDP) adatait – közölte a KSH kedden.
Új kőolajlelőhelyet tárt fel Tura közelében a Mol és az O&GD; a sikeres fúrás a két társaság közös kutatásának eredménye, amit azután kezdtek meg, hogy 2023 nyarán az olajvállalat 49 százalékos részesedést szerzett az O&GD három kutatási koncessziójában – közölte a Mol kedden.
Közel 25 milliárd forintnyi forrást vont be a Magyar Fejlesztési Bank Zrt. (MFB) első társadalmi célú kötvényeinek aukcióján – tájékoztatott a pénzintézet kedden.
Köszönjük, hogy feliratkozott hírlevelünkre!
Kérem, pipálja be a captchát elküldés előtt
Ha egy másik hírlevélre is fel szeretne iratkozni, vagy nem sikerült a feliratkozás, akkor kérjük frissítse meg a böngészőjében ezt az oldalt (F5)!
Kérem, válasszon egyet hírleveleink közül!