Derűlátóbbak a német cégek


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Egyre optimistább céges várakozásokat mutat az ifo hangulatindexe.

Elemzők által vártnál jelentősebben javult júliusban az előző havihoz képest a müncheni ifo gazdaságkutató intézet németországi üzleti hangulatindexe. A felmérésbe bevont vállalkozások a vártnál kevésbé jobbnak ítélték meg aktuális üzleti környezetüket, miközben a becsültnél jelentősebben javult jövőbeni kilátásaikról alkotott véleményük.

A müncheni egyetem ifo gazdaságkutató intézetének üzleti hangulatindexe 90,5 pontra emelkedett júliusra a júniusi 86,3 pontról és ezzel már a harmadik egymást követő hónapban jegyeztek fel javulást. Elemzők kevésbé javuló indexet, 89,3 pontot vártak júliusra. A hat hónapra előretekintő mutató 91,6 pontról 97 pontra ugrott, jócskán meghaladta a várt 93,7 pontot.

Klaus Wohlrabe, az ifo vezető közgazdásza a júliusi üzleti hangulatindex kapcsán azt mondta, hogy Európa legerősebb gazdasága jól indította a harmadik negyedévet és hogy a megkérdezett vállalkozások egyre derűlátóbbak. A szakember egyben megerősítette az ifo korábbi előrejelzését arról, hogy a folyó harmadik negyedévben a német hazai össztermék (GDP) 6,9 százalékkal nő negyedéves összevetésben.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. május 7.

OC: Emelkednek az árak a fővárosi ingatlanpiacon

Némi lassulás és kismértékű csökkenés után újfent emelkedő árspirál jellemezi a fővárosi ingatlanpiacot, a legmarkánsabban a családi házak négyzetméterára nőtt, ismertette az Otthon Centrum elemzési vezetője az első negyedéves adatokat.

2024. május 7.

GKID-Mastercard: elfogyni látszik a belföldi e-kereskedelem lendülete

Továbbra sem látszik a fellendülés a belföldi e-kereskedelmi piacon. Ráadásul a jelenség nem magyar sajátosság, szinte minden régiós és EU-s piacot érint. Az okok között pedig elsősorban az elmúlt két év folyamatos vásárlóerő-csökkenése,  valamint a látványosan megerősödő kínai e-kereskedők térhódítása áll. Ebben a piaci környezetben az online vásárlókért folyó versenyben egyre nehezebb dolga van a hazai vállalkozásoknak – derül ki a GKID és a Mastercard közös, Digitális Kereskedelmi Körkép néven publikálásra kerülő riportjának legújabb, 2024-es kiadásából.

2024. május 7.

OTP Mobil: Még mindig óvatlan az online vásárló magyarok ötöde

A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten keresztül (69 százalék), és szinte mindenki (97 százalék) tudatában van az ezzel járó kockázatoknak. A megkérdezettek négyötöde legalább egy módszert alkalmaz is a biztonsága érdekében viszont ötből egy fő még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét – derült ki az OTP Mobil friss felméréséből.A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten keresztül (69 százalék), és szinte mindenki (97 százalék) tudatában van az ezzel járó kockázatoknak. A megkérdezettek négyötöde legalább egy módszert alkalmaz is a biztonsága érdekében viszont ötből egy fő még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét – derült ki az OTP Mobil friss felméréséből.