Egyre népszerűbbek a kempingek és a közösségi szálláshelyek is


Egyre népszerűbbek a kempingek és a közösségi szálláshelyek is: kempingezni a németek és a lengyelek érkeznek hazánkba, a közösségi szálláshelyeket pedig leginkább a 35 évnél fiatalabbak használják – közölte a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) hétfőn.

A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (NTAK) adatai szerint ugrásszerűen megnőtt mind a kempingek, mind a közösségi szálláshelyek forgalma az elmúlt években – előbbinél 70 százalékos, utóbbinál 140 százalékos bővülés tapasztalható – közölte az MTÜ.

Hozzátették: az NTAK adatai alapján nemcsak a magas kategóriájú szállodák száma gyarapodott 2023-ban 2020-hoz képest, hanem a kempingeké és a közösségi szálláshelyeké is. Úgy folytatták, hogy a színvonalas mobilházaktól a sátorhelyekig változatos lehetőségek közül válogathatnak a hazai kempingekbe látogatók.

A 2023-ban üzemelő több mint 270 kemping közül a legtöbbet a Balatonnál és a fürdővárosokban vehettek igénybe a vendégek – írták. Az adatok azt mutatják, hogy míg 2020-ban 1,1 millió vendégéjszakát töltöttek az utazók kempingekben, ez a szám 2023-ban már meghaladta az 1,9 milliót, ami 70 százalékos növekedést jelent. Ezeknek a szálláshelyeknek a forgalmát 52 százalékban külföldi turisták adták, melyek több mint fele német és lengyel turista volt – áll a közleményben.

A szálláshelyek országos átlagához képest a tartózkodási idő is hosszabb a kempingekben, ahol tavaly átlagosan három éjszakát töltöttek el a vendégek – fűzték hozzá. Kifejtették, hogy a közösségi szálláshelyek száma az elmúlt három évben 327-ről 399-re gyarapodott. Közülük a legtöbb Budapesten és a Balatonnál üzemel, de szép számban megtalálhatóak a Mátra-Bükk, valamint Tokaj és Nyíregyháza térségében is.

Az MTÜ szerint a közösségi szálláshelyeken a kempingekénél is dinamikusabban nőtt a forgalom, 2020 és 2023 között csaknem a két és félszeresére emelkedett és az utazók tavaly már 2,7 millió vendégéjszakát töltöttek ilyen szálláshelyeken.

A főváros leginkább külföldiek által kedvelt közösségi szálláshelyein több mint 1,2 millió éjszakát töltöttek tavaly a vendégek. Emellett kiemelkedik az Erzsébet-tábornak is helyet adó Zánka, amely a Balatoni térségben e szálláshelytípusban eltöltött vendégéjszakák számának több mint felét adja.

Az adatokból az is látszik, hogy a közösségi szálláshelyeket igénybe vevők több mint 70 százaléka 35 évnél fiatalabb, 30 százalékuk pedig 18 év alatti volt. A külföldi és belföldi turisták aránya országos viszonylatban ennél a szálláshely típusnál is szinte kiegyenlített – olvasható az MTÜ közleményében.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. május 7.

OC: Emelkednek az árak a fővárosi ingatlanpiacon

Némi lassulás és kismértékű csökkenés után újfent emelkedő árspirál jellemezi a fővárosi ingatlanpiacot, a legmarkánsabban a családi házak négyzetméterára nőtt, ismertette az Otthon Centrum elemzési vezetője az első negyedéves adatokat.

2024. május 7.

GKID-Mastercard: elfogyni látszik a belföldi e-kereskedelem lendülete

Továbbra sem látszik a fellendülés a belföldi e-kereskedelmi piacon. Ráadásul a jelenség nem magyar sajátosság, szinte minden régiós és EU-s piacot érint. Az okok között pedig elsősorban az elmúlt két év folyamatos vásárlóerő-csökkenése,  valamint a látványosan megerősödő kínai e-kereskedők térhódítása áll. Ebben a piaci környezetben az online vásárlókért folyó versenyben egyre nehezebb dolga van a hazai vállalkozásoknak – derül ki a GKID és a Mastercard közös, Digitális Kereskedelmi Körkép néven publikálásra kerülő riportjának legújabb, 2024-es kiadásából.

2024. május 7.

OTP Mobil: Még mindig óvatlan az online vásárló magyarok ötöde

A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten keresztül (69 százalék), és szinte mindenki (97 százalék) tudatában van az ezzel járó kockázatoknak. A megkérdezettek négyötöde legalább egy módszert alkalmaz is a biztonsága érdekében viszont ötből egy fő még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét – derült ki az OTP Mobil friss felméréséből.A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten keresztül (69 százalék), és szinte mindenki (97 százalék) tudatában van az ezzel járó kockázatoknak. A megkérdezettek négyötöde legalább egy módszert alkalmaz is a biztonsága érdekében viszont ötből egy fő még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét – derült ki az OTP Mobil friss felméréséből.