Élénkül a lakáspiac


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Növekvő tranzakciószám, emelkedő lakásárak jellemezték a magyar ingatlanpiacot a Duna House (DH) elemzése szerint.


Júniusban a DH becslése szerint 7649 adásvétel volt, ami 5 százalékos éves növekedést jelent; az első félévben több mint 53 ezer adásvétel volt az egy évvel korábbi 40 ezer után. A növekedést a 2011 év eleji, a kilakoltatási moratórium feloldásával kapcsolatos kivárás, illetve a 2012 év eleji, végtörlesztés miatti piaci élénkülés magyarázza.

Az idén az első félévben vidéken Pest, Győr-Moson-Sopron, Zala és Hajdú-Bihar megyében vették a tégla lakásokat 200 ezer forint feletti átlag négyzetméter áron, a fővárosban továbbra is a II. kerület volt a legdrágább, 353 ezer forintos átlagos négyzetméterárral. A panelek országos átlagára – Közép-Magyarország kivételével – 127 ezer forint/négyzetméter; Pest, Fejér és Győr-Moson-Sopron megyében 150 ezer forint feletti volt a panelár, Budapesten a népszerű XIII. és XI. kerületben pedig 200 ezer forint feletti.

A DH adatai szerint a fővárosban egy hónap alatt 4 százalékkal, 38 százalékra ugrott az első lakást vásárlók aránya. A második legnagyobb csoport a befektetőké, ők az összes eladás mintegy ötödét teszik ki, 17 millió forint fölött vásárolnak, átlagban 60 négyzetméter körüli lakásokat. Vidéken a befektetők 9 millióért vásároltak átlagban, 65 négyzetméteres átlagos méretben.

(Forrás: MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. május 7.

OC: Emelkednek az árak a fővárosi ingatlanpiacon

Némi lassulás és kismértékű csökkenés után újfent emelkedő árspirál jellemezi a fővárosi ingatlanpiacot, a legmarkánsabban a családi házak négyzetméterára nőtt, ismertette az Otthon Centrum elemzési vezetője az első negyedéves adatokat.

2024. május 7.

GKID-Mastercard: elfogyni látszik a belföldi e-kereskedelem lendülete

Továbbra sem látszik a fellendülés a belföldi e-kereskedelmi piacon. Ráadásul a jelenség nem magyar sajátosság, szinte minden régiós és EU-s piacot érint. Az okok között pedig elsősorban az elmúlt két év folyamatos vásárlóerő-csökkenése,  valamint a látványosan megerősödő kínai e-kereskedők térhódítása áll. Ebben a piaci környezetben az online vásárlókért folyó versenyben egyre nehezebb dolga van a hazai vállalkozásoknak – derül ki a GKID és a Mastercard közös, Digitális Kereskedelmi Körkép néven publikálásra kerülő riportjának legújabb, 2024-es kiadásából.

2024. május 7.

OTP Mobil: Még mindig óvatlan az online vásárló magyarok ötöde

A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten keresztül (69 százalék), és szinte mindenki (97 százalék) tudatában van az ezzel járó kockázatoknak. A megkérdezettek négyötöde legalább egy módszert alkalmaz is a biztonsága érdekében viszont ötből egy fő még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét – derült ki az OTP Mobil friss felméréséből.A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten keresztül (69 százalék), és szinte mindenki (97 százalék) tudatában van az ezzel járó kockázatoknak. A megkérdezettek négyötöde legalább egy módszert alkalmaz is a biztonsága érdekében viszont ötből egy fő még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét – derült ki az OTP Mobil friss felméréséből.