Eredményes volt a GVH eljárása, szinte minden vállalását teljesítette az LG


A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) utóvizsgálat keretében vizsgálta, hogy az LG Electronics Magyar Kft. (LG) teljesítette-e egy korábbi eljárás során tett vállalásait. A GVH megállapította, hogy korábbi eljárása eredményes volt, a vállalkozás döntő részben javította a feltárt problémákat – jelentette be szerdai közleményében a hivatal.

A nemzeti versenyhatóság eredeti eljárása annak vizsgálatára indult, hogy az LG magyar nyelvű honlapja megfelelően tájékoztatta-e a fogyasztókat egyes mobiltelefon-készülékei víz-, por- és ütésállóságáról, vagy megtévesztette-e ezekkel kapcsolatos állításaival a magyar fogyasztókat. Az eljárás 2020 őszén a vállalkozás önkéntes kötelezettségvállalásának elfogadásával zárult, mely szerint az LG pontosabban fogja tájékoztatni a fogyasztókat készülékei tulajdonságairól.

A GVH a kötelezettségvállalások teljesítését következetesen vizsgálja. A most lezárult utóvizsgálat során a versenyhatóság megállapította, hogy eredeti eljárása eredményes volt, az LG döntő részben teljesítette vállalásait, egyértelműsítette a készülékeivel kapcsolatos tájékoztatásait abban az időszakban, amikor még jelen volt a mobiltelefonok piacán (ahonnan a vállalkozás később, 2021 végén kivonult).

A vállalások maradéktalan teljesítését ugyanakkor nem lehetett megállapítani, mivel a cég kisebb hiányosságokat követett el – hangsúlyozta a GVH. Tekintettel arra, hogy az LG nem minősül kis- és középvállalkozásnak így a GVH az irányadó szabályok szerint a hiányos teljesítés esetében mindig bírságot szab ki. Az LG az eljárás során együttműködött a GVH-val – a tényeket nem vitatta, és a jogorvoslatról is lemondott -, így a nemzeti versenyhatóság, a bírságot 20 százalékkal csökkentve, 1,2 millió forintos bírságot szabott ki a vállalkozásra.

Az ügy arra hívja fel a figyelmet, hogy a vállalkozásoknak – a GVH-val való együttműködés mellett – különösen ügyelniük kell arra, hogy az önként vállalt, és a versenyhatóság által kötelezővé tett vállalásoknak maradéktalanul megfeleljenek – hangsúlyozta a versenyhatóság.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. május 7.

OC: Emelkednek az árak a fővárosi ingatlanpiacon

Némi lassulás és kismértékű csökkenés után újfent emelkedő árspirál jellemezi a fővárosi ingatlanpiacot, a legmarkánsabban a családi házak négyzetméterára nőtt, ismertette az Otthon Centrum elemzési vezetője az első negyedéves adatokat.

2024. május 7.

GKID-Mastercard: elfogyni látszik a belföldi e-kereskedelem lendülete

Továbbra sem látszik a fellendülés a belföldi e-kereskedelmi piacon. Ráadásul a jelenség nem magyar sajátosság, szinte minden régiós és EU-s piacot érint. Az okok között pedig elsősorban az elmúlt két év folyamatos vásárlóerő-csökkenése,  valamint a látványosan megerősödő kínai e-kereskedők térhódítása áll. Ebben a piaci környezetben az online vásárlókért folyó versenyben egyre nehezebb dolga van a hazai vállalkozásoknak – derül ki a GKID és a Mastercard közös, Digitális Kereskedelmi Körkép néven publikálásra kerülő riportjának legújabb, 2024-es kiadásából.

2024. május 7.

OTP Mobil: Még mindig óvatlan az online vásárló magyarok ötöde

A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten keresztül (69 százalék), és szinte mindenki (97 százalék) tudatában van az ezzel járó kockázatoknak. A megkérdezettek négyötöde legalább egy módszert alkalmaz is a biztonsága érdekében viszont ötből egy fő még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét – derült ki az OTP Mobil friss felméréséből.A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten keresztül (69 százalék), és szinte mindenki (97 százalék) tudatában van az ezzel járó kockázatoknak. A megkérdezettek négyötöde legalább egy módszert alkalmaz is a biztonsága érdekében viszont ötből egy fő még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét – derült ki az OTP Mobil friss felméréséből.