EY: a koronavírus alapvetően változtatta meg a fogyasztók magatartását Koronavírus


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Az emberek tudatosan keresik az egészséges és környezetbarát termékeket vásárlásaik során, és többségük ezen a jövőben sem változtatna – derül ki az EY 20 országban több mint 14 ezer fő bevonásával készült nemzetközi felméréséből.

A koronavírus-járvány vevői viselkedésre gyakorolt hatását vizsgálta az EY legfrissebb Future Consumer Index kutatása. A megkérdezettek fele bízik abban, hogy a krízist követően az élet akár jobbá is válhat, mint a járványt megelőzően. A COVID-19 ugyanis felgyorsított olyan, már korábban megindult változásokat, mint az online vásárlás elterjedése, valamint előtérbe került az egészséges és fenntartható szemléletmód. A válaszadók többsége (58 százalék) hosszabb távon is tudatosan akar költeni, és már az egészségügyi szempontokra is hasonló arányban (57 százalék) figyelnek beszerzéseik során.

„Egyre többen döntenek olyan cég termékei vagy szolgáltatásai mellett, amely bizonyítottan a társadalom javát szolgálja. A vevők harmada akár magasabb árat is hajlandó fizetni ezért. Ez a trend jól jelzi, hogy a felelős működés egyre fontosabbá válik, a vállalatoknak pedig elemi érdeke, hogy kiemelten foglalkozzanak a területtel” – hangsúlyozta Demeter Ákos, az EY üzleti tanácsadással foglalkozó területének vezetője.

ey

A válaszadók 37 százaléka egészségügyi és biztonsági okokból minimalizálni kívánja a nyilvános helyek (például az éttermek vagy a mozik) látogatását, többségük (56 százalék) a korlátozások feloldását követően is a lakásában sportolna, míg közel harmaduk (30 százalék) a jövőben is otthonról szeretne dolgozni.

„Az emberek az egész életüket az otthonuk köré szervezik, és egyre tudatosabban is vásárolnak. A vállalatoknak úgy kell átalakítaniuk termék-portfoliójukat és szolgáltatásaikat, hogy az igazodjon ezekhez az új elvárásokhoz. Ellenkező esetben pillanatok alatt elveszíthetik az évek kemény munkájával felépített versenyelőnyüket” – tette hozzá Demeter Ákos.

(Adó Online)


Kapcsolódó cikkek

2024. december 9.

Januárban indul a NIÜ Innovációs Voucher Programja kkv-knak

A Nemzeti Innovációs Ügynökség 2025. január 28-án elindítja új, Innovációs Voucher Programját, amely kifejezetten hazai kis- és középvállalkozások számára készült és a célja az innovatív termékek piacra vitelének támogatása. A program tanácsadással és támogató szolgáltatásokkal segít, hogy a cégek fejlesztései minél könnyebben és gyorsabban elérjék a piacot.

2024. december 9.

Hogyan optimalizálhatjuk a karácsonyi bevásárlást?

A karácsonyi időszak örömteli, ám pénzügyileg megterhelő is lehet. Az ajándékozás, ünnepi étkezések és utazások kiadásai könnyen túlnőhetnek a rendelkezésre álló kereten, ha nem tervezünk tudatosan. A mesterséges intelligencia azonban segíthet abban, hogy az ünnepek stresszmentesek és pénzügyileg fenntarthatóak legyenek. 

2024. december 7.

AM: januártól a felvásárlóknak 30 napon belül ki kell fizetniük a termelőket

Január 1-jétől a felvásárlóknak 30 napon belül ki kell fizetniük a termelőket. A 30 napos fizetési határidő a mezőgazdasági és élelmiszeripari termékek ellenértékének kifizetésére már 2012 óta hatályos előírás, azonban – a termelők védelme érdekében – ennek megszegése jövő év elejétől már közigazgatási bírsággal is jár – közölte az Agrárminisztérium (AM).