Félszáz egyéni vállalkozó a milliárdos klubban


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A 100 legnagyobb árbevételű egyéni vállalkozó átlagosan 1,3 milliárd forintnyit forgalmazott 2012-ben. Közülük ezúttal 46-an lépték át az egymilliárd forintos bevételi küszöböt. A döntő többség ugyanakkor 6 millió alatt teljesített. Az InfoTandem heti infografikája.


Az egyéni vállalkozók csaknem négyötödének 6 millió forint alatti bevétellel kellett beérnie 2012-ben, 5 százalékuk viszont 30 milliónál is többet forgalmazott. Ez utóbbi körbe mindössze 11,4 ezren tartoztak, ám ők hasították ki az összbevétel 57 százalékát. Egy főre vetítve ez 91 millió forintot jelent, ami 57-szerese az alsó sáv 1,6 milliós átlagának.

Ahhoz, hogy valaki bekerülhessen a TOP 100-ba, 609 millió forintot kellett produkálnia (ez 29 millióval kevesebb, mint egy évvel korábban volt). Az elitkör átlagosan 1,3 milliárd forintot hozott össze, s közülük 46-an mondhatják magukat milliárdosnak – legalábbis ami az éves árbevételt illeti (2009-ben még csak 28-an dicsekedhettek ezzel, 2011-ben viszont 47-en). A toronymagas első egy növénytermesztési szolgáltatást végző vállalkozó, akinek éves teljesítménye 7,8 milliárd forintra rúgott – 1,2 milliárddal (18 százalékkal) fejelve meg saját korábbi produkcióját. Az „ezüstérmes” egyéni vállalkozó gépjárművekkel kereskedik, s „csupán” 5,3 milliárd forintot tudott felmutatni.

 

A Nemzeti Adó- és Vámhivatal a 2012-es adóévet érintően 251 ezer olyan egyéni vállalkozó bevallását dolgozta fel, akik a személyi jövedelemadó törvény szerint adóztak; ez 5,1 százalékos csökkenés egy év alatt. A bevallóknak csupán 8,8 százalékuk volt átalányadózó, vagyis 91,2 százalék – 229,3 ezer fő – a tételes költségelszámolást választotta. Utóbbiak együttesen 1811,4 milliárd forint bevételre tettek szert, ami gyakorlatilag megegyezik a korábbival, s egy főre számolva átlagosan 7,9 millió forintra jön ki. E körből 132 ezren nyereséggel, 78 ezren pedig veszteséggel zárták az évet – előbbiek száma 6 százalékkal, utóbbiaké 1,5 százalékkal mérséklődött. A nullaeredményű vállalkozók 9 százalékkal voltak kevesebben, s számuk 19 ezret tett ki.

 

 

A nyereség elért tömege országos szinten tavaly közel 5 százalékkal, 90,1 milliárd forintra bővült. Az összesített veszteség eközben 49,8 milliárdra mérséklődött a bázisévi 53 milliárd forintról. Az egy főre jutó nyereség 12,4 százalékkal, 687 ezer forintra kúszott fel, a fajlagos veszteség ugyanakkor 4,5 százalékkal, 639 ezer forintra csökkent. Mindezek nyomán a nemzetgazdasági szinten 2011-ben elért 33,1 milliárdos pozitív eredmény 41,1 milliárd forintra hízott. A 9,2 milliárd forintos adófizetési kötelezettség 1,1 milliárddal több az egy évvel korábbinál.


Kapcsolódó cikkek

2024. május 7.

OC: Emelkednek az árak a fővárosi ingatlanpiacon

Némi lassulás és kismértékű csökkenés után újfent emelkedő árspirál jellemezi a fővárosi ingatlanpiacot, a legmarkánsabban a családi házak négyzetméterára nőtt, ismertette az Otthon Centrum elemzési vezetője az első negyedéves adatokat.

2024. május 7.

GKID-Mastercard: elfogyni látszik a belföldi e-kereskedelem lendülete

Továbbra sem látszik a fellendülés a belföldi e-kereskedelmi piacon. Ráadásul a jelenség nem magyar sajátosság, szinte minden régiós és EU-s piacot érint. Az okok között pedig elsősorban az elmúlt két év folyamatos vásárlóerő-csökkenése,  valamint a látványosan megerősödő kínai e-kereskedők térhódítása áll. Ebben a piaci környezetben az online vásárlókért folyó versenyben egyre nehezebb dolga van a hazai vállalkozásoknak – derül ki a GKID és a Mastercard közös, Digitális Kereskedelmi Körkép néven publikálásra kerülő riportjának legújabb, 2024-es kiadásából.

2024. május 7.

OTP Mobil: Még mindig óvatlan az online vásárló magyarok ötöde

A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten keresztül (69 százalék), és szinte mindenki (97 százalék) tudatában van az ezzel járó kockázatoknak. A megkérdezettek négyötöde legalább egy módszert alkalmaz is a biztonsága érdekében viszont ötből egy fő még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét – derült ki az OTP Mobil friss felméréséből.A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten keresztül (69 százalék), és szinte mindenki (97 százalék) tudatában van az ezzel járó kockázatoknak. A megkérdezettek négyötöde legalább egy módszert alkalmaz is a biztonsága érdekében viszont ötből egy fő még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét – derült ki az OTP Mobil friss felméréséből.