Fuvarozók tüntettek az Európai Bizottság székházánál


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A fuvarozó vállalkozók szerint a minimálbér-szabályok alkalmazása a kelet-európaiak kiszorítását célozzák.


Az EU piacainak szétdarabolása és a szabad munkaerő-áramlás korlátozása ellen tart tüntetést Brüsszelben, az Európai Bizottság székházánál számos európai uniós fuvarozócég részvétele mellett a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE).

Bobál Dávid, az egyesület információs referense újságíróknak elmondta: a nemzetközi demonstráció célja, hogy a fuvarozói érdekképviseletek felhívják a figyelmet az Európai Unió több tagországában megjelenő protekcionista intézkedések veszélyeire.

Arról tájékoztatott, hogy a brüsszeli demonstrációt megelőzően 11 uniós tagállam fuvarozói – köztük az MKFE – közös tiltakozó levelet juttattak el Jean-Claude Juncker, az Európai Bizottsági elnöke, valamint Francois Hollande francia államfő részére. A levélben szót emeltek a német és francia minimálbér, továbbá a kiküldetési irányelv a fuvarozókat hátrányosan érintő módosítása ellen, azt hangsúlyozva, hogy az intézkedéscsomagok erősen korlátozzák az áruk unión belüli szabad áramlását.

Elmondta: Németország 2015. január 1-jétől minden Németországban, továbbá oda vagy onnan árut szállító vagy pusztán az országon áthaladó fuvarozó esetében megköveteli, hogy a német földön végzett munka után a nem német munkáltatók is a német minimálbért, óránként bruttó 8,5 eurót fizessenek.

Három Navigátor adózási, számviteli témában,

15% kedvezménnyel

A csomag tartalmazza az Art. Navigátort, az Áfa Navigátort, és a Számviteli Navigátort, amelyek a csomagkedvezménytől függetlenül külön is rendelhetőek!

Megrendelés >>

A francia szabályozás óránként bruttó 9,67 eurót irányoz elő az ország területén fuvart teljesítők számára, kötelező franciaországi képviselet fenntartását írná elő, valamint még súlyosabb adminisztratív terheket ró a vállalatokra- húzta alá.

Autóra levetítve nagyjából 40 százalékos költségnövekedéssel lehet számolni, amely ellehetetleníti a fuvarozókat – emelte ki az információs referens.

Hozzátette: az MKFE a többi fuvarozóval közösen több mint egy éve folytatja lobbitevékenységét Brüsszelben annak érdekében, hogy megakadályozza a külföldi fuvarozókat hátrányosan érintő német és francia szabályok bevezetését. Németországgal szemben sikerült tavaly megindíttatni a kötelezettségszegési eljárást, az MKFE most ugyanezt szeretné elérni Franciaországgal szemben is – tette hozzá.

A fuvarozók felszólították az Európai Bizottság elnökét és Violeta Bulc közlekedésügyi biztost, hogy haladéktalanul tegyenek lépéseket annak érdekében, hogy a Németországgal szemben kezdeményezett eljárás minél előbb eljusson az Európai Bíróság elé, és vizsgálják meg a július 1-én életbe lépő francia szabályozás jogszerűségét is – tájékoztatott Bobál Dávid.

Megemlítette, hogy a tiltakozók tisztázni szeretnék az úgynevezett posting szabályozást is, amely más országba telepített munkavállalók bérét határozza meg.

Mivel a nemzetközi fuvarozás lényegéből fakadóan külföldön történő, de állandó mozgásban lévő és országokat folyamatosan átívelő munkavégzést jelent, „ezt kiküldetésnek tekinteni aggályos kategorizálást jelente” – hangsúlyozta.

A közlekedési miniszterek múlt heti tanácsülésén 11 uniós tagállam, köztük Magyarország panasszal fordult az Európai Bizottsághoz a német minimálbér-szabályozás miatt.

Véleményük szerint fuvarozókat érintő német minimálbér-szabályok alkalmazása protekcionista, belső piaccal ellentétes és végső soron azt célozza, hogy a kelet-európai fuvarosokat kiszorítsa a piacról. Emellett a szabályozás hatalmas adminisztratív terhet és elfogadhatatlanul magas költségeket jelent a szállítási vállalatok számára.

Németország ellen tavaly indult kötelezettségszegési eljárás a fuvarozókat érintő minimálbér-szabályok alkalmazása miatt.

Az uniós bizottság az eljárás megindításakor megfogalmazott véleménye szerint a szabályozás aránytalan mértékben torzítja a szolgáltatáshoz és az áruk szabad mozgásához fűződő jogot az az előírás, hogy a német hatóságok minden Németországot érintő fuvar esetében a német minimálbér-szabályok dokumentált teljesítését követelik meg az út németországi szakaszán.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. május 7.

OC: Emelkednek az árak a fővárosi ingatlanpiacon

Némi lassulás és kismértékű csökkenés után újfent emelkedő árspirál jellemezi a fővárosi ingatlanpiacot, a legmarkánsabban a családi házak négyzetméterára nőtt, ismertette az Otthon Centrum elemzési vezetője az első negyedéves adatokat.

2024. május 7.

GKID-Mastercard: elfogyni látszik a belföldi e-kereskedelem lendülete

Továbbra sem látszik a fellendülés a belföldi e-kereskedelmi piacon. Ráadásul a jelenség nem magyar sajátosság, szinte minden régiós és EU-s piacot érint. Az okok között pedig elsősorban az elmúlt két év folyamatos vásárlóerő-csökkenése,  valamint a látványosan megerősödő kínai e-kereskedők térhódítása áll. Ebben a piaci környezetben az online vásárlókért folyó versenyben egyre nehezebb dolga van a hazai vállalkozásoknak – derül ki a GKID és a Mastercard közös, Digitális Kereskedelmi Körkép néven publikálásra kerülő riportjának legújabb, 2024-es kiadásából.

2024. május 7.

OTP Mobil: Még mindig óvatlan az online vásárló magyarok ötöde

A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten keresztül (69 százalék), és szinte mindenki (97 százalék) tudatában van az ezzel járó kockázatoknak. A megkérdezettek négyötöde legalább egy módszert alkalmaz is a biztonsága érdekében viszont ötből egy fő még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét – derült ki az OTP Mobil friss felméréséből.A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten keresztül (69 százalék), és szinte mindenki (97 százalék) tudatában van az ezzel járó kockázatoknak. A megkérdezettek négyötöde legalább egy módszert alkalmaz is a biztonsága érdekében viszont ötből egy fő még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét – derült ki az OTP Mobil friss felméréséből.