Idén kevesebb lesz a céges ajándék


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Erősen visszaestek az ajándékozásban érdekelt vállalatok karácsonyi megrendelései, és kisebb összegűek is lettek: a megkeresett cégek alig ötöde ajándékoz karácsonykor, míg 10 éve még kétszer ennyi cég költött reklámajándékra – derül ki a Promo Data Kft. idei országos kutatásából.


A reprezentatív felmérés során négy héten át csaknem 2300 nagyvállalat reklámajándék-beszerzési felelősével készítettek interjút.

A felmérés szerint a cégek nagy része egyáltalán nem költ ilyen célra, s még a nagy nemzetközi vállalatok is mind gyakrabban jótékonysági célra fordítják az ajándékozásra szánt, a korábbinál sokkal kisebb összeget.

2013. december 5: Adónap

ART, SZJA, ÁFA, JÁRULÉKOK, TAO – Mindent megtudhat a 2014-től hatályos adó- és járulékváltozásokról!

Időpont: 2013. december 5.

Helyszín: Best Western Hotel Hungária, 1074 Budapest Rákóczi út 90.

Program:

  • 09.00-10.00     Az adózás rendjéről szóló törvény változásai      
  • 10.15-11.45     Személyi jövedelemadó változásai          
  • 13.00-14.00     Járulékok változásai                  
  • 14.00-15.30     Általános forgalmi adó változásai          
  • 15.45-16.45     Társasági adó változásai  

Előadók:

  • Dr. Vámosi-Nagy Szabolcs ügyvéd, adószakértő, c. egyetemi tanár ELTE jogi kar
  • Dr. Németh Nóra tanácsos, NAV
  • Dr. Kovács Ferenc adószakértő
  • Sike Olga főosztályvezető-helyettes, NAV
  • Széll Zoltánné szakmai főtanácsadó, NAV

További információk és jelentkezés itt

A költések is jelentősen csökkentek, az ajándékozás már a válság előtti években is kezdett áttolódni a kisebb összegű költések felé, és 2008-óta ez a tendencia még jobban felerősödött: 100-500 ezer forint közötti értékben a vállalatok 44 százaléka vásárol, az előző két évben 41, illetve 42 százalék költött ennyit.

Tíz évvel ezelőtt még a cégek 16 százaléka költött  100 ezer forintnál kevesebbet, most pedig már a cégek csaknem fele, 45 százalék.

Az ajándékok között továbbra is a hagyományos termékek dominálnak: a cégek 37 százaléka vásárol bort, pálinkát, vagy italt, 27 százaléka iroda- és írószereket, 13 százalék költ nyomtatványokra, naptárakra, vagy CD-re, 15 százalék édességet, csokoládét, bonbont vesz, és továbbra is ritka, mindössze 1-2 százalék az exkluzív vagy luxuscikkre vonatkozó ajánlatkérés.

A piackutatás szerint a karácsonyi cégajándékozás erős szűkülése mellett némileg nagyobb az egyéb időszakban, például év közben történő beszerzés, a megkérdezett nagyvállalatok 17 százaléka vásárol ilyenkor.
A megkérdezett, 300 millió forint éves árbevételnél nagyobb vállalkozások közel fele volt budapesti (39 százalék) vagy Pest megyei (11 százalék).

(Forrás: MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. október 4.

Óriásit esett az elektromos autók átlagára

A magyar piac egészét hirdetésszámban és megtekintésben lefedő Használtautó.hu adatai szerint 1 év alatt jelentősen csökkent a használt elektromos autók átlagára, ennek köszönhetően pedig az sem meglepő, hogy több mint másfélszeresére nőtt a legnépszerűbb modellekkel kapcsolatos érdeklődések száma is.

2024. október 4.

A ChatGPT kinyírja a keresőoptimalizálást?

A mesterséges intelligencia és a nyelvi modellek, mint például a ChatGPT, az elmúlt években robbanásszerűen terjedtek el, és mind a felhasználók, mind a vállalkozások számára új kihívásokat jelentenek. A ChatGPT jelenlegi, körülbelül 200 milliós felhasználói bázisa ugyan elenyésző a Google vagy a Google által bevezetett Gemini 4,3 milliárd felhasználójához képest – ami a Föld lakosságának közel fele –, azonban ez a szám rövid idő alatt nőtt ekkorára, ami komoly kérdéseket vet fel a vállalatok számára.

2024. október 4.

Külföldi fizikai munkára is kiterjeszthető az utasbiztosítás

A Covid-időszakot követően évről évre dinamikusan nő az utasbiztosítások száma, ami az utazások számának növekedésén túl az utazók egyre növekvő tudatosságának is az eredménye. Azt azonban továbbra is csupán kevesen tudják, hogy a pihenési célú, rövidebb utazásokon kívül kedvező biztosítási lehetőségek állnak a munkavállalási vagy tanulmányi célból, hosszabb időre külföldön tartózkodók számára is – hívja fel a figyelmet az Insura.hu biztosításközvetítő társaság.