Jó üzlet a fogyasztókapszula
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
Nő a kereslet a fogyasztószerek, azon belül is a kapszulák és a tabletták iránt.
Hat százalékkal nőtt a vény nélkül kapható fogyasztószerek kiskereskedelmi forgalma, és mintegy 2,2 milliárd forintot ért el 2013. július-2014. június között a Nielsen piackutató cég kutatása szerint.
A fogyasztószerek kiskereskedelmi eladásában kiemelkedő szerepet játszanak a patikán kívüli üzletek, a forgalom 51 százalékát ezekben érték el.
Egyre inkább a kapszula és tabletta formátumú termékeket keresik a vásárlók mind a gyógyszertárakban, mind a patikán kívüli üzletekben. A kapszula és tabletta formájú termékek aránya az értékben mért teljes eladásból 65 százalékról 73-ra emelkedett az elmúlt egy évben. Kisebb lett viszont az ízesített – például eper, csoki, vanília – por állagú termékek és a folyékony, főleg shake formátumú fogyasztószerek súlya: piaci részesedésük 30 százalékról 23-ra csökkent – tette hozzá.
A Nielsen felmérése szerint a 60 vagy annál kevesebb darabot tartalmazó dobozok kiskereskedelmi eladása valamivel több, mint 1 milliárd forintot ért el 2013. július-2014. június között, ami 49 százalékkal több, mint az előző év azonos időszakában. A nagyarányú növekedést a kategóriába újonnan belépő szereplők generálták. A 60 darabosnál nagyobb egységek forgalma közben 700 millió forint alá került, ami 14 százalékkal elmarad az egy évvel korábbitól.
Céginfo.hu – az üzleti információ |
Ha szeretne részletesebb információhoz jutni meglévő vagy leendő üzleti partnereiről, üzleti érdekeltségeikről, pénzügyi helyzetükről, akkor látogasson el a ceginfo.hu oldalra!
A saját igényei alapján kiválasztott előfizetési modulokat itt rendelheti meg |
A fogyasztószerek reklámjára listaáron 4,2 milliárd forintot fordítottak a vállalatok az idei első fél év alatt, a tavaly január-június között mért összeg több mint dupláját, 212 százalékát – közölte a Nielsen.
(MTI)