Jövőre 10. alkalommal rendezik meg a PÉNZ7 rendezvény sorozatot


A pénzügyi és vállalkozói tudatosságot interaktív eszközökkel fejlesztő PÉNZ7 rendezvénysorozatot 2024. március 4-8. között rendezik meg, immár a tizedik alkalommal. Az eseménysorozat megvalósításáról szóló együttműködési megállapodást a Belügyminisztérium projektgazdaként, a Gazdaságfejlesztési Minisztérium (GFM), a Pénzügyminisztérium, a Magyar Bankszövetség, a Pénziránytű Alapítvány, valamint a Junior Achievement Magyarország Alapítvány írta alá – ismerteti a GFM közleményében, amelyet a szerdai aláírás alkalmából adott ki.

Túri Anikó, a Gazdaságfejlesztési Minisztérium (GFM) közigazgatási államtitkára a megállapodás létrejötte alkalmából Budapesten tarott sajtótájékoztatón méltatta, hogy mérföldkőhöz érkezett a PÉNZ7 rendezvénysorozat. Kiemelte, az aláíró hat partner közös, együttes és fontos feladata a PÉNZ7, amelynek programjaival a diákok a pénzügyi, vállalkozási ismeretek alapjait élményszerűen sajátíthatják el.

A pénzügyi tudatosság és a vállalkozói alapismeretek a társadalom és a gazdaság alapkövei, amiket frissen kell tartani, mert a gazdaság működését, fejlődését támogatják – jelentette ki az államtitkár.

Maruzsa Zoltán, a BM köznevelésért felelős államtitkára elmondta, azon dolgoznak, hogy a fiatalok profibbak legyenek a pénzügyi tudatosság terén, ezt segíti a PÉNZ7, valamint a Pénziránytű Alapítvány közreműködésével megszületett tankönyvek.

Pozitívumként értékelte, hogy ebben a tanévben a módosított Nemzeti Alaptantervnek köszönhetően a 8. és a 12. évfolyamon az állampolgári ismeretek tantárgy olyan témákkal is foglalkozik, mint a pénzügyi tudatosság, a bank- és az adórendszer, valamint az állampolgárok jogai és kötelességei.

Gondos Judit, a PM közigazgatási államtitkára felidézte, hogy tavaly a PÉNZ7-en 145 ezer diák és 1700 pedagógus vett részt. Hergár Eszter, a Pénziránytű Alapítvány kuratóriumi elnöke arról beszélt, hogy 2015-től  minden évben ők végzik el a tananyag-fejlesztést és az ehhez kapcsolódó tanártovábbképzést. A PÉNZ7 rendezvénysorozaton és tananyagaikban is arra törekedtek, hogy gyakorlatias példákon keresztül mutassák be a mindennapi pénzügyi feladatokat a gyerekeknek.

Kovács Levente, a Magyar Bankszövetség főtitkára úgy vélte, míg 10 évvel ezelőtt a „devizahitelezés árnyékában” a felelős hitelfelvételről beszéltek, később a kriptovaluták miatt a megfelelő betétkezelés, most pedig a kiberbiztonság kerül majd előtérbe.

Gergely Orsolya, a Junior Achievement Magyarország Alapítvány ügyvezető igazgatója elmondta, hogy pénzügyi és vállalkozási ismereteket oktatnak. Az alapítvány tíz évvel ezelőtt csatlakozott a PÉNZ7-hez, ahol a vállalkozói témarész tudástartalmát, tanagyagait fejlesztik. A program folyamatosan bővülő aktuális információi a PÉNZ7 weboldalán érhetők el.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. május 7.

OC: Emelkednek az árak a fővárosi ingatlanpiacon

Némi lassulás és kismértékű csökkenés után újfent emelkedő árspirál jellemezi a fővárosi ingatlanpiacot, a legmarkánsabban a családi házak négyzetméterára nőtt, ismertette az Otthon Centrum elemzési vezetője az első negyedéves adatokat.

2024. május 7.

GKID-Mastercard: elfogyni látszik a belföldi e-kereskedelem lendülete

Továbbra sem látszik a fellendülés a belföldi e-kereskedelmi piacon. Ráadásul a jelenség nem magyar sajátosság, szinte minden régiós és EU-s piacot érint. Az okok között pedig elsősorban az elmúlt két év folyamatos vásárlóerő-csökkenése,  valamint a látványosan megerősödő kínai e-kereskedők térhódítása áll. Ebben a piaci környezetben az online vásárlókért folyó versenyben egyre nehezebb dolga van a hazai vállalkozásoknak – derül ki a GKID és a Mastercard közös, Digitális Kereskedelmi Körkép néven publikálásra kerülő riportjának legújabb, 2024-es kiadásából.

2024. május 7.

OTP Mobil: Még mindig óvatlan az online vásárló magyarok ötöde

A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten keresztül (69 százalék), és szinte mindenki (97 százalék) tudatában van az ezzel járó kockázatoknak. A megkérdezettek négyötöde legalább egy módszert alkalmaz is a biztonsága érdekében viszont ötből egy fő még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét – derült ki az OTP Mobil friss felméréséből.A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten keresztül (69 százalék), és szinte mindenki (97 százalék) tudatában van az ezzel járó kockázatoknak. A megkérdezettek négyötöde legalább egy módszert alkalmaz is a biztonsága érdekében viszont ötből egy fő még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét – derült ki az OTP Mobil friss felméréséből.