Kezd magára találni az autópiac


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Ötödével bővült az újautó-piac az év első öt hónapjában. A gépjármű-kereskedők szerint szakmájuk fennmaradása továbbra is kétséges.


Májusban 4581 új személygépkocsit helyeztek forgalomba, ami 19,6 százalékos éves növekedést jelent – közölte a Datahouse autópiaci adatszolgáltató. Az év első öt hónapjában 22 829 új autó gördült ki a szalonokból, ami 20,4 százalékkal több az egy évvel korábbinál. A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) arra számít, év egészében a piac bővülése 10-15 százalékos lehet.

Az MGE szerint a piac növekedését elsősorban a januárra áthozott forgalomba helyezések mellett a céges piac élénkülése, és a magánvevők lassú visszatérése generálta. Az egyesület úgy látja, hogy az idei adójogszabályok segítik a gépjármű kereskedelem lassú kilábalását, amelynek a gyenge forint szabhat gátat. A trend a kilábalás felé mutat, akkor is, ha a volumen még messze alatta marad annak, ami a szakma fenntartásához elegendő lenne – értékelte az adatokat az MGE.

(Forrás: MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. május 7.

OTP Mobil: Még mindig óvatlan az online vásárló magyarok ötöde

A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten keresztül (69 százalék), és szinte mindenki (97 százalék) tudatában van az ezzel járó kockázatoknak. A megkérdezettek négyötöde legalább egy módszert alkalmaz is a biztonsága érdekében viszont ötből egy fő még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét – derült ki az OTP Mobil friss felméréséből.A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten keresztül (69 százalék), és szinte mindenki (97 százalék) tudatában van az ezzel járó kockázatoknak. A megkérdezettek négyötöde legalább egy módszert alkalmaz is a biztonsága érdekében viszont ötből egy fő még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét – derült ki az OTP Mobil friss felméréséből.

2024. május 7.

Így bővült a lekérhető videószolgáltatások közönsége 2023-ban

2023-ban is folytatódott a lekérhető filmszolgáltatások (streaming) használatának előretörése Magyarországon. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) éves fogyasztói felmérésének legújabb eredményei szerint a tavalyi év végén a 15 év feletti lakosság 41 százaléka nézett rendszeresen mozgóképes tartalmat valamelyik streamingszolgáltatónál.

2024. május 7.

K&H: a fenntarthatóság a vállalkozások számára is nyereséges

Azok a vállalatok, amelyek működésükbe beépítik a fenntarthatóságot, jelentős előnyöket élveznek azokkal a versenytársaikkal szemben, amelyek erre a területre nem fordítanak kellő figyelmet – derül ki egy nemrégiben közzétett, vállalati felsővezetők körében készített globális kutatásból – olvasható a K&H közleményében.