Követhetővé válnak az ajánlott levelek


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A feladástól a kézbesítésig követhető lesz a könyvelt postai levélküldemények útja, a projekt az Európai Unió támogatásával és a magyar költségvetés társfinanszírozásával valósul meg csaknem 2,4 milliárd forint vissza nem térítendő támogatásból, a Magyar Posta saját forrásból további 3,3 milliárd forintot fordít a teljes program megvalósításra.

A fejlesztés célja a klasszikus levélpostai szolgáltatások modernizálása. A küldeményazonosítók megadásával az ügyfelek a posta honlapján vagy mobilapplikáción keresztül elérhetik az ajánlott levelek útjáról összeállított információkat, így követhető lesz számukra a teljes postai folyamat.

A fejlesztés keretében több mint 8000 kézbesítő kap ipari mobiltelefont (PDA-t), amelyen rögzítik a küldeményátvételt. A címzettek ezen a készüléken elektronikusan igazolják aláírásukkal az átvételt, azaz megszűnik a papíralapú adminisztráció. A mobileszközökön az új típusú személyi igazolvány (e-személyi) azonosító funkciója is használható lesz, a kézbesítéskor a levél átvevője csak odaérinti a kártyáját a PDA-hoz, amely azonosítja, így nem kell külön megadnia személyes adatait, lerövidül az átvétel ideje.

A nagyobb forgalmú településeken a PDA-k mellett nyomtatókat is kapnak a levélkézbesítők, amellyel a küldeményértesítőket nyomtatják ki. Erre akkor van szükség, ha címzett, vagy átvételre jogosult személy nincs a címhelyen.

A fejlesztés részeként 2019 folyamán a posta kivezeti a papír alapú tértivevényt, így az átvétel igazolását elektronikus formában kaphatja vissza a feladó, akár már a tértivevényes levél kézbesítésének napján.

A kialakított informatikai rendszert november második felétől teszteli a vállalat. Hét kézbesítő posta bevonásával – Budapest (Csepel), Ercsi, Gyöngyös, Miskolc, Monor, Sopron, Nagykáta településeken – megkezdi az ajánlott levelek és egy bevezetés előtt álló új szolgáltatás, az azonosított levél teljes feladási, feldolgozási és kézbesítési folyamatainak próbaüzemét az új elektronikus kézbesítési rendszer használatával.

A projekt országos kiterjesztése 2019 első felében várható – közölte a Magyar Posta.

(MTI)



Kapcsolódó cikkek

2021. szeptember 23.

A vezető tisztségviselők juttatásaival kapcsolatos adózási szabályok

A gyakorlatban igen gyakran összekeveredik az ügyvezető és a cégvezető fogalma. Szinte szinonimaként használják ezt a két kategóriát. A két fogalom jelentésének tisztázása azért fontos, mert a cégvezetők és az ügyvezetők eltérő jogviszonytípusok alapján láthatják el a tevékenységüket. A magánszemélynek a vállalkozással létesített polgári jogi jogviszonya pedig befolyásolja, hogy milyen juttatásokat kaphat. A fogalmak tisztázásában segítségünkre van a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (továbbiakban: Ptk).

2021. szeptember 22.

EY: Védtelenül állnak az online betörésekkel szemben a cégek

Idén még gyakoribbá váltak az internetes támadások, ennek ellenére a vállalatok nagy része nem fordít elég figyelmet a kibervédelemre – mutat rá az EY több mint 1000 informatikai vezető bevonásával készült nemzetközi kutatása. Minden harmadik döntéshozó szerint csupán idő kérdése, hogy cégük mikor válik egy súlyos online betörés áldozatává, áll az Adó Onlinehoz eljuttatott közleményben. 

2021. szeptember 22.

Még 35 milliárd forint támogatás a hazai vállalatok innovációira

A gazdaság újraindításában, Magyarország versenyképességének erősítésében jelentős szerep hárul az innovációs teljesítmény növelésére, amelyet a kormány a PIACI KFI konstrukcióval is ösztönöz. A rendkívül népszerű pályázat újabb fordulójában szerdától 35 milliárd forint támogatás érhető el – jelentette be az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) szerdai közleményében Schanda Tamás, parlamenti és stratégiai államtitkár.