Májusban létrejön Magyarország második legnagyobb bankja


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A Magyar Nemzeti Bank engedélyezte a Magyar Bankholding fúziós menetrendjének záró lépését. Így a bankcsoport két tagja, az MKB Bank Nyrt. és a Takarékbank Zrt. a terveknek megfelelően, 2023. április 30-án egyesül, és MBH Bank Nyrt. néven, egységes márkanévvel és arculattal folytatja működését. Az így létrejövő, tisztán magyar tulajdonú nagybank a mérlegfőösszeg alapján Magyarország második legnagyobb piaci szereplője lesz. 

Február 6-án az MNB engedélyezte a Magyar Bankholding által lefektetett fúziós menetrend végső lépésének megvalósítását. A jegybank engedélyének megfelelően 2023. április 30-án a Takarékbank Zrt. beolvad az MKB Bank Nyrt.-be, a létrejövő nagybank pedig az egyesüléstől MBH Bank Nyrt. néven működik tovább. Az egyesült bank közel 11 ezer milliárd forintos mérlegfőösszege alapján az ország második legnagyobb pénzintézete lesz. Az egyesülést követően a korábbi MKB Bank és Takarékbank fiókok arculata is fokozatosan, több lépésben megváltozik és átalakításra kerül, így az ügyfelek az év során egyre több ponton az MBH Bank arculatával találkozhatnak majd.

A Magyar Bankholding a Takarékbank csatlakozásáig a belső működést harmonizálja, emellett folyamatosan zajlik a munka a banki informatikai rendszerek fejlesztésén és egyesítésén, hogy az ügyfelek kiszolgálása a fúziót követően is még magasabb színvonalú legyen.

„Hónapokon belül lezárul a Magyar Bankholding keretében zajló, a régióban is példátlan fúzió folyamata, addig pedig gőzerővel készülünk az egyesülésre, illetve az azzal járó teendőkre. Ezek zökkenőmentes ellátásán számos kollégánk fáradozik annak érdekében, hogy májustól az ügyfelek egy olyan integrált és élvonalbeli nagybank előnyeit élvezhessék, amely egységes termékportfóliót és még modernebb országos fiókhálózatot fog kínálni, még fejlettebb technológiai háttér mellett” – mondta Egerszegi Ádám, a Magyar Bankholding transzformációért és operációért felelős vezérigazgató-helyettese.

Az egyesülés és az átállás pontos menetrendjének bemutatására, illetve az ügyfeleket érintő legfontosabb tudnivalók megismertetésére a bankcsoport hamarosan nagyszabású tájékoztató kampányt indít számos csatornán, így például számlakivonatokon, e-mailben, a tagbankok honlapjain, valamint a közösségi oldalakon is megtalálják ezeket az információkat.

A Magyar Bankholding Csoport tagbankjai számos területen jelenleg is piacvezetők, így a vállalati szegmensben, azon belül is a mikro-, kis- és középvállalatok hitelezésében, az agrár- és élelmiszeriparban, valamint a lízing piacon. Több mint másfél millió lakossági és 300 ezer vállalati ügyféllel, az ország legnagyobb fiókhálózatával, illetve közel 10 000 munkavállalóval rendelkezik. Összesített mérlegfőösszege meghaladja a 10 940 milliárd forintot.

Forrás: Magyar Bankholding Zrt.


Kapcsolódó cikkek

2024. május 7.

OC: Emelkednek az árak a fővárosi ingatlanpiacon

Némi lassulás és kismértékű csökkenés után újfent emelkedő árspirál jellemezi a fővárosi ingatlanpiacot, a legmarkánsabban a családi házak négyzetméterára nőtt, ismertette az Otthon Centrum elemzési vezetője az első negyedéves adatokat.

2024. május 7.

GKID-Mastercard: elfogyni látszik a belföldi e-kereskedelem lendülete

Továbbra sem látszik a fellendülés a belföldi e-kereskedelmi piacon. Ráadásul a jelenség nem magyar sajátosság, szinte minden régiós és EU-s piacot érint. Az okok között pedig elsősorban az elmúlt két év folyamatos vásárlóerő-csökkenése,  valamint a látványosan megerősödő kínai e-kereskedők térhódítása áll. Ebben a piaci környezetben az online vásárlókért folyó versenyben egyre nehezebb dolga van a hazai vállalkozásoknak – derül ki a GKID és a Mastercard közös, Digitális Kereskedelmi Körkép néven publikálásra kerülő riportjának legújabb, 2024-es kiadásából.

2024. május 7.

OTP Mobil: Még mindig óvatlan az online vásárló magyarok ötöde

A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten keresztül (69 százalék), és szinte mindenki (97 százalék) tudatában van az ezzel járó kockázatoknak. A megkérdezettek négyötöde legalább egy módszert alkalmaz is a biztonsága érdekében viszont ötből egy fő még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét – derült ki az OTP Mobil friss felméréséből.A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten keresztül (69 százalék), és szinte mindenki (97 százalék) tudatában van az ezzel járó kockázatoknak. A megkérdezettek négyötöde legalább egy módszert alkalmaz is a biztonsága érdekében viszont ötből egy fő még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét – derült ki az OTP Mobil friss felméréséből.