Megduplázta árbevételét tavaly a magyar Hotel & More Group szállodaüzemeltető


Megduplázta árbevételét 2023-ban a magyar tulajdonú Hotel & More Group független szállodaüzemeltető, idén kétszámjegyű bővülést várnak – közölte a cégcsoport.

Klemm Balázs tulajdonos-vezérigazgató szerint idén a kiemelkedően sok, hét hosszú hétvégének is köszönhetően rendkívül jó évük lehet a hazai szállodáknak, miközben a tavalyinál lényegesen kisebb áremelésre lehet számítani. A kiemelt ünnepi időszakokban teltházat várnak – jegyezte meg.

A vezérigazgató közölte: 2024-ben 20-25 százalékos növekedést várnak mind a nettó árbevételben, mind a portfólió bővülésében. A közlemény szerint a Hotel & More 2023-ban az előző évinek a duplájára, nettó 7,4 milliárd forintra növelte árbevételét, miközben a portfóliójába tartozó szállodák és rendezvényhelyszínek száma 2022-ről 2023-ra kevesebb mint 15 százalékkal nőtt. A cégcsoport portfóliója jelenleg 33 szállodát és rendezvényhelyszínt tartalmaz, melyből 25 belföldi és 8 határon túli egység.

A Hotel & More Groupba a Hotel & More Szállodák Zrt.-n kívül több kisebb cég is tartozik, melyek többnyire az említett zrt. tulajdonában vannak. Jelenleg több mint 500 fős személyzettel működik a csoport, de a nyári szezonra 600 fő körül várható majd a dolgozói létszám, amelyhez még a jövőbeni portfólióbővülés során a cégcsoporthoz csatlakozó egységek személyzete is hozzáadódik.

Klemm Balázs szerint az általuk elért árbevételnövekedés oka egyrészt, hogy az idegenforgalomban rejlő potenciált látva egyre több olyan befektető jelenik meg a szállodai piacon, akik profi szakemberekre akarják bízni a hotelek üzemeltetését. Másrészt a Hotel & More Group a korábbi évtizedek tapasztalataira építve erős értékesítési tevékenységet végez és a fenntartható, költséghatékony működésre helyezi a hangsúlyt.

A csoport Magyarország mellett Romániában, Szlovéniában és Horvátországban van jelen. Idén januárban az esztergomi Bellevue Konferencia és Wellness Hotellel bővült a portfóliójuk, és a tervek szerint még további szállodák és rendezvényhelyszínek is csatlakoznak a cégcsoporthoz 2024-ben.

Klemm Balázs szerint a megváltozott utazási szokásokhoz igazodó legnagyobb kihívás most az, hogy a vendégek körében jellemző az utolsó pillanatban tett szobafoglalás, ami komoly alkalmazkodóképességet követel a szállodáktól. Kiemelten fontos feladatnak látja a jó szakemberek megtartása mellett a munkavállalók folyamatos szakmai képzését.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. május 7.

OC: Emelkednek az árak a fővárosi ingatlanpiacon

Némi lassulás és kismértékű csökkenés után újfent emelkedő árspirál jellemezi a fővárosi ingatlanpiacot, a legmarkánsabban a családi házak négyzetméterára nőtt, ismertette az Otthon Centrum elemzési vezetője az első negyedéves adatokat.

2024. május 7.

GKID-Mastercard: elfogyni látszik a belföldi e-kereskedelem lendülete

Továbbra sem látszik a fellendülés a belföldi e-kereskedelmi piacon. Ráadásul a jelenség nem magyar sajátosság, szinte minden régiós és EU-s piacot érint. Az okok között pedig elsősorban az elmúlt két év folyamatos vásárlóerő-csökkenése,  valamint a látványosan megerősödő kínai e-kereskedők térhódítása áll. Ebben a piaci környezetben az online vásárlókért folyó versenyben egyre nehezebb dolga van a hazai vállalkozásoknak – derül ki a GKID és a Mastercard közös, Digitális Kereskedelmi Körkép néven publikálásra kerülő riportjának legújabb, 2024-es kiadásából.

2024. május 7.

OTP Mobil: Még mindig óvatlan az online vásárló magyarok ötöde

A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten keresztül (69 százalék), és szinte mindenki (97 százalék) tudatában van az ezzel járó kockázatoknak. A megkérdezettek négyötöde legalább egy módszert alkalmaz is a biztonsága érdekében viszont ötből egy fő még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét – derült ki az OTP Mobil friss felméréséből.A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten keresztül (69 százalék), és szinte mindenki (97 százalék) tudatában van az ezzel járó kockázatoknak. A megkérdezettek négyötöde legalább egy módszert alkalmaz is a biztonsága érdekében viszont ötből egy fő még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét – derült ki az OTP Mobil friss felméréséből.