Megjött a kkv-k kedve a beruházáshoz


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Az előző negyedévi megingást követően megugrott a kkv-k beruházási hajlandósága, jelenleg a cégek 78 százaléka tervez valamilyen fejlesztést – derül ki a K&H kkv bizalmi index legutóbbi adataiból. A célokat tekintve soha ennyien nem készültek még a gépek, berendezések beszerzésére, megelőzve ezzel a sokáig élen álló informatikai fejlesztéseket. Idén az iparban és a kisvállalkozásoknál várható a legtöbb fejlesztés, emellett szektor szinten erősödött a vállalatalapítási kedv.

Beruházási boom várható idén a hazai kkv-k körében. A K&H kkv bizalmi index felmérés eredménye szerint az előző negyedévben történt esést követően visszakorrigált a vállalkozások beruházási hajlandósága a korábbi magas szintre. „Jelenleg tízből közel nyolc (78%) vállalkozás tervez valamilyen fejlesztést idén, ami az előző negyedévhez (72%) képest jelentős ugrás, ráadásul ezzel már tartósan egy éve 70% felett van a beruházásban gondolkodó cégek aránya, amire legutóbb 2006-ban volt példa” – mondta el Kovács Viktor Zoltán, a K&H kkv szegmens marketing vezetője.

A célokat tekintve kissé átrendeződött a sorrend, de összességében a top 3 fejlesztendő terület nem változott. Jelenleg a gépek, berendezések korszerűsítésére fókuszálnak leginkább a cégek, 44%-uk tervezi idén ilyen beruházást, ami az index történetében az eddigi legmagasabb arány. Az eddig élen álló informatikai beruházások a dobogó második fokára csúsztak vissza (36%), miközben a gépjárműpark korszerűsítése (26%) stabilan tartja harmadik helyét.

A különböző ágazatokat tekintve viszonylag egységes képet mutat a szektor. Az ipari, mezőgazdasági és szolgáltató cégek közel azonos arányban terveznek fejleszteni idén (86%, 82% és 79%), miközben a kereskedelemben ennél visszafogottabb beruházási szándék látható (69%). A cég méretét tekintve jelenleg a kisvállalkozásoknál számíthatunk átlagon felüli arányban (84%) beruházásokra idén, de a mikro- és középvállalkozásoknál is erős a fejlesztési hajlandóság (74%-74%).

„A korábban jellemző 1-2% helyett jelenleg a vállalkozások már 4%-a gondolkodik új cég létrehozásában. Emellett a piacbővítési szándék is megfigyelhető a hazai vállalkozásoknál. Habár a többség (52%) idén is az eddig jól bevált piacon kíván érvényesülni termékével vagy szolgáltatásával, a cégek jelentős része tervez új piacokat meghódítani (34%), miközben új termékek kifejlesztését is közel minden harmadik cég (29%) tervezi idén. Mindezek jól mutatják a magyar cégek erősödő vállalkozó kedvét, amit mi is testközelből megtapasztalhattunk a Cápák között üzleti show-ba jelentkező vállalkozások mentorálása során. A műsorban hétről-hétre látható cégek pedig további ötleteket és bátorságot adhatnak az újdonságra nyitott vállalkozásoknak” – idézi a közlemény Kovács Viktor Zoltánt.


Kapcsolódó cikkek

2024. október 4.

Óriásit esett az elektromos autók átlagára

A magyar piac egészét hirdetésszámban és megtekintésben lefedő Használtautó.hu adatai szerint 1 év alatt jelentősen csökkent a használt elektromos autók átlagára, ennek köszönhetően pedig az sem meglepő, hogy több mint másfélszeresére nőtt a legnépszerűbb modellekkel kapcsolatos érdeklődések száma is.

2024. október 4.

A ChatGPT kinyírja a keresőoptimalizálást?

A mesterséges intelligencia és a nyelvi modellek, mint például a ChatGPT, az elmúlt években robbanásszerűen terjedtek el, és mind a felhasználók, mind a vállalkozások számára új kihívásokat jelentenek. A ChatGPT jelenlegi, körülbelül 200 milliós felhasználói bázisa ugyan elenyésző a Google vagy a Google által bevezetett Gemini 4,3 milliárd felhasználójához képest – ami a Föld lakosságának közel fele –, azonban ez a szám rövid idő alatt nőtt ekkorára, ami komoly kérdéseket vet fel a vállalatok számára.

2024. október 4.

Külföldi fizikai munkára is kiterjeszthető az utasbiztosítás

A Covid-időszakot követően évről évre dinamikusan nő az utasbiztosítások száma, ami az utazások számának növekedésén túl az utazók egyre növekvő tudatosságának is az eredménye. Azt azonban továbbra is csupán kevesen tudják, hogy a pihenési célú, rövidebb utazásokon kívül kedvező biztosítási lehetőségek állnak a munkavállalási vagy tanulmányi célból, hosszabb időre külföldön tartózkodók számára is – hívja fel a figyelmet az Insura.hu biztosításközvetítő társaság.