Nagy büntetést kapott az MTelekom és a Vodafone


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A fogyasztók megtévesztéséért a Magyar Telekomot 100 millió, a Vodafone-t 50 millió forintra bírságolta a GVH; a hatóság szerint mindkét cég megtévesztően hirdette mobilinternet-szolgáltatását.


A Vodafone 2010. december 1. és 2011. június 4. között hirdetéseiben saját mobil adathálózatára vonatkozóan kiemelt üzenetként fogalmazta meg, hogy az a „leggyorsabb” és a „legjobb mobil adathálózat”. A GVH vizsgálata során azonban bebizonyosodott, hogy a mérések nem reprezentálták a mobilinternet szolgáltatás szempontjából lefedettnek tekinthető teljes területet, így a versenyhivatal szerint a reklám fő üzenete megtévesztette a fogyasztókat.

A Magyar Telekom 2011. február 24. és 2011. március 31. között a mobil adathálózatát népszerűsítő kampányában „a leggyorsabb mobil adathálózat” és a „leggyorsabb szélessávú mobil adathálózat” üzenetével csábította a vevőket. Az állítások alapjául szolgáló mérések azonban csak a letöltésre és a feltöltésre vonatkoztak, nem vizsgálták a webböngészési sebességet, valamint a sikeresség arányát a le- és feltöltések és a webböngészés körében.

A Gazdasági Versenyhivatal megállapította, hogy a vállalkozások jogszerűtlen összehasonlító reklámokat alkalmaztak, és a fogyasztókkal szemben tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytattak. A Vodafone-t ezért 50 millió, a Magyar Telekomot pedig 100 millió forint bírság megfizetésére kötelezte a hivatal. A bírságösszegek különbségét elsősorban a reklámokra fordított kiadások eltérő mértéke indokolta – áll a GVH Adó Online-hoz eljuttatott közleményében.

Az MTI megkeresésére mindkét mobilszolgáltató társaság jelezte: bírósági keresetet nyújt be a GVH határozata ellen.


Kapcsolódó cikkek

2024. október 4.

Óriásit esett az elektromos autók átlagára

A magyar piac egészét hirdetésszámban és megtekintésben lefedő Használtautó.hu adatai szerint 1 év alatt jelentősen csökkent a használt elektromos autók átlagára, ennek köszönhetően pedig az sem meglepő, hogy több mint másfélszeresére nőtt a legnépszerűbb modellekkel kapcsolatos érdeklődések száma is.

2024. október 4.

A ChatGPT kinyírja a keresőoptimalizálást?

A mesterséges intelligencia és a nyelvi modellek, mint például a ChatGPT, az elmúlt években robbanásszerűen terjedtek el, és mind a felhasználók, mind a vállalkozások számára új kihívásokat jelentenek. A ChatGPT jelenlegi, körülbelül 200 milliós felhasználói bázisa ugyan elenyésző a Google vagy a Google által bevezetett Gemini 4,3 milliárd felhasználójához képest – ami a Föld lakosságának közel fele –, azonban ez a szám rövid idő alatt nőtt ekkorára, ami komoly kérdéseket vet fel a vállalatok számára.

2024. október 4.

Külföldi fizikai munkára is kiterjeszthető az utasbiztosítás

A Covid-időszakot követően évről évre dinamikusan nő az utasbiztosítások száma, ami az utazások számának növekedésén túl az utazók egyre növekvő tudatosságának is az eredménye. Azt azonban továbbra is csupán kevesen tudják, hogy a pihenési célú, rövidebb utazásokon kívül kedvező biztosítási lehetőségek állnak a munkavállalási vagy tanulmányi célból, hosszabb időre külföldön tartózkodók számára is – hívja fel a figyelmet az Insura.hu biztosításközvetítő társaság.