Nagyot nőtt a Tesco éves eredménye


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Több mint a negyedével javult a legnagyobb brit kiskereskedelmi hálózat, a Tesco eredménye a 2017-2018-as pénzügyi évben. A cég közép-európai részlege különösen jól teljesített: a térségi Tesco-hálózat eredménye több mint a kétszeresére nőtt.


A Londoni Értéktőzsdén szerdán közzétett 69 oldalas előzetes beszámoló szerint a kivételes tételek előtt számolt csoportszintű működési eredmény jelenlegi árfolyamon mérve 28,4 százalékkal 1,644 milliárd fontra (590 milliárd forintra) emelkedett az egy évvel korábbi 1,28 milliárd fontról.

A csoportszintű étékesítés a 2016-2017-ben mért 49,9 milliárd fontról 2,3 százalékkal 51 milliárd fontra nőtt, a nettó adósságállomány 29,6 százalékkal, 3,729 milliárd fontról egy év alatt 2,625 milliárd fontra csökkent.

Az előzetes eredményjelentés szerint a Tesco közép-európai hálózatának külön mért – szintén kivételes tételek előtt számolt – éves eredménye folyó árfolyamon kalkulálva 105,2 százalékkal, 58 millió fontról 119 millió fontra (csaknem 43 milliárd forintra) emelkedett a cég 2017-2018-as pénzügyi évében.

A szerdán közölt előzetes beszámoló szerint Magyarországon a Tesco az elmúlt pénzügyi évben 577,2 milliárd forint – 351,70 forint/font éves átlagos árfolyammal számolva 1,641 milliárd fontnak megfelelő – bevételt ért el. A közép-európai EU-térségben ezt csak a lengyel Tesco-hálózat előzte meg, 2,2 milliárd fontnak megfelelő éves bevétellel.
 
Az eredményjelentés kiemeli: a Tesco további haladást ért el annak a stratégiájának a kifejlesztésében, amelynek alapján a cég a négy közép-európai EU-piacot „egyetlen kombinált térségként” kezeli.

 

A beszámoló hangsúlyozza, hogy a cég a szlovákiai Galántán tavaly új elosztó központot nyitott, amely a régió mind a négy országát kiszolgálja. Ennek előnyei közé tartozik a szerdai jelentés szerint a hatékonyabb készletgazdálkodás, amely az ehhez járuló egyéb költségtakarékossági intézkedésekkel együtt túltett a költségbázis oldalán jelentkező infláció hatásain, és lehetővé tette a térségi működés nyereségességének javulását.

Dave Lewis, a Tesco vezérigazgatója a szerdai eredményjelentéshez fűzött kommentárjában kiemelte, hogy a cég összesített teljesítménye kilenc negyedéve folyamatosan növekszik, és a csoportszintű nettó adósságállomány az elmúlt három évben csaknem 6 milliárd fonttal csökkent.

A Tesco négy éve több százmillió fontos eredmény-túlkönyvelési botrányba keveredett, és a botrány kirobbanása után, 2015 februárjában zárult teljes pénzügyi évéről 6,33 milliárd font veszteséget jelentett. Ez volt a Tesco évszázados történetének eddigi legrosszabb éves eredménye, és a modern brit gazdaságtörténetben is az egyik legnagyobb éves vállalati veszteség.

A könyvelési botrány kipattanása után lemondott a Tesco akkori vezérkara, és a 2014 őszén munkába állt jelenlegi vezérigazgató, Dave Lewis teljes gazdálkodási fordulatot hirdetett meg. Ennek jegyében a cég már a botrány utáni naptári évben 53 veszteséges nagy-britanniai üzletet bezárt, törölte további 49 új, korábban tervbe vett nagyáruház felépítését, és eladta dél-koreai üzlethálózatát is.

A Tesco a dél-koreai hálózat eladása után bejelentette, hogy ezzel lezárult nemzetközi érdekeltség-portfóliójának felülvizsgálata.

A 2017-2018-as pénzügyi évről szerdán közzétett előzetes eredményjelentés ismertetése után, a Londoni Értéktőzsde délelőtti kereskedésében a Tesco részvénye csaknem 5,7 százalékos nyereséggel 2,22 font felett mozgott, messze túlteljesítve a legnagyobb tőkeértékű vállalatok alkotta FTSE 100 főindexet, amely 0,26 százalékkal gyengébb volt az előző napi zárónál.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. május 7.

OC: Emelkednek az árak a fővárosi ingatlanpiacon

Némi lassulás és kismértékű csökkenés után újfent emelkedő árspirál jellemezi a fővárosi ingatlanpiacot, a legmarkánsabban a családi házak négyzetméterára nőtt, ismertette az Otthon Centrum elemzési vezetője az első negyedéves adatokat.

2024. május 7.

GKID-Mastercard: elfogyni látszik a belföldi e-kereskedelem lendülete

Továbbra sem látszik a fellendülés a belföldi e-kereskedelmi piacon. Ráadásul a jelenség nem magyar sajátosság, szinte minden régiós és EU-s piacot érint. Az okok között pedig elsősorban az elmúlt két év folyamatos vásárlóerő-csökkenése,  valamint a látványosan megerősödő kínai e-kereskedők térhódítása áll. Ebben a piaci környezetben az online vásárlókért folyó versenyben egyre nehezebb dolga van a hazai vállalkozásoknak – derül ki a GKID és a Mastercard közös, Digitális Kereskedelmi Körkép néven publikálásra kerülő riportjának legújabb, 2024-es kiadásából.

2024. május 7.

OTP Mobil: Még mindig óvatlan az online vásárló magyarok ötöde

A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten keresztül (69 százalék), és szinte mindenki (97 százalék) tudatában van az ezzel járó kockázatoknak. A megkérdezettek négyötöde legalább egy módszert alkalmaz is a biztonsága érdekében viszont ötből egy fő még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét – derült ki az OTP Mobil friss felméréséből.A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten keresztül (69 százalék), és szinte mindenki (97 százalék) tudatában van az ezzel járó kockázatoknak. A megkérdezettek négyötöde legalább egy módszert alkalmaz is a biztonsága érdekében viszont ötből egy fő még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét – derült ki az OTP Mobil friss felméréséből.