Négy elismerést is hazahoztak magyar tervezők rangos design versenyről


A 2024-es Red Dot Design díjátadón négy elismerést is hazahoztak magyar tervezők a Graphasel Design Stúdió színeiben. A Red Dot az egyik legnagyobb presztízsű nemzetközi designverseny, amely három kategóriában díjazza a legjobb alkotásokat: termékdesign, márka és kommunikációs design, valamint koncepciótervezés. A díjazott projektek között szerepel a Herz New York Coffee Roasters környezetbarát csomagolása, a Moena Wermut boros címkéje és a Pátzay pincészet arculata. A Dorothea Hotel Budapest látogatóirányítási rendszere is kiemelkedő művészi és innovációs elismerést kapott.

A Graphasel Design Stúdió munkáit évek óta komoly jutalmakkal díjazza a nemzetközi szakma, 15 Red Dot elismerés fémjelzi már a csapat hazai viszonylatban egyedülállóan innovatív, minőségorientált látásmódját. Az idei évben újabb négy Red Dot díjjal büszkélkedhet a Drozsnyik Dávid és Ördögh László vezette ügynökség.

A Red Dot Design Award a világ egyik legnagyobb grafikai és designer megmérettetése. A díjakat egy 24 tagú nemzetközi zsűri ítéli oda három kategóriában: termékdesign; márka és kommunikációs design; koncepciótervezés. A Graphasel kapott már Red Dot-ot többek között csomagolástervezési, látogatóirányítási rendszer tervezési, image videó készítési munkákért, de tavaly például CSR tevékenységhez kötődő illusztrációkért is.

„A 2024-es díjaink is nagyon kedvesek a szívünknek. Mindegyik olyan munka elismerését tükrözi, amelyek egy-egy hosszú, a megrendelőkkel szoros együttműködést igénylő, a társterületeken komoly szakembergárdát felvonultató alkotó folyamat eredményei. Így ezek az elismerések bár a Graphasel nevéhez kötődnek, azt gondolom, hogy minden esetben a megrendelő által delegált összes érintett munkáját is dicsérik. Örömmel osztozunk velük a büszkeségben!” – fogalmaznak a tulajdonosok.

Red Dot márka és kommunikációs design elismerést kapott 2024-ben a Herz New York Coffee Roasters arculatának, csomagolásának terve. A tulajdonosok, az apa-fia vállalkozás és a tervezők közötti együttműködés hosszú tervezési folyamat volt.

A megrendelő által adott instrukciók alapján látványos, feltűnő, egyben környezetbarát csomagolási megoldás megalkotása volt a feladat, mely éppúgy kompromisszummentesen minőségi, mint maga a kávétermék, melyet a csomagolás rejt. A tervezés során a környezetbarát csomagolás jelenlegi trendjeinek betartása mellett a minimalista esztétikai irányt kívánták szem előtt tartani, közben a kávékultúrához gyakran kapcsolódó élénk színeket felhasználni. Inspirálódtak más iparágak best parctice-iből és innovatív megoldásaiból, a végső tervek kiállításához pedig fogyasztói visszajelzéseket, piackutatást is igénybe vettek.

A munka a Red Dot mellett júniusban elnyerte Koppenhágában a World of Coffee Copenhagen – Coffee Design Awards elismerését is környezetbarát, multifunkciós fémdoboz csomagolásával.

A Graphasel igen komoly referenciákkal rendelkezik különböző italok címketerveinek elkészítésében. Az egyik ilyen megbízásuk az idén Red Dot-ot érdemelt. Magyarország első számú bártendere, a Boutiq’ Bár alapítója, Nagy Zoltán és társa Molnár Balázs által megálmodott márka, a Moena Wermut címkéje igazán fülledt, sejtelmes hangulatot tükröz. A márkanévvel az alapítók a múlt század névadási hagyományai előtt tisztelegnek, ugyanis akkoriban gyakran került női név a vermutos palackok címkéire. Az ital megalkotásakor a dél-olasz életstílusból, a forró nyári életérzésből merítettek ihletet, a klasszikus gyógynövényes borok és vermutok jellegzetességeit a modern ízlésvilághoz hangolták. A tervezők az italhoz olyan címkét álmodtak meg, amely tükrözi annak összetettségét, közben emlékeztet az egzotikumban megtestesülő szépségre, merészségre is, melyet ez a vermut képvisel. A címke meghatározó jegyei, a növények a vörös vermutot kísérő egyéb növényi összetevőkre, fűszerekre utalnak, míg a női alak eleganciát, ugyanakkor pici túlfűtöttséget, erotikát képvisel a megszelídített fekete párduccal az oldalán. Az illusztrációk a kifinomultság és a bátorság harmonikus egyensúlyát szimbolizálják.

A Moena Wermut címkéje 2024-ben a holland, progresszív vonalat képviselő Indigó Design Awards-on is díjazott lett, ezüst fokozatú elismerést kapott.

A boroscímkén túlmenően teljes arculat kialakítására kapott felkérést a Graphasel a Pátzay pincészettől. A családi borászat nemesi származására utal az üres címerforma, melyet a borbirtok – Kis Péter által tervezett – díjnyertes épületének formája inspirált. A több éves arculati fejlesztés első állomása a logó és a címkeforma voltak. A hazánkban egyedülálló, modern technológiával és komoly fenntarthatóságért tett erőfeszítésekkel dolgozó borászat 14 hektáron újratelepített szőlőinek első „szűz szürete” 2024-ben lesz esedékes. A kitartó szakmai fejlesztések révén mára a borászat csúcsbora is elnyerte igazi „formáját”, közben pedig a palack polcokra álmodott képe is kikristályosodott: az emblémából kialakított terülőminta a luxus divatmárkák bőrmegmunkálási stílusát jelképezi. Formavilága a minimalista eszközökre utal, ugyanakkor cseppet sem szerény vagy visszafogott. Méltán mutatja ezt, hogy a címke nyomdai munkái is komoly szakmai kihívást jelentettek a kiválasztott hazai gyártónak. Az elegancia, a luxus azonban elengedhetetlenek voltak, hiszen a Red Dot-tal jutalmazott terveket viselő palackokkal csak éttermi környezetben, bárokban, hotelekben találkozhat a fogyasztó, üzletekben nem kerül forgalomba.

A stúdió életében eddig az egyik leghosszabb és legjelentősebb szakmai fejlesztés a Dorothea Hotel Budapest, Red Dot díjjal is elismert látogatóirányítási rendszerének kialakítása volt. A közel hét éven át tartó projekt hazai és nemzetközi együttműködésben valósult meg. A kreatív koncepciót a BDPST Koncepttel együtt alakították ki, nemzetközi oldalról pedig a világ egyik legnevesebb építészeti irodájával, az olasz Piero Lissoni által vezetett Lissoni&Partners-szel dolgozott együtt a Graphasel csapata. A napi együttműködésben Rodrigo Tellez vezette az olasz team munkáját annak érdekében, hogy a grafika, a színek, a felületek, az anyaghasználat, a fény-árnyék hatások és a tapintási élmény is a legmagasabb művészi színvonalon valósuljanak meg, és álljanak össze egységes egésszé.

A szálloda enteriőrje a legmagasabb, kompromisszumot nem ismerő tervek szerint készült, miközben a műemlékvédelmi szempontokat a legapróbb részletig tiszteletben tartották. A tervezők a különböző korok lenyomatait megőrizve, ugyanakkor egységgé simítva alakították ki az szálloda építészeti karakterét úgy, hogy az ide látogató kifinomult, műértő közönség se találjon benne kivetni valót. A Graphasel célja az volt, hogy az általuk készített tervek méltón illeszkedjenek ebbe a környezetbe, és emeljék a művészi élményt.

A látogatóirányítási rendszerek kialakítása tulajdonképpen a grafikai és belsőépítészeti tervezés határterülete, az írott, tipográfiai információk belsőépítészeti környezetben való megjelenítése. A Graphaselnek komoly referenciái vannak már ezen a területen, hiszen ők tervezték a Puskás Aréna és az MVM Dome látogatóirányító rendszerét is. Ez a mostani feladat azonban egészen más megközelítést igényelt. Egy ilyen környezetben – a hotel a Marriott Autograph Collection láncának 5 csillagos tagja –- az Inkredible kivitelezői által elkészített eszközök, mint egy „láthatatlan vezető” diszkréten, óvatosan kell, hogy irányítsák a vendégeket úgy, hogy közben a legnemesebb anyagok felhasználásával (fa, réz, bőr), egyedileg kikevert színekkel, eseteként a Tombor Zoltán által készített fotókkal mutatják az útvonalat a vendégeknek. Mindezt tovább nehezítette, hogy a három különböző korban készült épületből álló hotelben sok szinteltérés van, struktúrája nagyon komplikált, így különösen bonyolult feladat volt a látogatók magas művészi színvonalú irányításának megvalósítása.

Forrás: Koczka Máté


Kapcsolódó cikkek

2024. október 4.

Óriásit esett az elektromos autók átlagára

A magyar piac egészét hirdetésszámban és megtekintésben lefedő Használtautó.hu adatai szerint 1 év alatt jelentősen csökkent a használt elektromos autók átlagára, ennek köszönhetően pedig az sem meglepő, hogy több mint másfélszeresére nőtt a legnépszerűbb modellekkel kapcsolatos érdeklődések száma is.

2024. október 4.

A ChatGPT kinyírja a keresőoptimalizálást?

A mesterséges intelligencia és a nyelvi modellek, mint például a ChatGPT, az elmúlt években robbanásszerűen terjedtek el, és mind a felhasználók, mind a vállalkozások számára új kihívásokat jelentenek. A ChatGPT jelenlegi, körülbelül 200 milliós felhasználói bázisa ugyan elenyésző a Google vagy a Google által bevezetett Gemini 4,3 milliárd felhasználójához képest – ami a Föld lakosságának közel fele –, azonban ez a szám rövid idő alatt nőtt ekkorára, ami komoly kérdéseket vet fel a vállalatok számára.

2024. október 4.

Külföldi fizikai munkára is kiterjeszthető az utasbiztosítás

A Covid-időszakot követően évről évre dinamikusan nő az utasbiztosítások száma, ami az utazások számának növekedésén túl az utazók egyre növekvő tudatosságának is az eredménye. Azt azonban továbbra is csupán kevesen tudják, hogy a pihenési célú, rövidebb utazásokon kívül kedvező biztosítási lehetőségek állnak a munkavállalási vagy tanulmányi célból, hosszabb időre külföldön tartózkodók számára is – hívja fel a figyelmet az Insura.hu biztosításközvetítő társaság.