Nem lesz vasúti gigafúzió

Szerző: Adó Online
Dátum: 2019. február 6.
Címkék: , , ,
Rovat:
Elutasította a német Siemens AG és francia konkurense, az Alstom SA vasúti üzletágainak egyesülését szerdán az Európai Bizottság, mondván, hogy az ellentétes lenne az uniós belső piaci versenyszabályokkal.

“A bizottság elutasította az egyesülést, mivel a cégek nem voltak hajlandóak orvosolni súlyos aggályainkat” – mondta Margrethe Vestager uniós versenyjogi biztos.

“Megfelelő intézkedések híján a tervezett egyesülés magasabb árakat eredményezett volna és sértette volna a tisztességes versenyt a vasúti jelzőberendezések és a nagysebességű vonatok piacán” – tette hozzá.

Mint közölték, a bizottsághoz számos panasz érkezett a vizsgálata során ügyfelektől, versenytársaktól, iparági szövetségektől, szakszervezetektől, valamint egyes európai országok versenyhatóságaitól, hogy a lépés a kisebb rivális cégek kiszorításához, az innováció lassulásához, áremelkedéshez és a kínálat szűküléséhez vezetne.

Már korábban kiszivárgott, hogy a brüsszeli testület ellenzi az óriásfúziót, mert megítélése szerint az a jelenlegi formájában gyakorlatilag kiiktatná a versenyt a vasútépítés és vasútfejlesztés piacán, de sokan még bíztak benne, hogy a két vállalatnak bizonyos változtatásokkal sikerül meggyőznie a bizottságot.

A német és a francia kormány által is támogatott fúzió célja az lett volna, hogy az Airbus mintájára létrejöjjön egy, a globális piacon Kínával versenyezni képes nagy páneurópai vasúti társulás.

Bruno Le Maire francia gazdasági miniszter hibásnak nevezte a döntést, amely szerinte Kína gazdasági és ipari érdekeit szolgálja.

Elmondta, hogy Párizs és Berlin hamarosan javaslatot fog tenni az uniós versenyjog módosítására, hogy a helyzetet ne pusztán európai, hanem globális mértékben is vizsgálja az EU versenyhatóságaként eljáró Európai Bizottság.

A cégek 2017-ben állapodtak meg a fúzióról. Az összevonás előtt álló üzletágaik egyesített értékesítési árbevétele mintegy 18 milliárd dollár volt, ami valamivel több mint a fele a kínai állami CRRC Corp Ltd. vállalat 35 milliárd dolláros forgalmának.

A TGV nagysebességű vonatot gyártó Alstom európai piaci részesedése 33 százalék, az ennek német megfelelőjét, az ICE-t kifejlesztő Siemensé pedig ennek nagyjából a fele, 17 százalék. Világpiaci részesedésük ugyanakkor csak 7, illetve 3 százalék, míg a CRRC-é 71 százalék a német SCI Verkehr tanácsadó cég adatai szerint. A kínai vállalat nincs jelen az európai piacon.

A két vállalat vezetői korábban azt nyilatkozták, hogy amennyiben az Európai Bizottság valóban megvétózza a fúziót, akkor nem lesz újabb próbálkozás a részükről.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek:


Nagyot lendít a világgazdaságon a robotizálás, de 20 millió állásba kerül
2019. június 26.

Nagyot lendít a világgazdaságon a robotizálás, de 20 millió állásba kerül

A robottechnológia terjedése a következő évtizedben a német gazdaság teljesítményét meghaladó mértékben növelheti a globális hazai össztermék (GDP) értékét, ám ennek ára várhatóan 20 millió hagyományos feldolgozóipari állás megszűnése lesz - áll az egyik tekintélyes londoni pénzügyi-gazdasági elemzőház szerdán ismertetett átfogó elemzésében.

Nem csak a bankok érintettek a meghosszabbított adategyeztetésben
2019. június 26.

A törvény hatálya alá tartoznak például a Magyarországon székhellyel, fiókteleppel vagy telephellyel rendelkező önkéntes egészség- és nyugdíjpénztárak, befektetési szolgáltatók, valamint biztosítók is, életbiztosítási tevékenységükkel összefüggésben.

A magyarok közel fele megszokásból fizet készpénzzel
2019. június 26.

A magyarok közel fele megszokásból fizet készpénzzel

A magyarok közel fele megszokásból fizet készpénzzel, miközben a háztartások többségének van bankkártyája, és ismerik a bankkártyás fizetést - ez derült ki az elektronikus fizetési szokásokról készült országos, reprezentatív kutatásból.