Nem lesz vasúti gigafúzió

Szerző: Adó Online
Dátum: 2019. február 6.
Címkék: , , ,
Rovat:

Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Elutasította a német Siemens AG és francia konkurense, az Alstom SA vasúti üzletágainak egyesülését szerdán az Európai Bizottság, mondván, hogy az ellentétes lenne az uniós belső piaci versenyszabályokkal.

“A bizottság elutasította az egyesülést, mivel a cégek nem voltak hajlandóak orvosolni súlyos aggályainkat” – mondta Margrethe Vestager uniós versenyjogi biztos.

“Megfelelő intézkedések híján a tervezett egyesülés magasabb árakat eredményezett volna és sértette volna a tisztességes versenyt a vasúti jelzőberendezések és a nagysebességű vonatok piacán” – tette hozzá.

Mint közölték, a bizottsághoz számos panasz érkezett a vizsgálata során ügyfelektől, versenytársaktól, iparági szövetségektől, szakszervezetektől, valamint egyes európai országok versenyhatóságaitól, hogy a lépés a kisebb rivális cégek kiszorításához, az innováció lassulásához, áremelkedéshez és a kínálat szűküléséhez vezetne.

Már korábban kiszivárgott, hogy a brüsszeli testület ellenzi az óriásfúziót, mert megítélése szerint az a jelenlegi formájában gyakorlatilag kiiktatná a versenyt a vasútépítés és vasútfejlesztés piacán, de sokan még bíztak benne, hogy a két vállalatnak bizonyos változtatásokkal sikerül meggyőznie a bizottságot.

A német és a francia kormány által is támogatott fúzió célja az lett volna, hogy az Airbus mintájára létrejöjjön egy, a globális piacon Kínával versenyezni képes nagy páneurópai vasúti társulás.

Bruno Le Maire francia gazdasági miniszter hibásnak nevezte a döntést, amely szerinte Kína gazdasági és ipari érdekeit szolgálja.

Elmondta, hogy Párizs és Berlin hamarosan javaslatot fog tenni az uniós versenyjog módosítására, hogy a helyzetet ne pusztán európai, hanem globális mértékben is vizsgálja az EU versenyhatóságaként eljáró Európai Bizottság.

A cégek 2017-ben állapodtak meg a fúzióról. Az összevonás előtt álló üzletágaik egyesített értékesítési árbevétele mintegy 18 milliárd dollár volt, ami valamivel több mint a fele a kínai állami CRRC Corp Ltd. vállalat 35 milliárd dolláros forgalmának.

A TGV nagysebességű vonatot gyártó Alstom európai piaci részesedése 33 százalék, az ennek német megfelelőjét, az ICE-t kifejlesztő Siemensé pedig ennek nagyjából a fele, 17 százalék. Világpiaci részesedésük ugyanakkor csak 7, illetve 3 százalék, míg a CRRC-é 71 százalék a német SCI Verkehr tanácsadó cég adatai szerint. A kínai vállalat nincs jelen az európai piacon.

A két vállalat vezetői korábban azt nyilatkozták, hogy amennyiben az Európai Bizottság valóban megvétózza a fúziót, akkor nem lesz újabb próbálkozás a részükről.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek:


Ügyvezetőt érintő jogviszonyok problematikája
2020. február 20.

A gazdasági társaság tagját, ügyvezetőjét érintő jogviszonyok helyes besorolása napi szinten kérdéseket vet fel mind a vállalkozók, mind a könyvelők, adótanácsadók, bérszámfejtők részéről. Ebben a cikkben bemutatjuk a témakör fontosságát, a jogviszony-felülvizsgálat módját, továbbá, hogy az ügyvezető munkavégzése esetén mit szükséges szem előtt tartani.

Kkv-k besorolása, a kapcsolódó vállalkozások I.
2020. február 19.

Az összetettebb vállalkozási struktúráknál mindig meg kell vizsgálni, hogy valóban KKV-nak minősülnek-e. Ugyanis a rossz minősítés számos jogi-és adójogi konzekvenciát vonhat maga körül. Jelen cikkben a kapcsolódó vállalkozásokra vonatkozó rendelkezéseket, valamint egy témát érintő Kúriai döntést mutatunk be.

Külföldi cég magyarországi fióktelepének szabályozása
2020. február 18.

Külföldi cég magyarországi fióktelepének szabályozása

A külföldi székhelyű vállalkozások magyarországi fióktelepéről és kereskedelmi képviseleteiről önálló törvény rendelkezik. A Fióktelep törvény mellett a számviteli törvény ad iránymutatást a könyvvezetés, beszámolókészítés és a könyvvizsgálat főbb kérdéseiben.

Nagyot nőtt a halfogyasztás
2020. február 14.

Közel 20 százalékkal nőtt a magyar halfogyasztás a Kapj rá! kampány négy évvel ezelőtti indulása óta.

ITM: versenyképességi fordulat a cél
2020. február 13.

"A jövő magyar, high-tech és zöld" György László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) gazdaságstratégiáért és szabályozásért felelős államtitkára szerint.