Nőtt a Zwack árbevétele, nyeresége csökkent


A Zwack Unicum Nyrt. 2023-2024-es üzleti évének első három negyedévében 31,58 milliárd forint bruttó árbevételt ért el, 3,4 százalékkal többet az előző év azonos időszakához képest; adózott eredménye 3,2 milliárd forint volt, ami 16,4 százalékos csökkenés – közölte a társaság a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján kedden.

A jelentés szerint a nettó értékesítés (jövedéki- és népegészségügyi termékadó nélküli árbevétel) 19,09 milliárd forint, 5,4 százalékkal magasabb a bázis időszakinál.

A belföldi értékesítés nettó árbevétele 940 millió forinttal lett magasabb, mint az előző üzleti év első három negyedévében. A saját termelésű termékek nettó árbevétele a hazai piacon 8,0 százalékkal nőtt 12,1 milliárd forintra. Ezen belül a prémium termékek árbevétele 7,6 százalékkal, míg a minőségi termékeké 9,3 százalékkal haladta meg az előző év hasonló időszakát.

A jelentés szerint a belföldi forgalom hanyatlása a cég eredményességét is érzékelhetően befolyásolja. Az elmúlt három negyedévben bár az árbevétel emelkedett, a volumen 2,5 százalékkal esett vissza.

Közölték, hogy az exportra értékesített termékek árbevétele 1,747 milliárd forint, ez 8,7 százalékos csökkenést jelent a bázis időszakhoz képest. A nagyobb export piacok közül Olaszországban bázis szinten értékesítettek, ugyanakkor Németországban (24 százalékkal) és Romániában (3 százalékkal) csökkent a forgalom.

Megjegyezték, hogy az üzleti év meghatározó negyedéve kicsivel a tervezett felett teljesült, így a jelenlegi várakozásaik szerint az évet bár lényegesen bázis alatt, ugyanakkor az előre jelzettnél érzékelhetően jobb eredménnyel fogják zárni.

A Zwack Unicum részvényeivel a BÉT prémium kategóriájában kereskednek. Az elmúlt egy évben a legalacsonyabb árfolyama 16 000 forint, a legmagasabb 21 200 forint volt.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. május 7.

OTP Mobil: Még mindig óvatlan az online vásárló magyarok ötöde

A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten keresztül (69 százalék), és szinte mindenki (97 százalék) tudatában van az ezzel járó kockázatoknak. A megkérdezettek négyötöde legalább egy módszert alkalmaz is a biztonsága érdekében viszont ötből egy fő még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét – derült ki az OTP Mobil friss felméréséből.A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten keresztül (69 százalék), és szinte mindenki (97 százalék) tudatában van az ezzel járó kockázatoknak. A megkérdezettek négyötöde legalább egy módszert alkalmaz is a biztonsága érdekében viszont ötből egy fő még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét – derült ki az OTP Mobil friss felméréséből.

2024. május 7.

Így bővült a lekérhető videószolgáltatások közönsége 2023-ban

2023-ban is folytatódott a lekérhető filmszolgáltatások (streaming) használatának előretörése Magyarországon. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) éves fogyasztói felmérésének legújabb eredményei szerint a tavalyi év végén a 15 év feletti lakosság 41 százaléka nézett rendszeresen mozgóképes tartalmat valamelyik streamingszolgáltatónál.

2024. május 7.

K&H: a fenntarthatóság a vállalkozások számára is nyereséges

Azok a vállalatok, amelyek működésükbe beépítik a fenntarthatóságot, jelentős előnyöket élveznek azokkal a versenytársaikkal szemben, amelyek erre a területre nem fordítanak kellő figyelmet – derül ki egy nemrégiben közzétett, vállalati felsővezetők körében készített globális kutatásból – olvasható a K&H közleményében.