Nyereségbe fordult a harmadik negyedévben az Electrolux


Nyereségbe fordult a harmadik negyedévben a svéd Electrolux háztartási berendezés gyártó konszern mérlege a költségcsökkentési programjával elért megtakarításoknak köszönhetően a cég honlapján pénteken publikált beszámoló alapján.

Az Electrolux 33,427 milliárd svéd korona értékesítési árbevétellel zárta a harmadik negyedévet a második negyedévi 32,653 milliárd korona után és 7,9 százalékkal az egy évvel korábbi 35,244 milliárd korona alatt. A negyedéves nettó eredmény 123 millió korona lett, szemben a második negyedévi 648 millió korona veszteséggel és az egy évvel korábbi 605 millió korona veszteséggel. (1 svéd korona 32,50 forint)

A konszern szervezeti átalakítása létszámcsökkentéssel és további költségterhekkel jár majd, hosszabb távon azonban a tervek szerint megteremti a nyereséges növekedés feltételeit. A csoportszinten bevezetett kiadáscsökkentési program a harmadik negyedévben 2,4 milliárd koronás egyszeri tétellel javította a bevételt. A költségcsökkentési program felgyorsításától az Electrolux az idén 6 milliárd koronás megtakarítást vár a 2022-eshez képest a korábban megcélzott 5 milliárd korona helyett, 2024-re pedig 10-11 milliárd koronás megtakarítást, szemben a korábban kitűzött 7 milliárd koronás céllal.

Az üzemi eredmény 608 millió korona lett, ami 1,8 százalékos bevételarányos jövedelmezőségnek felel meg, szemben az egy évvel korábbi 385 millió koronás, bevételarányosan 1,8 százalékos üzemi eredmény szintű hiánnyal.

Az üzemi eredmény pozitív egyszeri tételként tartalmazta a nyíregyházi üzem eladásából származó 294 millió svéd koronás bevételt. Ezt leszámítva az üzemi eredmény 314 millió svéd korona volt, bevételarányosan 0,9 százalék, 2022 harmadik negyedévében pedig 35 millió koronás, bevételarányosan 0,1 százalékos hiány.

Jonas Samuelson, az Electrolux elnök-vezérigazgatója a beszámoló alkalmából tudatta, hogy a csoport a költségcsökkentés jegyében három regionális üzleti területre és két globális termékvonalra szervezi át működését, nagyobb központosítással és kevesebb hierarchikus szinttel.

Az új szervezeti felépítés kialakítása várhatóan körülbelül háromezer munkahelyet érint majd, ami 2023 negyedik negyedévében 2,0-2,5 milliárd koronás egyszeri tétellel terheli meg majd a mérleget.

Az Electrolux megítélése szerint az előrejelzések szerint tartósan magas inflációs és kamatkörnyezet továbbra is rányomja majd a bélyegét a tartós fogyasztási cikkek vásárlási hajlandóságára a lakosság körében, a cég éves forgalma ezért várhatóan alacsonyabb lesz a tavalyinál. A költségcsökkentési és strukturális átszervezési programjával, valamint a termékportfolióban a közép- és magas árfekvésű cikkek részarányának a növelésével azonban az Electrolux megvalósíthatónak tartja a megfelelő bevételarányos jövedelmezőség helyreállítását és a nyereséges növekedést.
(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. május 7.

OC: Emelkednek az árak a fővárosi ingatlanpiacon

Némi lassulás és kismértékű csökkenés után újfent emelkedő árspirál jellemezi a fővárosi ingatlanpiacot, a legmarkánsabban a családi házak négyzetméterára nőtt, ismertette az Otthon Centrum elemzési vezetője az első negyedéves adatokat.

2024. május 7.

GKID-Mastercard: elfogyni látszik a belföldi e-kereskedelem lendülete

Továbbra sem látszik a fellendülés a belföldi e-kereskedelmi piacon. Ráadásul a jelenség nem magyar sajátosság, szinte minden régiós és EU-s piacot érint. Az okok között pedig elsősorban az elmúlt két év folyamatos vásárlóerő-csökkenése,  valamint a látványosan megerősödő kínai e-kereskedők térhódítása áll. Ebben a piaci környezetben az online vásárlókért folyó versenyben egyre nehezebb dolga van a hazai vállalkozásoknak – derül ki a GKID és a Mastercard közös, Digitális Kereskedelmi Körkép néven publikálásra kerülő riportjának legújabb, 2024-es kiadásából.

2024. május 7.

OTP Mobil: Még mindig óvatlan az online vásárló magyarok ötöde

A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten keresztül (69 százalék), és szinte mindenki (97 százalék) tudatában van az ezzel járó kockázatoknak. A megkérdezettek négyötöde legalább egy módszert alkalmaz is a biztonsága érdekében viszont ötből egy fő még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét – derült ki az OTP Mobil friss felméréséből.A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten keresztül (69 százalék), és szinte mindenki (97 százalék) tudatában van az ezzel járó kockázatoknak. A megkérdezettek négyötöde legalább egy módszert alkalmaz is a biztonsága érdekében viszont ötből egy fő még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét – derült ki az OTP Mobil friss felméréséből.