Pörög az európai autópiac


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Októberben csaknem 6 százalékkal nőtt a forgalomba állított új személygépkocsik száma az európai autópiacon az egy évvel korábbihoz viszonyítva, 30 százalékos az emelkedés Magyarországon.


Az ACEA európai szakmai szövetség csütörtökön azt közölte, hogy az Európai Unióban októberben 1 millió 169 ezer 672 új személygépkocsit helyeztek üzembe, 5,9 százalékkal többet, mint tavaly októberben.

Az ACEA adatai szerint a mostanihoz hasonló mértékű októberi  növekedésre 2009 óta nem volt példa. 

Októberben az EU gyakorlatilag valamennyi országában nőttek az eladások, de különösen nagy volt a bővülés Spanyolországban és Franciaországban. Mindkét országban egyaránt 13,7 százalékos októberi növekedést regisztráltak éves szinten. Nagy-Britanniában az új autók eladása ugyanakkor 12,2 százalékkal esett októberben. 

 

Az idei első tíz hónapban az EU-ban eladott új autók száma meghaladta a 12,8 milliót, ami 3,9 százalékkal több az egy évvel korábbinál. Az idei első tíz hónapban értékesített új autók száma Olaszországban 8,9 százalékkal, Spanyolországban 7,3 százalékkal, Franciaországban 4,8 százalékkal, Németországban pedig 2,3 százalékkal nőtt, Nagy-Britanniában viszont 4,6 százalékkal csökkent.

Az ACEA adatai szerint Magyarországon 10 366 új személygépkocsit regisztráltak októberben, 30,4 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. Az első tíz hónapban eladott új autók száma 20,2 százalékkal 93 ezer 25-re emelkedett Magyarországon.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. május 7.

OC: Emelkednek az árak a fővárosi ingatlanpiacon

Némi lassulás és kismértékű csökkenés után újfent emelkedő árspirál jellemezi a fővárosi ingatlanpiacot, a legmarkánsabban a családi házak négyzetméterára nőtt, ismertette az Otthon Centrum elemzési vezetője az első negyedéves adatokat.

2024. május 7.

GKID-Mastercard: elfogyni látszik a belföldi e-kereskedelem lendülete

Továbbra sem látszik a fellendülés a belföldi e-kereskedelmi piacon. Ráadásul a jelenség nem magyar sajátosság, szinte minden régiós és EU-s piacot érint. Az okok között pedig elsősorban az elmúlt két év folyamatos vásárlóerő-csökkenése,  valamint a látványosan megerősödő kínai e-kereskedők térhódítása áll. Ebben a piaci környezetben az online vásárlókért folyó versenyben egyre nehezebb dolga van a hazai vállalkozásoknak – derül ki a GKID és a Mastercard közös, Digitális Kereskedelmi Körkép néven publikálásra kerülő riportjának legújabb, 2024-es kiadásából.

2024. május 7.

OTP Mobil: Még mindig óvatlan az online vásárló magyarok ötöde

A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten keresztül (69 százalék), és szinte mindenki (97 százalék) tudatában van az ezzel járó kockázatoknak. A megkérdezettek négyötöde legalább egy módszert alkalmaz is a biztonsága érdekében viszont ötből egy fő még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét – derült ki az OTP Mobil friss felméréséből.A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten keresztül (69 százalék), és szinte mindenki (97 százalék) tudatában van az ezzel járó kockázatoknak. A megkérdezettek négyötöde legalább egy módszert alkalmaz is a biztonsága érdekében viszont ötből egy fő még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét – derült ki az OTP Mobil friss felméréséből.