Rekordközeli eredménnyel zárult az Élelmiszerbank hétvégi adománygyűjtő akciója


Rekordközeli eredménnyel zárult a Magyar Élelmiszerbank Egyesület karácsonyi adománygyűjtő akciója a hétvégén: az országszerte 153 településen, 356 áruházban zajló eseményen 342 ezer kilogramm tartós élelmiszer gyűlt össze a felajánlásoknak köszönhetően.

A tavalyi visszaesés után 42 százalékkal több felajánlás érkezett idén, így sikerült megközelíteni a 2021-ben elért 348 ezer kilogrammos rekordot – közölte az egyesület hétfőn.

Azt írták, a gyarapodásban az is közrejátszott, hogy idén a tavalyinál harminccal több áruházban fogadták az adományokat, és hogy a hagyományosan nagy mennyiségben érkező liszt és cukor felajánlását idén nem nehezítette mennyiségi korlát. A növekedés legfontosabb oka mégis egyértelműen a lakosság fokozódó adakozási kedve volt, közülük is a fiatalok és a nyugdíjas korosztály bizonyult leginkább szolidárisnak – tették hozzá.

Az adományokból az élelmiszerbank 6500 önkéntes segítségével 68 ezer élelmiszercsomagot állít össze és juttat el a nélkülözőkhöz – hangsúlyozzák a közleményben.

A legtöbb felajánlás idén is Budapesten és Pest vármegyében érkezett, ugyanis ebben a térségben található a legtöbb áruház. A rangsorban utánuk Komárom-Esztergom, Vas, Heves és Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyék következnek.

Az átadott termékek között a liszt volt a legnépszerűbb 20 százalékkal, de cukorból, tésztából, étolajból és rizsből is többtízezer kilogramm érkezett. Eközben csökkent a tartós tej, a konzervek és a bébiételek mennyisége – áll a közleményben.

Azt írták, a támogatók biztosak lehetnek benne, hogy adományaikkal a helyben élőket segítik. Az összegyűjtött élelmiszereket ugyanis az élelmiszerbank az egyes áruházak környéken működő karitatív szervezetek közreműködésével juttatja el a nélkülözőkhöz az ünnepeket megelőző időszakban, illetve a leghidegebb januári hetekben.

Főként idős emberek, nagycsaládosok, családsegítő szolgálatok és gyermekotthonok ellátottjai, fogyatékkal élő emberek, hajléktalanok és az ország legelmaradottabb településein lakók részesülnek majd a 3-5 kilogrammos csomagokból – olvasható a közleményben.

A tájékoztató szerint az adománygyűjtés online felületeken is tovább folytatódik. A Tesco Otthonról szolgáltatása egészen november 30-ig lehetőséget kínál a jótékonykodásra. Honlapjukon 1000 és 5000 forint közötti adománycsomagokat lehet vásárolni a nélkülöző családok részére.

A Tesco emellett áruházaiban a hétvégén összegyűjtött élelmiszerek értékének 20 százalékát ajánlja fel pénzadomány formájában, amivel az élelmiszerbank egész éves élelmiszermentő munkájához is hozzájárul – teszik hozzá.

A hétvégi akcióból összeállított 68 ezer élelmiszercsomag mellett az egyesület az év utolsó két hónapjában 500 ezer adománycsomagot szeretne rászorulókhoz juttatni, amit elsősorban a kereskedőktől mentett, lejáratközeli és csomagolási hibás termékek összegyűjtésével tudnak biztosítani.

A napi szintű élelmiszermentéshez is várják önkéntesek jelentkezését, valamint magánszemélyek és vállalatok támogatását – áll a közleményben.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. május 7.

OC: Emelkednek az árak a fővárosi ingatlanpiacon

Némi lassulás és kismértékű csökkenés után újfent emelkedő árspirál jellemezi a fővárosi ingatlanpiacot, a legmarkánsabban a családi házak négyzetméterára nőtt, ismertette az Otthon Centrum elemzési vezetője az első negyedéves adatokat.

2024. május 7.

GKID-Mastercard: elfogyni látszik a belföldi e-kereskedelem lendülete

Továbbra sem látszik a fellendülés a belföldi e-kereskedelmi piacon. Ráadásul a jelenség nem magyar sajátosság, szinte minden régiós és EU-s piacot érint. Az okok között pedig elsősorban az elmúlt két év folyamatos vásárlóerő-csökkenése,  valamint a látványosan megerősödő kínai e-kereskedők térhódítása áll. Ebben a piaci környezetben az online vásárlókért folyó versenyben egyre nehezebb dolga van a hazai vállalkozásoknak – derül ki a GKID és a Mastercard közös, Digitális Kereskedelmi Körkép néven publikálásra kerülő riportjának legújabb, 2024-es kiadásából.

2024. május 7.

OTP Mobil: Még mindig óvatlan az online vásárló magyarok ötöde

A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten keresztül (69 százalék), és szinte mindenki (97 százalék) tudatában van az ezzel járó kockázatoknak. A megkérdezettek négyötöde legalább egy módszert alkalmaz is a biztonsága érdekében viszont ötből egy fő még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét – derült ki az OTP Mobil friss felméréséből.A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten keresztül (69 százalék), és szinte mindenki (97 százalék) tudatában van az ezzel járó kockázatoknak. A megkérdezettek négyötöde legalább egy módszert alkalmaz is a biztonsága érdekében viszont ötből egy fő még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét – derült ki az OTP Mobil friss felméréséből.