Relatíve időben fizetnek a magyar cégek


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A régió átlagánál jobb a fizetési fegyelem a magyar cégek és magán ügyfelek körében.


A számlák 74 százalékát időben fizetik ki a magyar cégek és magán ügyfelek, ezzel másodikak a sorban a lengyel 76 százalékos arány után, a régiós átlag 72 százalék – derült ki a követeléskezelő EOS-csoport 12 európai országban végzett kutatásából.

Az EOS megbízásából a TNS Infratest független piackutató az idén tavasztól nyár elejéig 2600 vállalati döntéshozót kérdezett meg, a felmérést hetedik alkalommal végezték – mondta Thummerer Péter, az EOS Faktor Magyarország Zrt. és az EOS KSI Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója, kedden sajtótájékoztatón Budapesten.

A csoport két magyar cége tavaly 54 milliárd forint lakossági és 2 milliárd forint céges követelést kezelt, az egy évvel ezelőtti adatok ennél kisebbek voltak – ismertette a kimutatást az ügyvezető igazgató.

A magyarországi cégek a kereskedelemben 16, az iparban 31, míg a szolgáltatások területén 38 százalékban veszik igénybe a külső követeléskezelő szakemberek segítségét Magyarországon, ha magán ügyfelektől kell a kintlevőséget behajtani. A céges ügyfeleknél ugyanezek az arányok – az előbbi sorrendben – 27, 18, illetve 9 százalék.

A magyarországi ügyfelek a számlákat – átlagosan – csak a fizetési határidő lejártát követő 23. napon fizetik ki. Ez kicsivel a 27 napos kelet-európai átlag alatt van. 

A követelések három nagy csoportra oszthatók: közmű-, távközlési- és banki követelésekre.

Az ügyvezető igazgató elmondta azt is, hogy a nem fizető ügyfeleket az első 60-120 napban a számla kiállítója kísérli meg fizetésre bírni. Ezt követően dönt úgy, hogy szakcéggel kezelteti a követelést, majd ha az is sikertelen, akkor választ: vagy eladja a követelést, vagy pedig jogi útra tereli az ügyet. 

A követeléskezelő mindig csomagban vásárol kifizetetlen számlákat, az átlagos ár az összesített követelés 5-30 százaléka – válaszolta az ügyvezető igazgató az MTI kérdésére. 

Az EOS a múltbeli adatokból kalkulálni tudja a felkínált követelés-csomag optimális vételárát. Az utóbbi időben a szolgáltatók elektronikus árverésen értékesítik a csomagjaikat, de ha eléri az ár az általuk kalkulált alsó limitet, akkor kiszállnak a versenyből – tette hozzá Thummerer Péter.

Az utóbbi időben az eladási ár mintegy 20 százalékkal növekedett. A piacon megjelentek a kisebb faktor cégek, amelyek nem saját tőkéből vásárolnak követelést, hanem banki refinanszírozással dolgoznak. Ez új helyzet, mivel a 2008-as válságot követően a refinanszírozás gyakorlatilag megszűnt.

Az EOS-csoport egyike a világ vezető nemzetközi pénzügyi szolgáltatóinak. A vállalat fő tevékenységi köre a követeléskezelés, és 51 leányvállalatával, több mint 9000 munkatársával, valamint 20 ezer ügyfelével piacának egyik legnagyobb szereplője. Az EOS-csoport összesen 150 országban van jelen partnerhálózatán keresztül. Tulajdonjogilag a német Otto-csoporthoz tartozik.

A magyarországi két leányvállalat 220 munkatárssal tevékenykedik.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. október 4.

Óriásit esett az elektromos autók átlagára

A magyar piac egészét hirdetésszámban és megtekintésben lefedő Használtautó.hu adatai szerint 1 év alatt jelentősen csökkent a használt elektromos autók átlagára, ennek köszönhetően pedig az sem meglepő, hogy több mint másfélszeresére nőtt a legnépszerűbb modellekkel kapcsolatos érdeklődések száma is.

2024. október 4.

A ChatGPT kinyírja a keresőoptimalizálást?

A mesterséges intelligencia és a nyelvi modellek, mint például a ChatGPT, az elmúlt években robbanásszerűen terjedtek el, és mind a felhasználók, mind a vállalkozások számára új kihívásokat jelentenek. A ChatGPT jelenlegi, körülbelül 200 milliós felhasználói bázisa ugyan elenyésző a Google vagy a Google által bevezetett Gemini 4,3 milliárd felhasználójához képest – ami a Föld lakosságának közel fele –, azonban ez a szám rövid idő alatt nőtt ekkorára, ami komoly kérdéseket vet fel a vállalatok számára.

2024. október 4.

Külföldi fizikai munkára is kiterjeszthető az utasbiztosítás

A Covid-időszakot követően évről évre dinamikusan nő az utasbiztosítások száma, ami az utazások számának növekedésén túl az utazók egyre növekvő tudatosságának is az eredménye. Azt azonban továbbra is csupán kevesen tudják, hogy a pihenési célú, rövidebb utazásokon kívül kedvező biztosítási lehetőségek állnak a munkavállalási vagy tanulmányi célból, hosszabb időre külföldön tartózkodók számára is – hívja fel a figyelmet az Insura.hu biztosításközvetítő társaság.